AKTUALIZACE; Sébastien Ogier a Sébastien Loeb se utkají o tomto víkendu v ulicích Monte Carla. Nebude to však s vozy WRC, ale, jak jsme Vás před časem informovali v rubrice "Ve zkratce", usednou v rámci víkendu Formule 1 do vozů Porsche Supercup.
AKTUALIZOVÁNO:
Sébastien Ogier byl startem s Porsche v ulicích Monaka unešen: "Je to neuvěřitelný pocit startovat v Monaku v Porsche Supercupu. Pro mě to byla neobyčejná zkušenost. Gratuluji Seanu Edwardsovi [týmový kolega Ogiera], který odjel skvělý závod a vyhrál. Moje nejrychlejší časy v jednotlivých kolech nebyly moc vzdáleny od těch Seana. To není špatné, když vezmeme, že jsem v Porsche trénoval pouze půl dne.
Snažil jsem se probojovat více dopředu, ale v Monaku je předjíždění zkrátka nemožné. Teď jsem rád z předvedeného výkonu a těším se do Řecka." To Sébastien Loeb doufal v lepší výsledek: "Oba dva závody Porsche Supercupu, jak v Monaku tak v Barceloně, mě opravdu bavily. Pochopitelně jsem doufal v lepší výsledky.
Ale na druhou stranu jsme věděli, že prosadit se proti specialistům z toho šampionátu bude těžké. Navíc předjíždět v Monaku, pokud neudělá někdo před Vámi chybu, je velmi obtížné. Uvidíme, třeba se někdy do této skvělé série vrátím."
AKTUALIZOVÁNO:
Mladší z Francouzů porazil svého zkušenějšího kolegu i v závodu. Sébastien Ogier byl v cíli závodu v Monaku klasifikován na 13. místo, Sébastien Loeb dokončil závod jako 16.
AKTUALIZOVÁNO:
Po kvalifikaci je na tom lépe Sébastien Ogier, který je 14. Loeb je o dvě příčky za ním na 16. místě.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:
Tři týdny poté, co si to tito dva kohouti rozdali o vítězství v Argentině, se proti sobě postaví opět v rámci Porsche Mobil 1 Supercupu. Oba budou mít k dispozici identické 460 koňové Porsche 911 GT3. Poprvé si tak oba Francouzi změří svoje síly na okruhu.
Na oba čeká na 3,3km dlouhé městské trati čtvrteční volný trénink (od 17:30), kvalifikace se jede v pátek v 9:45 a v neděli v 9:45 je na programu 16kolový závod. Sébastien Ogier nastoupí v týmu Team Allyouneed by Project 1 a na svůj start se již těší.
"Bude to velmi speciální, zažít Monte Carlo z nesoutěžní perspektivy. V Porsche jsem seděl poprvé před 14 dny, když jsme testovali na Hockenheimringu v Německu. Loňský vítěz seriálu, Sean Edwards, mi dával rady a na konci už jsem s vozem jezdil docela dobře.
Se stejnými vozy už oba Sébastienové jezdili...
Pochopitelně budu pořád lehce sledovat Sébastiena. Touha být lepší tu vždy bude, ale on má mnohem víc zkušeností na závodních okruzích než já. Budu se proto snažit si víkend hlavně užít a jako vždy pojedu jak nejlépe umím," říká jezdec Volkswagenu.
Sébastien Loeb v minulosti v Monaku na závodním okruhu v rámci víkendu F1 nikdy nezávodil, jeho výhodou jsou však zkušenosti s vozem Porsche. Jezdec Citroënu v minulosti několikrát jel v rámci Porsche Carrera Cupu ve Francii. Během Grand Prix de Pau v roce 2012 zaznamenal dokonce dvojité vítězství. Loeb už letos v Porsche Supercupu jednou jel, v Barceloně byl 11.
...rok 2011 se zapsal do historie jejich vzájemným soubojem v rámci jednoho týmu o titul
"Jet v tomto šampionátu je velká výzva - řekl bych téměř nezvládnutelná! Vždy jsem si užíval starty v Porsche Carrera Cupu ve Francii. Je to opravdové závodění. Všichni mají stejná auta a jediné co Vám zbývá, je bojovat. Vždy jsou to těsné závody s dobrými souboji. Porsche Super Cup je ještě o krok výš."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?