Rally Acropolis: Kvalifikaci vyhrál Ogier s Volkswagenem + startovní pořadí

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 31. května 2013 13:37
Sdílej:

Francouz byl nejrychlejší v prvním měření sil na šotolinové Rally Acropolis, kterou jako obvykle na šotolinových soutěžích představuje kvalifikace.

Kvalifikace se odehrála za 25 °C na 3,1 kilometrů dlouhé trati kolem Athén. Francouz ujel nejbližším pronásledovatelům (Sordo) o více jak vteřinu. "Jsem se vším spokojený. Když podstoupíte riziko a pojedete jako první, tak pokud budou dobré podmínky, můžete ztratit až 20 vteřin. I proto jsem se rozhodl jet jako poslední," zdůvodnil svoji volbu jezdec VW.

Druhý Sordo byl s pozicí spokojený, méně už však s porovnáním s Ogierem: "S pozicí jsem spokojen, ale v porovnání s Ogierem..." Za volantem tovární DS3 WRC se však cítil spokojený. I Dani se rozhodl pro volbu nejzažší možné pozice, vyrazí tedy předposlední. Třetí byl Rus Novikov s Fiestou RS WRC: "Pokusil jsem se zatlačit." 

Pozice za jeho zády okupovali další zástupci M-Sportu Neuville a Ostberg. Belgičan si stěžoval na horší výhled ze své Fiesty RS WRC v některých pasážích a do cíle dojel s poškozeným předním nárazníkem. 

Trojka Volkswagenu, Mikkelsen, porazila kolegu z hlavního týmu Latvalu, který se musel sklonit ještě před Al-Attiyahem a Hirvonenem. Oběma bývalým kolegům od Fordu (Hirvonenovi a Latvalovi) kvalifikace vůbec nevyšla. "To je špatný čas. Nechápu proč. Ovládání vozu nesedělo, ve dvou nebo ve třech zatáčkách jsem byl moc široký," popsal svoji jízdu Fin od VW. 

Startovní pořadí do první etapy:

01. Khalid Al-Qassimi (Citroën)02. Martin Prokop (Ford)03. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)04. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)05. Mikko Hirvonen (Citroën)06. Nasser Al-Attiyah (Ford)07. Mads Östberg (Ford)08. Thierry Neuville (Ford)09. Jevgeni Novikov (Ford)10. Dani Sordo (Citroën)11. Sebastien Ogier (Volkswagen)

Výsledky kvalifikace:

01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:14.5 min02. Dani Sordo (Citroën) +1,1 s03. Jevgeni Novikov (Ford) +1,2 s04. Thierry Neuville (Ford) +1,6 s05. Mads Östberg (Ford) +2,0 s06. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +2,4 s07. Nasser Al-Attiyah (Ford) +2,7 s08. Mikko Hirvonen (Citroën) +2,8 s09. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +3,4 s10. Martin Prokop (Ford) +4,8 s11. Khalid Al-Qassimi (Citroën) DNS

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.