Po dvou testovacích dnech v Řecku se Jari-Matti Latvala cítí na Řeckou Rally Acropolis dobře připraven. Podle některých pozorovatelů je právě Fin momentálně jediným, kdo dokáže Sébastiena Ogiera porazit.
Fáze, kdy si Jari-Matti Latvala zvykl na nový tým Volkswagen Motorsport, je pryč. Fin dostal v mezičase již možnost nastavit si Polo R WRC podle svých představ a jeho cíle pro Řecko jsou tomu odpovídající: "Na soutěž jsem se optimálně připravil. Po mém návratu z Argentiny jsem v Řecku dva dny testoval. Zaměřovali jsme se především na zavěšení a trakci vozu. Speciálně to druhé je v Řecku velmi důležité. Je zde hodně horizontů a skoků.
Vloni jsem zde dlouho bojoval o vítězství. Jenže pak jsem dostal po mé chybě defekt a propadl jsem se na třetí místo. Letos chci soutěž zvládnout bez problémů a ideálně zabojovat o vítězství. Je to nejtěžší soutěž roku. Trať patří k velkým výzvám v MS. Rychlé pasáže s relativně hrubým podkladem jsou střídány s pomalýmy docela rovnými úseky.
Během souěže na Vás tedy čeká spousta rozdílných situací a všechno musíte zvládnout. Akropolis je letos se svými zhruba 300 ostrými kilometry opravdu krátká. To znamená, že musíte být rychlý hned od začátku. I tak jsou v soutěži i nadále úseky, ve kterých musíte hlavně pošetřit materiál. Je zapotřebí najít dobrý kompromis.
Sébastien je velmi silný a až doposud měl skvělou sezonu. Je to stejný jako bojovat proti Loebovi. Abyste je mohli porazit, musí všechno vyjít. Nejlepší by bylo, kdyby šlo vše tak dobře, jako během posledního dne v Argentině. V Řecku chci navázat na to, kde jsem v Argentíně končil."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?