Hyundai začal testovat i20 WRC

Hyundai
Hyundai, foto: HaJ
iM2 27. května 2013 21:25
Sdílej:

Hyundai poprvé vyjel s novým i20 WRC. Začal samozřejmě roll-outem a první testy před vstupem do MS v rally následovaly. Korejci si musí dát naspěch. Nový vůz totiž musí být už v lednu v plné síle a konkurenceschopný na startu v Monte Carlu.

Hyundai začal testovací program své i20 WRC. První výjezd aktuální verze World Rally Caru se uskutečnil už v půlce května. Po shakedownu na privátní testovací trati se minulý týden už přešlo k prvním testům. "Auto je na silnici a já musím přiznat, že to byl poměrně emocionální moment, vidět i20 v akci," těší se týmový šéf, Michel Nandan. 

Během 550 km byly vyzkoušeny různé druhy nastavení a posbírána data, která teď budou v Alzenau vyhodnocena. Hlavní zájem tohoto testu ale byl na novém 1,6 litrovém motoru. Jeho aktuální verze byla zkonstruována ve vývojovém centru Hyundai v Namyangu. "První závěry jsou pozitivní. Myslím, že máme dobrou bázi, na které teď můžeme stavět. V poměrně krátkém časovém období to ani jinak nejde."

"Viděl jsem skvělou týmovou práci a to jak u inženýrů v Namyangu tak i u stále rostoucího týmu v Alzenau. Jsem opravdu pyšný na každého jednotlivce a už teď bych jim chtěl poděkovat za dobrý výkon. Před námi je ještě hodně práce, ale s nasazením, které jsme doposud ukazovali, našeho cíle dosáhneme," pokračuje Francouz. Vůz by měl být připraven na start v Rally Monte Carlo. Aby však auto bylo konkurenceschopné, tak budou muset Hyundai Motorsport v následujících měsících tvrdě pracovat. I když se týmu už podařilo vůz postavit na silnici, tak Michel Nandan ví, že je čeká ještě pořádný kus práce. 

"Po zbytek roku budeme muset zapracovat. Budeme cestovat do všech koutů Evropy, abychom naší i20 otestovali za rozdílných podmínek a na rozdílných površích, na rok 2013 máme naplánován intenzivní testovací rozvrh. Chceme být připraveni na všechny závody MS. Nechceme mluvit o konkrétních místech." Detaily tedy týmový šéf nechtěl sdělovat a to včetně jmen testovacích jezdců. Je tedy jasné, že na možné kandidáty na sedačky pro rok 2014 řeč nepřišla už vůbec. "O jménech jezdců, které budeme mít také nechceme mluvit." Nandan je přesvědčen, že dělá dobře. "Každou maličkost budeme zkoumat pod lupou a nedopustíme žádnou náhodu."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.