Dva starty = 2 vítězství. Touto parádní bilancí se letos Tomáš může pochlubit. Bohužel, díky nařízením a pravidlům, které u nás platí, nemůže letos bodovat v MČR ve sprintrally.
V obou závodech startoval Tomáš s vozem Ford Fiesta WRC v rámci testu před svými světovými starty. Snahou bylo vyzkoušet si vůz v závodním režimu, protože je to přeci jen něco jiného, nežli jen testovat. Oba závody splnili očekávání a to, že je Fiesta WRC opravdu výborný vůz s vynikající ovladatelností.
Trochu zklamání zavládlo po Kopné, protože všichni v týmu věřili, že si vyzkouší vůz i na suchém asfaltu, což se bohužel nestalo a po Lužičkách byla i Kopná dalším mokrým závodem. Nyní čeká Tomáše jednání o dalším testu a tím by mělo být vyzkoušení si vozu Citroen DS3 WRC. Test by měl proběhnout v nejbližší době, aby bylo srovnání obou vozů ještě před startem na Deutschland rally.
Na Kopné byly drobné problémy s vozem, ale Tomáš to hodnotí pozitivně: „Vítězství na domácí Kopné nás těší, přeci jen je to po Barum rally náš další vyloženě domácí závod. Podmínky nebyly vůbec jednoduché, ale vodu mám velmi rád takže pro nás v pohodě. Velký problém byl ale s autem, od shakedownu nám motor často přepínal do ochranného režimu a chvílemi jel na tři válce. Vůbec se s tím nejelo dobře, ale můžu být rád, že auto vůbec dojelo do cíle. Je to jen technika, k rallye to patří. Z obou závodů mám nakonec jen pozitivní dojmy a již se těším na testy s Citroenem.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?