AKTUALIZOVÁNO O FOTKU VOZU; Oznámení, že se Michal Kosciuszko rozhodl již dále v MS nepokračovat s vozem Mini John Cooper Works WRC týmu Motorsport Italia, dostihlo italský tým přesně v době, kdy dorazil do Itálie. Nyní stojí v servisním parku auto WRC, které je připravené odstartovat do závodu, jenže nikdo s ním nechce jet.
Zklamání pro Motorsport Italii. Spolupráce s Michalem Kosciuszkem a jeho sponzorem Lotos najednou skončila - ještě přitom není ani polovina sezony. "Myslím, že měli vysoká očekávání. Mluvilo se o spoustě důvodů [pro jejich rozhodnutí]. Špatné výsledky, které jsme společně s Michalem dosáhli, jsou neoddiskutovatelné. Někteří také mluvili o pneumatikách.
Ale já musím říct, že my jsme se značkou D-MACK spokojeni. Pneumatiky fungují dobře a v Portugalsku a Argentině byly opravdu dobré. Naše spolupráce s D-MACKem je velkorysá," říká šéf týmu Motorsport Italia, Bruno di Pianto. Podle jeho mínění si Kosciuszko se svými partnery nastavili moc vysoké cíle a vstup Poláka do MS byl pro ně 'velkým soustem'.
"Pochopitelně každý jezdec chce pořád jezdit na špici. Michael se o to pokusil, jenže narazil na mladé piloty, kteří už mají zkušenosti s rallysportem na této úrovni. Myslím, že pro Michala bylo obtížné být konkurenceschopný hned od samého začátku. To mu ale mělo být jasné od začátku."
Vloni se tým Motorsport Italia v půlce sezony rozešel a Araujem
Kosciuszko bude v MS pokračovat s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport, vynechá jen Řeckou rally. Jeho bývalé Mini je momentálně v Řecku. Tým se o ukončení spolupráce dozvěděl moc pozdě a už nemohl nákladní auto se soutěžním vozem zastavit. Auto připravené odstartovat do soutěže tak stojí v servisním parku, nicméně nikdo s ním nepojede.
Jen připomeňme, že překvapivé ukončení spolupráce mezi týmem Motorsport Italia a jezdcem jsme zažili již minulé léto. Tehdy byl Armindo Araujo nahrazen Chrisem Atkinsonem.
O připraveném mini svědčí i tato fotografie. (zdroj: www.flickr.com)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.