Po opakovaných problémech: Volkswagen vyvíjí novou ruční brzdu. Kde byl problém?

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 15. května 2013 22:41
Sdílej:

Ruční brzda se zatím zdá jako největší slabina nového Pola R WRC. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier se s ní potýkali již od začátku sezony, německý tým však přišel již v Argentině s řešením - trojka týmu, Andreas Mikkelsen, testovala nové řešení.

S Polem R WRC se Volkswagen trefil do černého. Nové auto vyhrálo 3 z 5 úvodních soutěží, Ogier navíc nebyl nikdy horší jak 2. Jediným přemožitelem Ogiera stále zůstává Loeb, který ale z pohledu boje o titul nehraje žádnou roli.

Při podrobnějším zkoumání týmu si všimneme, že také mechanici týmu odvádějí v servisním parku skvělou práci. Nebýt nich, tak by v Portugalsku Volkswagen v poslední etapě přišel o dvojí umístění na stupních vítězů. Také v Argentině si jezdci Latvala s Ogierem na techniku několikrát stěžovali - v centru pozornosti je ruční brzda. 

V počátcích používalo Polo R WRC mechanickou ruční brzdu. Pak přišel do týmu od Citroënu Ogier, který znal z francouzského týmu hydraulickou ruční brzdu, a přál si zlepšení. Volkswagen vyvinul pneumatický systém, který už byl několikrát zkoušen. V Argentině bylo třetí Polo R WRC vybaveno hydraulickým systémem. Latvala s Ogierem chtěli tento systém ve svých autech taky, musejí však vydržet.

"Vím, že tým na tom pracuje, ale systém má ještě nějaké nedostatky, které chceme odstranit, než jej homologujeme. Normálně bychom ji [novou ruční brzdu] měli mít již na další soutěži, ale to slyším již několik měsíců. Je to škoda, když potřebuji použít ruční brzdou v nějaké neočekávané situaci, tak není dobré, když nefunguje správně," cituje lídra MS 'Austosport'.

Situaci si připomeňme na tomto videu:

Také svůj výlet ve druhém dni Argentinské rally připisuje na účet ruční brzdě. Volkswagen chce ale do vozů, které sbírají body do MS za hlavní tým, nasadit nový systém, až bude odzkoušený. "Máme disciplinovaný evoluční proces. Do auta nevestavíme žádný díl, aniž bychom ho měli 100% otestovaný. A to se u tohoto dílu ještě říct nedá," nechal se slyšet šéf týmu Jost Capito.

"Pokud bychom nasadili nový systém, který by nebyl dostatečně otestovaný a v důsledku jeho selhání vypadli ze soutěže, byl by to problém." Se šéfem týmu sdílí názor i technický ředitel týmu, Francois-Xavier Demaison: "Někdo musí to rozhodnutí učinit a já jsem rozhodl, že pro Argentinu ten systém ještě nenasadíme.

Podle jezdců není s ruční brzdou ani tak problém ve vracečkách, jako spíše při neočekávaných situacích, kdy by je mohla zachránit

Nikdo, ani Sébastien Ogier, nebude na tým vyvíjet nátlak ohledně nasazení nové součástky. Máme svůj plán, kterého se držíme. Nevíme, kdy bude systém možné do vozu zabudovat, snad už v Řecku." Volkswagen dnes ukončil několikadenní testování v Řecku (informovali jsme Vás v rubrice "Ve zkratce"), v jehož rámci jezdil s novou ruční brzdou i Ogier s Latvalou. Francouze údajně ani nový systém moc nenadchl, i když zlepšení přinal. Videa z testu najdete zde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.