Dva starty = 2 vítězství. Touto parádní bilancí se letos Tomáš může pochlubit. Bohužel, díky nařízením a pravidlům, které u nás platí, nemůže letos bodovat v MČR ve sprintrally.
V obou závodech startoval Tomáš s vozem Ford Fiesta WRC v rámci testu před svými světovými starty. Snahou bylo vyzkoušet si vůz v závodním režimu, protože je to přeci jen něco jiného, nežli jen testovat. Oba závody splnili očekávání a to, že je Fiesta WRC opravdu výborný vůz s vynikající ovladatelností.
Trochu zklamání zavládlo po Kopné, protože všichni v týmu věřili, že si vyzkouší vůz i na suchém asfaltu, což se bohužel nestalo a po Lužičkách byla i Kopná dalším mokrým závodem. Nyní čeká Tomáše jednání o dalším testu a tím by mělo být vyzkoušení si vozu Citroen DS3 WRC. Test by měl proběhnout v nejbližší době, aby bylo srovnání obou vozů ještě před startem na Deutschland rally.
Na Kopné byly drobné problémy s vozem, ale Tomáš to hodnotí pozitivně: „Vítězství na domácí Kopné nás těší, přeci jen je to po Barum rally náš další vyloženě domácí závod. Podmínky nebyly vůbec jednoduché, ale vodu mám velmi rád takže pro nás v pohodě. Velký problém byl ale s autem, od shakedownu nám motor často přepínal do ochranného režimu a chvílemi jel na tři válce. Vůbec se s tím nejelo dobře, ale můžu být rád, že auto vůbec dojelo do cíle. Je to jen technika, k rallye to patří. Z obou závodů mám nakonec jen pozitivní dojmy a již se těším na testy s Citroenem.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?