Po dvou testovacích dnech v Řecku se Jari-Matti Latvala cítí na Řeckou Rally Acropolis dobře připraven. Podle některých pozorovatelů je právě Fin momentálně jediným, kdo dokáže Sébastiena Ogiera porazit.
Fáze, kdy si Jari-Matti Latvala zvykl na nový tým Volkswagen Motorsport, je pryč. Fin dostal v mezičase již možnost nastavit si Polo R WRC podle svých představ a jeho cíle pro Řecko jsou tomu odpovídající: "Na soutěž jsem se optimálně připravil. Po mém návratu z Argentiny jsem v Řecku dva dny testoval. Zaměřovali jsme se především na zavěšení a trakci vozu. Speciálně to druhé je v Řecku velmi důležité. Je zde hodně horizontů a skoků.
Vloni jsem zde dlouho bojoval o vítězství. Jenže pak jsem dostal po mé chybě defekt a propadl jsem se na třetí místo. Letos chci soutěž zvládnout bez problémů a ideálně zabojovat o vítězství. Je to nejtěžší soutěž roku. Trať patří k velkým výzvám v MS. Rychlé pasáže s relativně hrubým podkladem jsou střídány s pomalýmy docela rovnými úseky.
Během souěže na Vás tedy čeká spousta rozdílných situací a všechno musíte zvládnout. Akropolis je letos se svými zhruba 300 ostrými kilometry opravdu krátká. To znamená, že musíte být rychlý hned od začátku. I tak jsou v soutěži i nadále úseky, ve kterých musíte hlavně pošetřit materiál. Je zapotřebí najít dobrý kompromis.
Sébastien je velmi silný a až doposud měl skvělou sezonu. Je to stejný jako bojovat proti Loebovi. Abyste je mohli porazit, musí všechno vyjít. Nejlepší by bylo, kdyby šlo vše tak dobře, jako během posledního dne v Argentině. V Řecku chci navázat na to, kde jsem v Argentíně končil."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?