Dva starty = 2 vítězství. Touto parádní bilancí se letos Tomáš může pochlubit. Bohužel, díky nařízením a pravidlům, které u nás platí, nemůže letos bodovat v MČR ve sprintrally.
V obou závodech startoval Tomáš s vozem Ford Fiesta WRC v rámci testu před svými světovými starty. Snahou bylo vyzkoušet si vůz v závodním režimu, protože je to přeci jen něco jiného, nežli jen testovat. Oba závody splnili očekávání a to, že je Fiesta WRC opravdu výborný vůz s vynikající ovladatelností.
Trochu zklamání zavládlo po Kopné, protože všichni v týmu věřili, že si vyzkouší vůz i na suchém asfaltu, což se bohužel nestalo a po Lužičkách byla i Kopná dalším mokrým závodem. Nyní čeká Tomáše jednání o dalším testu a tím by mělo být vyzkoušení si vozu Citroen DS3 WRC. Test by měl proběhnout v nejbližší době, aby bylo srovnání obou vozů ještě před startem na Deutschland rally.
Na Kopné byly drobné problémy s vozem, ale Tomáš to hodnotí pozitivně: „Vítězství na domácí Kopné nás těší, přeci jen je to po Barum rally náš další vyloženě domácí závod. Podmínky nebyly vůbec jednoduché, ale vodu mám velmi rád takže pro nás v pohodě. Velký problém byl ale s autem, od shakedownu nám motor často přepínal do ochranného režimu a chvílemi jel na tři válce. Vůbec se s tím nejelo dobře, ale můžu být rád, že auto vůbec dojelo do cíle. Je to jen technika, k rallye to patří. Z obou závodů mám nakonec jen pozitivní dojmy a již se těším na testy s Citroenem.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?