Hyundai poprvé vyjel s novým i20 WRC. Začal samozřejmě roll-outem a první testy před vstupem do MS v rally následovaly. Korejci si musí dát naspěch. Nový vůz totiž musí být už v lednu v plné síle a konkurenceschopný na startu v Monte Carlu.
Hyundai začal testovací program své i20 WRC. První výjezd aktuální verze World Rally Caru se uskutečnil už v půlce května. Po shakedownu na privátní testovací trati se minulý týden už přešlo k prvním testům. "Auto je na silnici a já musím přiznat, že to byl poměrně emocionální moment, vidět i20 v akci," těší se týmový šéf, Michel Nandan.
Během 550 km byly vyzkoušeny různé druhy nastavení a posbírána data, která teď budou v Alzenau vyhodnocena. Hlavní zájem tohoto testu ale byl na novém 1,6 litrovém motoru. Jeho aktuální verze byla zkonstruována ve vývojovém centru Hyundai v Namyangu. "První závěry jsou pozitivní. Myslím, že máme dobrou bázi, na které teď můžeme stavět. V poměrně krátkém časovém období to ani jinak nejde."
"Viděl jsem skvělou týmovou práci a to jak u inženýrů v Namyangu tak i u stále rostoucího týmu v Alzenau. Jsem opravdu pyšný na každého jednotlivce a už teď bych jim chtěl poděkovat za dobrý výkon. Před námi je ještě hodně práce, ale s nasazením, které jsme doposud ukazovali, našeho cíle dosáhneme," pokračuje Francouz. Vůz by měl být připraven na start v Rally Monte Carlo. Aby však auto bylo konkurenceschopné, tak budou muset Hyundai Motorsport v následujících měsících tvrdě pracovat. I když se týmu už podařilo vůz postavit na silnici, tak Michel Nandan ví, že je čeká ještě pořádný kus práce.
"Po zbytek roku budeme muset zapracovat. Budeme cestovat do všech koutů Evropy, abychom naší i20 otestovali za rozdílných podmínek a na rozdílných površích, na rok 2013 máme naplánován intenzivní testovací rozvrh. Chceme být připraveni na všechny závody MS. Nechceme mluvit o konkrétních místech." Detaily tedy týmový šéf nechtěl sdělovat a to včetně jmen testovacích jezdců. Je tedy jasné, že na možné kandidáty na sedačky pro rok 2014 řeč nepřišla už vůbec. "O jménech jezdců, které budeme mít také nechceme mluvit." Nandan je přesvědčen, že dělá dobře. "Každou maličkost budeme zkoumat pod lupou a nedopustíme žádnou náhodu."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.