Sébastien Loeb si vyzkouší i FIA European Rallycross Championship, když ve francouzském Loheacu 31. srpna až 1. září zúčastní závodu této série.
Sébastien Loeb se v sedmém podniku letošní sezony rallycrossu představí s Citroenem DS3 Supercar. Znamená to jediné, opět si tak zazávodí proti Petterovi Solbergovi. Sébastien Loeb se kromě rallycrossu letos ještě představí nebo představil ve World Rally Championship, FIA GT Championship, FIA European Rallycross Championship a na slavném Pikes Peak International Hill Climb.
Loeb Citroën DS3 Supercar již zná z loňska, kdy ho řídil při svém vítězství na X Games v Los Angeles. "Rok 2013 je pro mě rokem plným výzev. Dostal jsem pozvánku od organizátora, Patricka Germaina, a já se rozhodl na ní odpovědět pozitivně. Kromě X Games nemám s rallycrossem žádné zkušenosti, takže asi budu muset s rychlými specialisty tvrdě bojovat v šampionátu s vysokou úrovní," řekl Sébastien Loeb.
"Moji zkušenost na X Games jsem si vloni užil a teď očekávám něco podobného. Loheac je svatyní rallycrossu. Je to dobře známý podnik, která je obyvkle hojně navštěvován. Po sportovní stránce je to hodně těžký závod. Nemohl jsem si tak nechat ujít tuto možnost alespoň jednou v mé kariéře se zúčastnit, zvláště protože je to s Citroënem DS3. Už se na závod v Loheacu těším, těším se na setkání s fanoušky a na závodění."
Závod v Loheac se do kalendáře evropského šampionátu v rallycrossu vrací po více jak dekádě. Závod se jede asi 30 km jižně do Rennes v Bretani.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.