Francouz byl nejrychlejší v prvním měření sil na šotolinové Rally Acropolis, kterou jako obvykle na šotolinových soutěžích představuje kvalifikace.
Kvalifikace se odehrála za 25 °C na 3,1 kilometrů dlouhé trati kolem Athén. Francouz ujel nejbližším pronásledovatelům (Sordo) o více jak vteřinu. "Jsem se vším spokojený. Když podstoupíte riziko a pojedete jako první, tak pokud budou dobré podmínky, můžete ztratit až 20 vteřin. I proto jsem se rozhodl jet jako poslední," zdůvodnil svoji volbu jezdec VW.
Druhý Sordo byl s pozicí spokojený, méně už však s porovnáním s Ogierem: "S pozicí jsem spokojen, ale v porovnání s Ogierem..." Za volantem tovární DS3 WRC se však cítil spokojený. I Dani se rozhodl pro volbu nejzažší možné pozice, vyrazí tedy předposlední. Třetí byl Rus Novikov s Fiestou RS WRC: "Pokusil jsem se zatlačit."
Pozice za jeho zády okupovali další zástupci M-Sportu Neuville a Ostberg. Belgičan si stěžoval na horší výhled ze své Fiesty RS WRC v některých pasážích a do cíle dojel s poškozeným předním nárazníkem.
Trojka Volkswagenu, Mikkelsen, porazila kolegu z hlavního týmu Latvalu, který se musel sklonit ještě před Al-Attiyahem a Hirvonenem. Oběma bývalým kolegům od Fordu (Hirvonenovi a Latvalovi) kvalifikace vůbec nevyšla. "To je špatný čas. Nechápu proč. Ovládání vozu nesedělo, ve dvou nebo ve třech zatáčkách jsem byl moc široký," popsal svoji jízdu Fin od VW.
Startovní pořadí do první etapy:
01. Khalid Al-Qassimi (Citroën)02. Martin Prokop (Ford)03. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)04. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)05. Mikko Hirvonen (Citroën)06. Nasser Al-Attiyah (Ford)07. Mads Östberg (Ford)08. Thierry Neuville (Ford)09. Jevgeni Novikov (Ford)10. Dani Sordo (Citroën)11. Sebastien Ogier (Volkswagen)
Výsledky kvalifikace:
01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:14.5 min02. Dani Sordo (Citroën) +1,1 s03. Jevgeni Novikov (Ford) +1,2 s04. Thierry Neuville (Ford) +1,6 s05. Mads Östberg (Ford) +2,0 s06. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +2,4 s07. Nasser Al-Attiyah (Ford) +2,7 s08. Mikko Hirvonen (Citroën) +2,8 s09. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +3,4 s10. Martin Prokop (Ford) +4,8 s11. Khalid Al-Qassimi (Citroën) DNS
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?