Defekt a problémy s brzdami, pár nejrychlejších časů na RZ a velké dohánění - tak by se dala charakterizovat Rally Acropolis z pohledu Andrease Mikkelsena.
Poté, co v sobotu Andreas Mikkelsen důkladně poznával záludnosti Rally Acropolis, když se mu uvolnil přívod vzduchu pro chlazení přední pravé brzdy a navíc o drahocenný čas přišel ještě kvůli defektu, tak v neděli šlo vše podle plánu jezdce Volkswagenu. Získal tři nejrychlejší časy na RZ, díky čemuž se dostal z pátého na čtvrté místo a na závěrečné Power Stage získal ještě bonusový bod.
V roce 2008 se Andreas Mikkelsen zapsal do historických knih jako nejmladší vítěz měřeného úseku, když v Německu společně se Sébastienem Loebem a Petterem Solbergem vyhrál RZ19 (Circus Maximus).
"Neuvěřitelná rally, neuvěřitelný závěrečný den," řekl Mikkelsen v cíli soutěže. "Po sobotních problémech se vše vyvinulo v náš prospěch. Chytli jsme dobrý rytmus a snažili jsme se vyvíjet tlak na třetího [ve skutečnosti čtvrtého] Nassera Al-Attiyaha. Úspěšně. Už na prvních průjezdech zkouškami jsem stáhl odstup a Nassera těsně porážel. Že jsem při tom získal také tři nejrychlejší časy na RZ, byla samozřejmě třešnička na dortu. S výsledkem Rally Acropolis a s naším výkonem jsme spokojeni."
"Je to nejlepší výsledek v MS v mé kariéře, za který jsem rád. Poděkoval jsem také mým mechanikům, kteří včera předvedli tak neuvěřitelnou práci. To vše ve vás vytváří chuť dosáhnout víc už na příští soutěži na Sardinii."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?