Vloni byla v kalendáři MS Rally Nový Zéland, letos je tedy v rámci střídání řada na Austrálii. Měli bychom se těšit na poměrně pozměněnou soutěž.
Od 12. do 15. září je v plánu MS v rally Rally Australia jako desátý závod letošní sezony. Opět by se mělo jet v okolí Coffs Harbour, ale na zcela nových zkouškách, měl by být připraven také nový servisní park a celkově by tratě měly být kompaktnější.
Vše začne ve čtvrtek s 1,8 km dlouhou diváckou speciálkou, která se pojede znovu v pátek i v sobotu. Zbývající "obyčejné" zkoušky se pojedou všechny na šotolině a jejich počet byl zredukován z 26 na 22. Můžeme se těšit například i na zcela novou 50 km zkoušku jménem Nambucca, která vznikla spojením dvou kratších měřených testů, na kterých jezdci jeli ještě v roce 2011, tedy na poslední Rally Australia, která ve WRC byla.
Nedělní etapa obsahuje i zkoušky Bucca a Shipmans, které se také jely v roce 2011, ale i novou 22 km vložku Wedding Bells. Rally končí v neděli odpoledne, kdy je v plánu Power Stage s názvem Shipmans. Kratší přejezdové etapy by měly přispět k tomu, že by se Rally Australia měla stát jednou z nejkompaktnějších soutěží světového kalendáře. Zkoušky jsou totiž rozesety v okruhu maximálně 55 km od servisního parku a dvě etapy navíc pouze v 35 km radiusu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.