Francouz byl nejrychlejší v prvním měření sil na šotolinové Rally Acropolis, kterou jako obvykle na šotolinových soutěžích představuje kvalifikace.
Kvalifikace se odehrála za 25 °C na 3,1 kilometrů dlouhé trati kolem Athén. Francouz ujel nejbližším pronásledovatelům (Sordo) o více jak vteřinu. "Jsem se vším spokojený. Když podstoupíte riziko a pojedete jako první, tak pokud budou dobré podmínky, můžete ztratit až 20 vteřin. I proto jsem se rozhodl jet jako poslední," zdůvodnil svoji volbu jezdec VW.
Druhý Sordo byl s pozicí spokojený, méně už však s porovnáním s Ogierem: "S pozicí jsem spokojen, ale v porovnání s Ogierem..." Za volantem tovární DS3 WRC se však cítil spokojený. I Dani se rozhodl pro volbu nejzažší možné pozice, vyrazí tedy předposlední. Třetí byl Rus Novikov s Fiestou RS WRC: "Pokusil jsem se zatlačit."
Pozice za jeho zády okupovali další zástupci M-Sportu Neuville a Ostberg. Belgičan si stěžoval na horší výhled ze své Fiesty RS WRC v některých pasážích a do cíle dojel s poškozeným předním nárazníkem.
Trojka Volkswagenu, Mikkelsen, porazila kolegu z hlavního týmu Latvalu, který se musel sklonit ještě před Al-Attiyahem a Hirvonenem. Oběma bývalým kolegům od Fordu (Hirvonenovi a Latvalovi) kvalifikace vůbec nevyšla. "To je špatný čas. Nechápu proč. Ovládání vozu nesedělo, ve dvou nebo ve třech zatáčkách jsem byl moc široký," popsal svoji jízdu Fin od VW.
Startovní pořadí do první etapy:
01. Khalid Al-Qassimi (Citroën)02. Martin Prokop (Ford)03. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)04. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)05. Mikko Hirvonen (Citroën)06. Nasser Al-Attiyah (Ford)07. Mads Östberg (Ford)08. Thierry Neuville (Ford)09. Jevgeni Novikov (Ford)10. Dani Sordo (Citroën)11. Sebastien Ogier (Volkswagen)
Výsledky kvalifikace:
01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:14.5 min02. Dani Sordo (Citroën) +1,1 s03. Jevgeni Novikov (Ford) +1,2 s04. Thierry Neuville (Ford) +1,6 s05. Mads Östberg (Ford) +2,0 s06. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +2,4 s07. Nasser Al-Attiyah (Ford) +2,7 s08. Mikko Hirvonen (Citroën) +2,8 s09. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +3,4 s10. Martin Prokop (Ford) +4,8 s11. Khalid Al-Qassimi (Citroën) DNS
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?