Ruční brzda se zatím zdá jako největší slabina nového Pola R WRC. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier se s ní potýkali již od začátku sezony, německý tým však přišel již v Argentině s řešením - trojka týmu, Andreas Mikkelsen, testovala nové řešení.
S Polem R WRC se Volkswagen trefil do černého. Nové auto vyhrálo 3 z 5 úvodních soutěží, Ogier navíc nebyl nikdy horší jak 2. Jediným přemožitelem Ogiera stále zůstává Loeb, který ale z pohledu boje o titul nehraje žádnou roli.
Při podrobnějším zkoumání týmu si všimneme, že také mechanici týmu odvádějí v servisním parku skvělou práci. Nebýt nich, tak by v Portugalsku Volkswagen v poslední etapě přišel o dvojí umístění na stupních vítězů. Také v Argentině si jezdci Latvala s Ogierem na techniku několikrát stěžovali - v centru pozornosti je ruční brzda.
V počátcích používalo Polo R WRC mechanickou ruční brzdu. Pak přišel do týmu od Citroënu Ogier, který znal z francouzského týmu hydraulickou ruční brzdu, a přál si zlepšení. Volkswagen vyvinul pneumatický systém, který už byl několikrát zkoušen. V Argentině bylo třetí Polo R WRC vybaveno hydraulickým systémem. Latvala s Ogierem chtěli tento systém ve svých autech taky, musejí však vydržet.
"Vím, že tým na tom pracuje, ale systém má ještě nějaké nedostatky, které chceme odstranit, než jej homologujeme. Normálně bychom ji [novou ruční brzdu] měli mít již na další soutěži, ale to slyším již několik měsíců. Je to škoda, když potřebuji použít ruční brzdou v nějaké neočekávané situaci, tak není dobré, když nefunguje správně," cituje lídra MS 'Austosport'.
Situaci si připomeňme na tomto videu:
Také svůj výlet ve druhém dni Argentinské rally připisuje na účet ruční brzdě. Volkswagen chce ale do vozů, které sbírají body do MS za hlavní tým, nasadit nový systém, až bude odzkoušený. "Máme disciplinovaný evoluční proces. Do auta nevestavíme žádný díl, aniž bychom ho měli 100% otestovaný. A to se u tohoto dílu ještě říct nedá," nechal se slyšet šéf týmu Jost Capito.
"Pokud bychom nasadili nový systém, který by nebyl dostatečně otestovaný a v důsledku jeho selhání vypadli ze soutěže, byl by to problém." Se šéfem týmu sdílí názor i technický ředitel týmu, Francois-Xavier Demaison: "Někdo musí to rozhodnutí učinit a já jsem rozhodl, že pro Argentinu ten systém ještě nenasadíme.
Podle jezdců není s ruční brzdou ani tak problém ve vracečkách, jako spíše při neočekávaných situacích, kdy by je mohla zachránit
Nikdo, ani Sébastien Ogier, nebude na tým vyvíjet nátlak ohledně nasazení nové součástky. Máme svůj plán, kterého se držíme. Nevíme, kdy bude systém možné do vozu zabudovat, snad už v Řecku." Volkswagen dnes ukončil několikadenní testování v Řecku (informovali jsme Vás v rubrice "Ve zkratce"), v jehož rámci jezdil s novou ruční brzdou i Ogier s Latvalou. Francouze údajně ani nový systém moc nenadchl, i když zlepšení přinal. Videa z testu najdete zde.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.