AKTUALIZACE PO RZ11; O víkendu nás čeká další díl ERC, tentokrát na bývalých tratích MS, na Korsice. Na středomořském ostrově je na účastníky nachystáno 11 měřených testů rozdělených do dvou etap.
Po RZ11:
Dnes bylo ve Francii na programu 5 měřených testů. Hned v prvním z nich se do čela dostal Bryan Bouffier na Peugeotu. Náš Jan Kopecký se tak propadl na druhé místo. Na třetí místo se posunul Stéphane Sarrazin s Mini, o příčku níže tak šel Craig Breen na Peugeotu. Na RZ9, tedy poslední zkouškou před servisem si tito dva pozice opět prohodili. Na této zkoušce ze soutěže také odstoupil Jean-Marc Mangazol s Peugeotem 207 S2000, který byl do té doby sedmý.
Po obědě byly na programu zbývající dva testy rally. Hned v prvním šel pro změnu na třetí místo opět Sarrazin. Na poslední RZ dne havaroval z devátého místa Daniel Oliveira s Fordem Fiesta RRC.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
2:41:58,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+39,8
Škoda Fabia S2000
3.
S. Sarrazin - J. Renucci
+1:37,6
Mini John Cooper Works S2000
4.
C. Breen - P. Nagle
+1:40,8
Peugeot 207 S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+3:25,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+3:37,6
Ford Fiesta RRC
7.
A. Aigner - J. Heigl
+7:53,6
Subaru Impreza STi R4
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+8:47,8
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+9:16,8
Renault Mégane RS
10.
J. Raoux - F. Mazotti
+13:54,3
Peugeot 207 S2000
Po RZ6:
Na RZ6 byl o pouhou jednu desetinu nejrychlejší náš Jan Kopecký s Fabií, druhým nejrychlejším mužem byl Craig Breen, ten je průběžně třetí. Vzdát pro poruchu motoru z předchozí zkoušky musel Robert Kubica.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
1:28:49,0
---
Škoda Fabia S2000
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+3,6
Peugeot 207 S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+39,8
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+54,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:59,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+2:08,6
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+3:42,6
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+4:20,6
Peugeot 207 S2000
9.
A. Aigner - J. Heigl
+4:30,4
Subaru Impreza STi R4
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+4:34,9
Renault Mégane RS
Po RZ5:
Pátá zkouška nebyla zrovna nejpovedenější pro Itala Lorenza Bertelliho jedoucího s Fordem Fiesta RRC, kterému vůz začal hořet, problémy s motorem potkaly i po RZ4 vedoucího Roberta Kubicu. V cíli Polák řekl, že to byly problémy s pumpou. Robert se tak propadl až na 15. místo. Do vedení se dostal Bryan Bouffier na Peugeotu 207 S2000. Nejrychlejší na této zkoušce byl ovšem Craig Breen.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
1:13:12,5
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+3,8
Škoda Fabia S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+43,5
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+49,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:36,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:51,9
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:55,4
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+3:28,9
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+3:49,0
Renault Mégane RS
10.
A. Aigner - J. Heigl
+3:51,9
Subaru Impreza STi R4
Zastávka v servisní zoně
Po RZ4:
Craig Breen nedokázal udržet nasazené tempo a v RZ4 ztratil vedení. Severní Ir neudržel na trati Peugeot 207 S2000 a trefil zídku kolem tratě. Ta způsobila defekt pneumatiky a mladík se propadl až na 5. příčku.
Jezdce Peugeot Drivers Academy překvapilo, jak se zatáčka utahovala, podle jeho slov se celý incident stal v rychlé zatáčce (jel na 5. rychlostní stupeň). Do vedení se tak posouvá Robert Kubica s DS3 RRC, na paty mu šlapou Bouffier a Kopecký.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Baran
57:09,3
---
Citroën DS3 RRC
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+7,5
Peugeot 207 S2000
3.
J. Kopecký - P. Dresler
+8,8
Škoda Fabia S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+38,9
Mini John Cooper Works S2000
5.
C. Breen - P. Nagle
+56,7
Peugeot 207 S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:18,1
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+1:25,0
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:17,0
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:40,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:49,4
Ford Fiesta RRC
Po RZ3:
Craig Breen opět nezaváhal a na své kontě si připisuje 3. ze 3 možných. Mladík ve službách Peugeotu i po servisní zastávce pořáží konkurenci, náskok na čele narostl už na téměř 30 vteřin. Za ním je to však těsné, o druhou pozici bojují tři různí jezdci ve třech různých vozech - Robert Kubica s Citronëm, Bryan Bouffier s Peugeotem a Jan Kopecký se Škodou. Že je Breen nad jeho síly připustil v cíli RZ Bouffier.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
47:28,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+26,4
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+31,7
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+34,4
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+56,0
Mini John Cooper Works S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:29,7
Ford Fiesta RRC
7.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:30,3
Peugeot 207 S2000
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:24,3
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:34,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:46,8
Ford Fiesta RRC
Zastávka v servisní zoně
Po RZ2:
Na RZ2 byl opět nejrychlejší Craig Breen na Peugeotu 207 S2000, do servis parku tak jel se slušným náskokem čítajícím 19,5s. Tato 24,5 km dlouhá zkouška se jela na už na suchu. Breen jí projel s kombinací tvrdších a měkčích gum. Druhý čas zajel náš Jan Kopecký na Fabii S2000. Třetí byl Bryan Bouffier na Peugeotu. Robert Kubica opět ukazuje, že i v rally může bojovat se špičkou, když zajel se svým Citroënem DS3 RRC čtvrtý čas a průběžně drží druhou pozici.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
31:52,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+19,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+25,3
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+25,6
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+36,8
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+56,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+56,6
Ford Fiesta RRC
8.
G. Bonnefis - O. Fournier
+1:38,4
Renault Mégan RS
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+1:39,0
Peugeot 207 S2000
10.
J. Manzagol - E. Patrone
+1:39,6
Peugeot 207 S2000
Po RZ1:
Letošní ročník Tour de Corse otevírala zkouška s názvem Le Fangu-Notre Dame de la Serra, která měřila 27,5 km. Vítězství se ujal také prběžného vedení Craig Breen na Peugeotu. Zkouška se jela na vlhku, když v noci v místě konání soutěže pršelo. Druhý byl Kubica, který zde jede poprvé. Třetí čas zajel Bryan Bouffier na Peugeotu, na kterého ztratil pouze 4,4s náš Jan Kopecký. Pátý byl Stéphane Sarrazin s Mini JCW S2000.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
16:29,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+11,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,8
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+22,2
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+23,7
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+28,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+29,4
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+50,4
Peugeot 207 S2000
9.
J. Marchi - X. Nanni
+50,6
Peugeot 207 S2000
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+52,1
Renault Mégan RS
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?