AKTUALIZACE PO RZ11; O víkendu nás čeká další díl ERC, tentokrát na bývalých tratích MS, na Korsice. Na středomořském ostrově je na účastníky nachystáno 11 měřených testů rozdělených do dvou etap.
Po RZ11:
Dnes bylo ve Francii na programu 5 měřených testů. Hned v prvním z nich se do čela dostal Bryan Bouffier na Peugeotu. Náš Jan Kopecký se tak propadl na druhé místo. Na třetí místo se posunul Stéphane Sarrazin s Mini, o příčku níže tak šel Craig Breen na Peugeotu. Na RZ9, tedy poslední zkouškou před servisem si tito dva pozice opět prohodili. Na této zkoušce ze soutěže také odstoupil Jean-Marc Mangazol s Peugeotem 207 S2000, který byl do té doby sedmý.
Po obědě byly na programu zbývající dva testy rally. Hned v prvním šel pro změnu na třetí místo opět Sarrazin. Na poslední RZ dne havaroval z devátého místa Daniel Oliveira s Fordem Fiesta RRC.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
2:41:58,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+39,8
Škoda Fabia S2000
3.
S. Sarrazin - J. Renucci
+1:37,6
Mini John Cooper Works S2000
4.
C. Breen - P. Nagle
+1:40,8
Peugeot 207 S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+3:25,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+3:37,6
Ford Fiesta RRC
7.
A. Aigner - J. Heigl
+7:53,6
Subaru Impreza STi R4
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+8:47,8
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+9:16,8
Renault Mégane RS
10.
J. Raoux - F. Mazotti
+13:54,3
Peugeot 207 S2000
Po RZ6:
Na RZ6 byl o pouhou jednu desetinu nejrychlejší náš Jan Kopecký s Fabií, druhým nejrychlejším mužem byl Craig Breen, ten je průběžně třetí. Vzdát pro poruchu motoru z předchozí zkoušky musel Robert Kubica.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
1:28:49,0
---
Škoda Fabia S2000
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+3,6
Peugeot 207 S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+39,8
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+54,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:59,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+2:08,6
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+3:42,6
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+4:20,6
Peugeot 207 S2000
9.
A. Aigner - J. Heigl
+4:30,4
Subaru Impreza STi R4
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+4:34,9
Renault Mégane RS
Po RZ5:
Pátá zkouška nebyla zrovna nejpovedenější pro Itala Lorenza Bertelliho jedoucího s Fordem Fiesta RRC, kterému vůz začal hořet, problémy s motorem potkaly i po RZ4 vedoucího Roberta Kubicu. V cíli Polák řekl, že to byly problémy s pumpou. Robert se tak propadl až na 15. místo. Do vedení se dostal Bryan Bouffier na Peugeotu 207 S2000. Nejrychlejší na této zkoušce byl ovšem Craig Breen.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
1:13:12,5
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+3,8
Škoda Fabia S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+43,5
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+49,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:36,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:51,9
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:55,4
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+3:28,9
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+3:49,0
Renault Mégane RS
10.
A. Aigner - J. Heigl
+3:51,9
Subaru Impreza STi R4
Zastávka v servisní zoně
Po RZ4:
Craig Breen nedokázal udržet nasazené tempo a v RZ4 ztratil vedení. Severní Ir neudržel na trati Peugeot 207 S2000 a trefil zídku kolem tratě. Ta způsobila defekt pneumatiky a mladík se propadl až na 5. příčku.
Jezdce Peugeot Drivers Academy překvapilo, jak se zatáčka utahovala, podle jeho slov se celý incident stal v rychlé zatáčce (jel na 5. rychlostní stupeň). Do vedení se tak posouvá Robert Kubica s DS3 RRC, na paty mu šlapou Bouffier a Kopecký.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Baran
57:09,3
---
Citroën DS3 RRC
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+7,5
Peugeot 207 S2000
3.
J. Kopecký - P. Dresler
+8,8
Škoda Fabia S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+38,9
Mini John Cooper Works S2000
5.
C. Breen - P. Nagle
+56,7
Peugeot 207 S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:18,1
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+1:25,0
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:17,0
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:40,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:49,4
Ford Fiesta RRC
Po RZ3:
Craig Breen opět nezaváhal a na své kontě si připisuje 3. ze 3 možných. Mladík ve službách Peugeotu i po servisní zastávce pořáží konkurenci, náskok na čele narostl už na téměř 30 vteřin. Za ním je to však těsné, o druhou pozici bojují tři různí jezdci ve třech různých vozech - Robert Kubica s Citronëm, Bryan Bouffier s Peugeotem a Jan Kopecký se Škodou. Že je Breen nad jeho síly připustil v cíli RZ Bouffier.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
47:28,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+26,4
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+31,7
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+34,4
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+56,0
Mini John Cooper Works S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:29,7
Ford Fiesta RRC
7.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:30,3
Peugeot 207 S2000
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:24,3
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:34,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:46,8
Ford Fiesta RRC
Zastávka v servisní zoně
Po RZ2:
Na RZ2 byl opět nejrychlejší Craig Breen na Peugeotu 207 S2000, do servis parku tak jel se slušným náskokem čítajícím 19,5s. Tato 24,5 km dlouhá zkouška se jela na už na suchu. Breen jí projel s kombinací tvrdších a měkčích gum. Druhý čas zajel náš Jan Kopecký na Fabii S2000. Třetí byl Bryan Bouffier na Peugeotu. Robert Kubica opět ukazuje, že i v rally může bojovat se špičkou, když zajel se svým Citroënem DS3 RRC čtvrtý čas a průběžně drží druhou pozici.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
31:52,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+19,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+25,3
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+25,6
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+36,8
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+56,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+56,6
Ford Fiesta RRC
8.
G. Bonnefis - O. Fournier
+1:38,4
Renault Mégan RS
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+1:39,0
Peugeot 207 S2000
10.
J. Manzagol - E. Patrone
+1:39,6
Peugeot 207 S2000
Po RZ1:
Letošní ročník Tour de Corse otevírala zkouška s názvem Le Fangu-Notre Dame de la Serra, která měřila 27,5 km. Vítězství se ujal také prběžného vedení Craig Breen na Peugeotu. Zkouška se jela na vlhku, když v noci v místě konání soutěže pršelo. Druhý byl Kubica, který zde jede poprvé. Třetí čas zajel Bryan Bouffier na Peugeotu, na kterého ztratil pouze 4,4s náš Jan Kopecký. Pátý byl Stéphane Sarrazin s Mini JCW S2000.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
16:29,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+11,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,8
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+22,2
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+23,7
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+28,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+29,4
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+50,4
Peugeot 207 S2000
9.
J. Marchi - X. Nanni
+50,6
Peugeot 207 S2000
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+52,1
Renault Mégan RS
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?