Zdá se, že bychom se mohli dočkat návratu soutěže v Číně do kalendáře MS v automobilových soutěžích už příští rok. Týmy z MS však mají jisté obavy.
O kalendáři WRC na příští rok se bude jednat na zasedání FIA 24. května, definitivní schválení by mohlo přijít o měsíc později. Dobře by se mohlo stát, že se do kalendáře vrátí podnik v Číně. Na tamějších tratích se naposledy jelo v roce 1999 a vítězství si připsal Didier Auriol s Toyotou Corollou WRC.
Na otázku, jaká je šance, že se soutěž v Číně stane součástí šampionátu WRC pro rok 2014, manažerka WRC, Michele Mouton, odpověděla: "Pracujeme na tom pro příští sezonu." Šéf Citroënu, Yves Matton, prohlásil, že Čína stejně jako další země BRIC (hospodářské uskupení Brazílie, Ruska, Indie, Číny a Jižní Afriky) jsou pro WRC přitažlivé, musí však nabídnout určitou hodnotu.
"Zabere nám tři dny, než kamiony z letiště dojedeme do centra soutěže. To bude hodně drahé. Nechceme tam [do Číny] jet za každou cenu a utratit všechny naše peníze za soutěže uprostřed ničeho. Mít centrum soutěže v malém městě, které nám zajistí potřebnou propagaci, je OK. Ale být ve větším městě by bylo ještě lepší."
Šéf Volkswagenu, Jost Capito, má názor v zásadě stejný: "Pokud chceme soutěže v Číně a dalších podobných zemích, tak si musíme dát pozor, aby tyto soutěže dosahovaly standardů soutěže WRC a to zatím nevidím. Neměli bychom jet do Číny za každou cenu. Pokud soutěž není na úrovni ostatních podniků WRC, pak tam nejezděme.
Na tomto kalendáři není nic až tak špatného. Jasně, potřebujeme pár dalších soutěží mimo Evropu, ale ty musí být na dobré úrovni. Jinak potáhnou celý šampionát směrem dolu. Pokud pojedeme do nové země, kde soutěž nebude na patřičné úrovni zajištěna, tak to spíše znehodnotí šampionát. Lidé se na to pak podívají v televizi a řeknou si 'co je to za ho*** (anglický výraz shit)'."
Mouton oponuje tím, že komise WRC by nedovolila, aby do šampionátu WRC byla přijata podstandardní soutěž: "Pokud přidáme do kalendáře nějakou soutěž, tak věříme, že má odpovídající infrastrukturu. Jinak bychom ji nepřijali."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?