AKTUALIZACE PO RZ11; O víkendu nás čeká další díl ERC, tentokrát na bývalých tratích MS, na Korsice. Na středomořském ostrově je na účastníky nachystáno 11 měřených testů rozdělených do dvou etap.
Po RZ11:
Dnes bylo ve Francii na programu 5 měřených testů. Hned v prvním z nich se do čela dostal Bryan Bouffier na Peugeotu. Náš Jan Kopecký se tak propadl na druhé místo. Na třetí místo se posunul Stéphane Sarrazin s Mini, o příčku níže tak šel Craig Breen na Peugeotu. Na RZ9, tedy poslední zkouškou před servisem si tito dva pozice opět prohodili. Na této zkoušce ze soutěže také odstoupil Jean-Marc Mangazol s Peugeotem 207 S2000, který byl do té doby sedmý.
Po obědě byly na programu zbývající dva testy rally. Hned v prvním šel pro změnu na třetí místo opět Sarrazin. Na poslední RZ dne havaroval z devátého místa Daniel Oliveira s Fordem Fiesta RRC.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
2:41:58,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+39,8
Škoda Fabia S2000
3.
S. Sarrazin - J. Renucci
+1:37,6
Mini John Cooper Works S2000
4.
C. Breen - P. Nagle
+1:40,8
Peugeot 207 S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+3:25,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+3:37,6
Ford Fiesta RRC
7.
A. Aigner - J. Heigl
+7:53,6
Subaru Impreza STi R4
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+8:47,8
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+9:16,8
Renault Mégane RS
10.
J. Raoux - F. Mazotti
+13:54,3
Peugeot 207 S2000
Po RZ6:
Na RZ6 byl o pouhou jednu desetinu nejrychlejší náš Jan Kopecký s Fabií, druhým nejrychlejším mužem byl Craig Breen, ten je průběžně třetí. Vzdát pro poruchu motoru z předchozí zkoušky musel Robert Kubica.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
1:28:49,0
---
Škoda Fabia S2000
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+3,6
Peugeot 207 S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+39,8
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+54,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:59,0
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+2:08,6
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+3:42,6
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+4:20,6
Peugeot 207 S2000
9.
A. Aigner - J. Heigl
+4:30,4
Subaru Impreza STi R4
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+4:34,9
Renault Mégane RS
Po RZ5:
Pátá zkouška nebyla zrovna nejpovedenější pro Itala Lorenza Bertelliho jedoucího s Fordem Fiesta RRC, kterému vůz začal hořet, problémy s motorem potkaly i po RZ4 vedoucího Roberta Kubicu. V cíli Polák řekl, že to byly problémy s pumpou. Robert se tak propadl až na 15. místo. Do vedení se dostal Bryan Bouffier na Peugeotu 207 S2000. Nejrychlejší na této zkoušce byl ovšem Craig Breen.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Bouffier - X. Panseri
1:13:12,5
---
Peugeot 207 S2000
2.
J. Kopecký - P. Dresler
+3,8
Škoda Fabia S2000
3.
C. Breen - P. Nagle
+43,5
Peugeot 207 S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+49,0
Mini John Cooper Works S2000
5.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:36,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:51,9
Ford Fiesta RRC
7.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:55,4
Peugeot 207 S2000
8.
J. Leandri - R. Jamoul
+3:28,9
Peugeot 207 S2000
9.
G. Bonnefis - O. Fournier
+3:49,0
Renault Mégane RS
10.
A. Aigner - J. Heigl
+3:51,9
Subaru Impreza STi R4
Zastávka v servisní zoně
Po RZ4:
Craig Breen nedokázal udržet nasazené tempo a v RZ4 ztratil vedení. Severní Ir neudržel na trati Peugeot 207 S2000 a trefil zídku kolem tratě. Ta způsobila defekt pneumatiky a mladík se propadl až na 5. příčku.
Jezdce Peugeot Drivers Academy překvapilo, jak se zatáčka utahovala, podle jeho slov se celý incident stal v rychlé zatáčce (jel na 5. rychlostní stupeň). Do vedení se tak posouvá Robert Kubica s DS3 RRC, na paty mu šlapou Bouffier a Kopecký.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Baran
57:09,3
---
Citroën DS3 RRC
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+7,5
Peugeot 207 S2000
3.
J. Kopecký - P. Dresler
+8,8
Škoda Fabia S2000
4.
S. Sarrazin - J. Renucci
+38,9
Mini John Cooper Works S2000
5.
C. Breen - P. Nagle
+56,7
Peugeot 207 S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:18,1
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+1:25,0
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:17,0
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:40,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:49,4
Ford Fiesta RRC
Po RZ3:
Craig Breen opět nezaváhal a na své kontě si připisuje 3. ze 3 možných. Mladík ve službách Peugeotu i po servisní zastávce pořáží konkurenci, náskok na čele narostl už na téměř 30 vteřin. Za ním je to však těsné, o druhou pozici bojují tři různí jezdci ve třech různých vozech - Robert Kubica s Citronëm, Bryan Bouffier s Peugeotem a Jan Kopecký se Škodou. Že je Breen nad jeho síly připustil v cíli RZ Bouffier.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
47:28,2
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+26,4
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+31,7
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+34,4
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+56,0
Mini John Cooper Works S2000
6.
J. Maurin - N. Klinger
+1:29,7
Ford Fiesta RRC
7.
F. Delecour - D. Savignoni
+1:30,3
Peugeot 207 S2000
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+2:24,3
Peugeot 207 S2000
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+2:34,1
Peugeot 207 S2000
10.
L. Bertelli - M. Dotta
+2:46,8
Ford Fiesta RRC
Zastávka v servisní zoně
Po RZ2:
Na RZ2 byl opět nejrychlejší Craig Breen na Peugeotu 207 S2000, do servis parku tak jel se slušným náskokem čítajícím 19,5s. Tato 24,5 km dlouhá zkouška se jela na už na suchu. Breen jí projel s kombinací tvrdších a měkčích gum. Druhý čas zajel náš Jan Kopecký na Fabii S2000. Třetí byl Bryan Bouffier na Peugeotu. Robert Kubica opět ukazuje, že i v rally může bojovat se špičkou, když zajel se svým Citroënem DS3 RRC čtvrtý čas a průběžně drží druhou pozici.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
31:52,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+19,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+25,3
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+25,6
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+36,8
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+56,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+56,6
Ford Fiesta RRC
8.
G. Bonnefis - O. Fournier
+1:38,4
Renault Mégan RS
9.
J. Leandri - R. Jamoul
+1:39,0
Peugeot 207 S2000
10.
J. Manzagol - E. Patrone
+1:39,6
Peugeot 207 S2000
Po RZ1:
Letošní ročník Tour de Corse otevírala zkouška s názvem Le Fangu-Notre Dame de la Serra, která měřila 27,5 km. Vítězství se ujal také prběžného vedení Craig Breen na Peugeotu. Zkouška se jela na vlhku, když v noci v místě konání soutěže pršelo. Druhý byl Kubica, který zde jede poprvé. Třetí čas zajel Bryan Bouffier na Peugeotu, na kterého ztratil pouze 4,4s náš Jan Kopecký. Pátý byl Stéphane Sarrazin s Mini JCW S2000.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - P. Nagle
16:29,0
---
Peugeot 207 S2000
2.
R. Kubica - M. Baran
+11,5
Citroën DS3 RRC
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,8
Peugeot 207 S2000
4.
J. Kopecký - P. Dresler
+22,2
Škoda Fabia S2000
5.
S. Sarrazin - J. Renucci
+23,7
Mini John Cooper Works S2000
6.
F. Delecour - D. Savignoni
+28,0
Peugeot 207 S2000
7.
J. Maurin - N. Klinger
+29,4
Ford Fiesta RRC
8.
J. Manzagol - E. Patrone
+50,4
Peugeot 207 S2000
9.
J. Marchi - X. Nanni
+50,6
Peugeot 207 S2000
10.
G. Bonnefis - O. Fournier
+52,1
Renault Mégan RS
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.