Hyundai začal testovat i20 WRC

Hyundai
Hyundai, foto: HaJ
iM2 27. května 2013 21:25
Sdílej:

Hyundai poprvé vyjel s novým i20 WRC. Začal samozřejmě roll-outem a první testy před vstupem do MS v rally následovaly. Korejci si musí dát naspěch. Nový vůz totiž musí být už v lednu v plné síle a konkurenceschopný na startu v Monte Carlu.

Hyundai začal testovací program své i20 WRC. První výjezd aktuální verze World Rally Caru se uskutečnil už v půlce května. Po shakedownu na privátní testovací trati se minulý týden už přešlo k prvním testům. "Auto je na silnici a já musím přiznat, že to byl poměrně emocionální moment, vidět i20 v akci," těší se týmový šéf, Michel Nandan. 

Během 550 km byly vyzkoušeny různé druhy nastavení a posbírána data, která teď budou v Alzenau vyhodnocena. Hlavní zájem tohoto testu ale byl na novém 1,6 litrovém motoru. Jeho aktuální verze byla zkonstruována ve vývojovém centru Hyundai v Namyangu. "První závěry jsou pozitivní. Myslím, že máme dobrou bázi, na které teď můžeme stavět. V poměrně krátkém časovém období to ani jinak nejde."

"Viděl jsem skvělou týmovou práci a to jak u inženýrů v Namyangu tak i u stále rostoucího týmu v Alzenau. Jsem opravdu pyšný na každého jednotlivce a už teď bych jim chtěl poděkovat za dobrý výkon. Před námi je ještě hodně práce, ale s nasazením, které jsme doposud ukazovali, našeho cíle dosáhneme," pokračuje Francouz. Vůz by měl být připraven na start v Rally Monte Carlo. Aby však auto bylo konkurenceschopné, tak budou muset Hyundai Motorsport v následujících měsících tvrdě pracovat. I když se týmu už podařilo vůz postavit na silnici, tak Michel Nandan ví, že je čeká ještě pořádný kus práce. 

"Po zbytek roku budeme muset zapracovat. Budeme cestovat do všech koutů Evropy, abychom naší i20 otestovali za rozdílných podmínek a na rozdílných površích, na rok 2013 máme naplánován intenzivní testovací rozvrh. Chceme být připraveni na všechny závody MS. Nechceme mluvit o konkrétních místech." Detaily tedy týmový šéf nechtěl sdělovat a to včetně jmen testovacích jezdců. Je tedy jasné, že na možné kandidáty na sedačky pro rok 2014 řeč nepřišla už vůbec. "O jménech jezdců, které budeme mít také nechceme mluvit." Nandan je přesvědčen, že dělá dobře. "Každou maličkost budeme zkoumat pod lupou a nedopustíme žádnou náhodu."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.