Vloni byla v kalendáři MS Rally Nový Zéland, letos je tedy v rámci střídání řada na Austrálii. Měli bychom se těšit na poměrně pozměněnou soutěž.
Od 12. do 15. září je v plánu MS v rally Rally Australia jako desátý závod letošní sezony. Opět by se mělo jet v okolí Coffs Harbour, ale na zcela nových zkouškách, měl by být připraven také nový servisní park a celkově by tratě měly být kompaktnější.
Vše začne ve čtvrtek s 1,8 km dlouhou diváckou speciálkou, která se pojede znovu v pátek i v sobotu. Zbývající "obyčejné" zkoušky se pojedou všechny na šotolině a jejich počet byl zredukován z 26 na 22. Můžeme se těšit například i na zcela novou 50 km zkoušku jménem Nambucca, která vznikla spojením dvou kratších měřených testů, na kterých jezdci jeli ještě v roce 2011, tedy na poslední Rally Australia, která ve WRC byla.
Nedělní etapa obsahuje i zkoušky Bucca a Shipmans, které se také jely v roce 2011, ale i novou 22 km vložku Wedding Bells. Rally končí v neděli odpoledne, kdy je v plánu Power Stage s názvem Shipmans. Kratší přejezdové etapy by měly přispět k tomu, že by se Rally Australia měla stát jednou z nejkompaktnějších soutěží světového kalendáře. Zkoušky jsou totiž rozesety v okruhu maximálně 55 km od servisního parku a dvě etapy navíc pouze v 35 km radiusu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?