AKTUALIZACE PO RZ11; O víkendu nás čeká další díl ERC, tentokrát na bývalých tratích MS, na Korsice. Na středomořském ostrově je na účastníky nachystáno 11 měřených testů rozdělených do dvou etap.
Po RZ11:
Dnes bylo ve Francii na programu 5 měřených testů. Hned v prvním z nich se do čela dostal Bryan Bouffier na Peugeotu. Náš Jan Kopecký se tak propadl na druhé místo. Na třetí místo se posunul Stéphane Sarrazin s Mini, o příčku níže tak šel Craig Breen na Peugeotu. Na RZ9, tedy poslední zkouškou před servisem si tito dva pozice opět prohodili. Na této zkoušce ze soutěže také odstoupil Jean-Marc Mangazol s Peugeotem 207 S2000, který byl do té doby sedmý.
Po obědě byly na programu zbývající dva testy rally. Hned v prvním šel pro změnu na třetí místo opět Sarrazin. Na poslední RZ dne havaroval z devátého místa Daniel Oliveira s Fordem Fiesta RRC.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
2:41:58,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+39,8
Škoda Fabia S2000
3.
S. Sarrazin - J. Renucci
+1:37,6
Mini John Cooper Works S2000
4.
C. Breen - P. Nagle
+1:40,8
Peugeot 207 S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+3:25,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+3:37,6
Ford Fiesta RRC
7.
A. Aigner - J. Heigl
+7:53,6
Subaru Impreza STi R4
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+8:47,8
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+9:16,8
Renault Mégane RS
10.
J. Raoux - F. Mazotti
+13:54,3
Peugeot 207 S2000
Po RZ6:
Na RZ6 byl o pouhou jednu desetinu nejrychlejší náš Jan Kopecký s Fabií, druhým nejrychlejším mužem byl Craig Breen, ten je průběžně třetí. Vzdát pro poruchu motoru z předchozí zkoušky musel Robert Kubica.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
1:28:49,0
---
Škoda Fabia S2000
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+3,6
Peugeot 207 S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+39,8
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+54,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:59,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+2:08,6
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+3:42,6
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+4:20,6
Peugeot 207 S2000
9.
A. Aigner - J. Heigl
+4:30,4
Subaru Impreza STi R4
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+4:34,9
Renault Mégane RS
Po RZ5:
Pátá zkouška nebyla zrovna nejpovedenější pro Itala Lorenza Bertelliho jedoucího s Fordem Fiesta RRC, kterému vůz začal hořet, problémy s motorem potkaly i po RZ4 vedoucího Roberta Kubicu. V cíli Polák řekl, že to byly problémy s pumpou. Robert se tak propadl až na 15. místo. Do vedení se dostal Bryan Bouffier na Peugeotu 207 S2000. Nejrychlejší na této zkoušce byl ovšem Craig Breen.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
1:13:12,5
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+3,8
Škoda Fabia S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+43,5
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+49,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:36,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:51,9
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:55,4
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+3:28,9
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+3:49,0
Renault Mégane RS
10.
A. Aigner - J. Heigl
+3:51,9
Subaru Impreza STi R4
Zastávka v servisní zoně
Po RZ4:
Craig Breen nedokázal udržet nasazené tempo a v RZ4 ztratil vedení. Severní Ir neudržel na trati Peugeot 207 S2000 a trefil zídku kolem tratě. Ta způsobila defekt pneumatiky a mladík se propadl až na 5. příčku.
Jezdce Peugeot Drivers Academy překvapilo, jak se zatáčka utahovala, podle jeho slov se celý incident stal v rychlé zatáčce (jel na 5. rychlostní stupeň). Do vedení se tak posouvá Robert Kubica s DS3 RRC, na paty mu šlapou Bouffier a Kopecký.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Baran
57:09,3
---
Citroën DS3 RRC
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+7,5
Peugeot 207 S2000
3.
J. Kopecký - P. Dresler
+8,8
Škoda Fabia S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+38,9
Mini John Cooper Works S2000
5.
C. Breen - P. Nagle
+56,7
Peugeot 207 S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:18,1
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+1:25,0
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:17,0
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:40,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:49,4
Ford Fiesta RRC
Po RZ3:
Craig Breen opět nezaváhal a na své kontě si připisuje 3. ze 3 možných. Mladík ve službách Peugeotu i po servisní zastávce pořáží konkurenci, náskok na čele narostl už na téměř 30 vteřin. Za ním je to však těsné, o druhou pozici bojují tři různí jezdci ve třech různých vozech - Robert Kubica s Citronëm, Bryan Bouffier s Peugeotem a Jan Kopecký se Škodou. Že je Breen nad jeho síly připustil v cíli RZ Bouffier.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
47:28,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+26,4
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+31,7
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+34,4
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+56,0
Mini John Cooper Works S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:29,7
Ford Fiesta RRC
7.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:30,3
Peugeot 207 S2000
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:24,3
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:34,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:46,8
Ford Fiesta RRC
Zastávka v servisní zoně
Po RZ2:
Na RZ2 byl opět nejrychlejší Craig Breen na Peugeotu 207 S2000, do servis parku tak jel se slušným náskokem čítajícím 19,5s. Tato 24,5 km dlouhá zkouška se jela na už na suchu. Breen jí projel s kombinací tvrdších a měkčích gum. Druhý čas zajel náš Jan Kopecký na Fabii S2000. Třetí byl Bryan Bouffier na Peugeotu. Robert Kubica opět ukazuje, že i v rally může bojovat se špičkou, když zajel se svým Citroënem DS3 RRC čtvrtý čas a průběžně drží druhou pozici.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
31:52,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+19,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+25,3
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+25,6
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+36,8
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+56,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+56,6
Ford Fiesta RRC
8.
G. Bonnefis - O. Fournier
+1:38,4
Renault Mégan RS
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+1:39,0
Peugeot 207 S2000
10.
J. Manzagol - E. Patrone
+1:39,6
Peugeot 207 S2000
Po RZ1:
Letošní ročník Tour de Corse otevírala zkouška s názvem Le Fangu-Notre Dame de la Serra, která měřila 27,5 km. Vítězství se ujal také prběžného vedení Craig Breen na Peugeotu. Zkouška se jela na vlhku, když v noci v místě konání soutěže pršelo. Druhý byl Kubica, který zde jede poprvé. Třetí čas zajel Bryan Bouffier na Peugeotu, na kterého ztratil pouze 4,4s náš Jan Kopecký. Pátý byl Stéphane Sarrazin s Mini JCW S2000.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
16:29,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+11,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,8
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+22,2
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+23,7
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+28,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+29,4
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+50,4
Peugeot 207 S2000
9.
J. Marchi - X. Nanni
+50,6
Peugeot 207 S2000
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+52,1
Renault Mégan RS
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?