Hyundai poprvé vyjel s novým i20 WRC. Začal samozřejmě roll-outem a první testy před vstupem do MS v rally následovaly. Korejci si musí dát naspěch. Nový vůz totiž musí být už v lednu v plné síle a konkurenceschopný na startu v Monte Carlu.
Hyundai začal testovací program své i20 WRC. První výjezd aktuální verze World Rally Caru se uskutečnil už v půlce května. Po shakedownu na privátní testovací trati se minulý týden už přešlo k prvním testům. "Auto je na silnici a já musím přiznat, že to byl poměrně emocionální moment, vidět i20 v akci," těší se týmový šéf, Michel Nandan.
Během 550 km byly vyzkoušeny různé druhy nastavení a posbírána data, která teď budou v Alzenau vyhodnocena. Hlavní zájem tohoto testu ale byl na novém 1,6 litrovém motoru. Jeho aktuální verze byla zkonstruována ve vývojovém centru Hyundai v Namyangu. "První závěry jsou pozitivní. Myslím, že máme dobrou bázi, na které teď můžeme stavět. V poměrně krátkém časovém období to ani jinak nejde."
"Viděl jsem skvělou týmovou práci a to jak u inženýrů v Namyangu tak i u stále rostoucího týmu v Alzenau. Jsem opravdu pyšný na každého jednotlivce a už teď bych jim chtěl poděkovat za dobrý výkon. Před námi je ještě hodně práce, ale s nasazením, které jsme doposud ukazovali, našeho cíle dosáhneme," pokračuje Francouz. Vůz by měl být připraven na start v Rally Monte Carlo. Aby však auto bylo konkurenceschopné, tak budou muset Hyundai Motorsport v následujících měsících tvrdě pracovat. I když se týmu už podařilo vůz postavit na silnici, tak Michel Nandan ví, že je čeká ještě pořádný kus práce.
"Po zbytek roku budeme muset zapracovat. Budeme cestovat do všech koutů Evropy, abychom naší i20 otestovali za rozdílných podmínek a na rozdílných površích, na rok 2013 máme naplánován intenzivní testovací rozvrh. Chceme být připraveni na všechny závody MS. Nechceme mluvit o konkrétních místech." Detaily tedy týmový šéf nechtěl sdělovat a to včetně jmen testovacích jezdců. Je tedy jasné, že na možné kandidáty na sedačky pro rok 2014 řeč nepřišla už vůbec. "O jménech jezdců, které budeme mít také nechceme mluvit." Nandan je přesvědčen, že dělá dobře. "Každou maličkost budeme zkoumat pod lupou a nedopustíme žádnou náhodu."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?