Ako sme vás pred druhým kolom slovenského rally seriálu informovali, Žilinský KL Racing Team na štart postavil trojicu posádok. Výsledkom bolo jedno druhé a jedno štvrté miesto v triede 3.
Napriek poctivej príprave pred XX. Rally Prešov nevyšla tímu prešovská súťaž tak ako by si pred jej štartom predstavoval. Už v prvej rýchlostnej skúške sa zo súťaže porúčala najmladšia dvojica tímu, Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorá spoločne práve v Prešove debutovala vo vo vozidle Škoda Felicia Kit Car. „Pri nájazde do jednej zo zákrut sme boli trochu širší ako sme mali, následkom čoho som zachytil o obrubník. Samozrejme toto neostalo bez následkov a my sme utrhli koleso. Keďže sme nemali náhradné diely, neostalo nič iné ako zbaliť veci a vydať sa na cestu domov,“ povedal mladý Dobšinčan Tomáš Fusko.
Obdobne dopadla, aj keď nie svojou zásluhou, v rámci prvej etapy aj dvojica Tomáš Kukučka – Marek Podobník. Tých v piatej rýchlostnej skúške zradila prevodovka. Na rozdiel od najmladšej posádky, ktorá už cestovala domov, Mitsubishi Lancer EVO IX Tomáša a Mareka sa podarilo počas noci opraviť a tak sa ráno mala táto dvojica možnosť opäť postaviť na štart. V druhej etape už nič nestálo v ceste striebornej priečke v triede 3 a ôsma priečka absolútneho poradia. Tieto umiestnenia navyše posádke KL Racing teamu priniesli poriadnu kopu bodov do hodnotenia tohtoročného šampionátu. „Škoda tej prevodovky. Mali sme to dobre rozbehnuté, veď v čase nášho odstúpenia sme boli v absolútnom poradí na ôsmom mieste a v triede nám patrilo tretie miesto. Dnes to bolo super, užívali sme si to, robil som trochu aj show pre divákov, hlavne v meste, všetko čo sa dalo som vyšmýkal. Druhé miesto v triede je super. Škoda toho včerajška,“ vysvetlil Tomáš Kukučka.
Poslednou posádkou KL Racingu, ktorá mala preteky naozaj dobre rozbehnuté boli Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom. V rámci prvej etapy im v cieli patrilo deviate miesto absolútneho poradia, ale aj štvrté v triede 3. „Je mi ľúto, že moji kolegovia z tímu nemali toľko šťastia ako my, ale priznávam, že sme nešli úplne naplno, skôr sme volili istotu. Navyše som sa ani raz netrafil do pneumatík, keď bolo sucho obul som mokré, pri prietrži mračien som zase išiel na suchých. Ale sme tu a to je podstatné,“ vysvetlil Vlasto Majerčák v cieli prvej etapy. V prvej sekcii druhej etapy vybojované postavenie z prvého súťažného dňa Vlasto s Marcelom držal ďalej až do momentu druhého prejazdu mestským okruhom, keď ich šťastie opustilo a Mitsubishi Lancer EVO X odmietol ďalej poslúchať „V prvej sekcii dnešného dňa sme si síce strážili svoju pozíciu, napriek tomu sme akosi nevedeli chytiť tempo a dostať sa do pohody. Po návšteve servisu sme sa nejako upokojili a vyzeralo to, že všetko pôjde tak ako má, ale v jednom momente prišla veľká rana, roztrhlo diferenciál a my sme v podstate samospádom prišli do cieľa mestského okruhu, kde sme auto museli odstaviť a odovzdať jazdný výkaz. Škoda, ale aj takáto býva rally,“ vysvetlil trochu sklamaný Vlasto Majerčák.
„Napriek všetkému som bol spokojný,“ začal s hodnotením Rally Prešov manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj: „Je pravda, že toto nebola pre náš tím tá najlepšia súťaž, ale pokiaľ si to odniesli iba autá, tak sa to dá vydržať. Rally je šport, pri ktorom hrá veľkú úlohu fungujúca technika, keď sa však tá rozhodne štrajkovať, posádka neurobí jednoducho nič. Napriek tomuto odpadu by som chcel poďakovať chalanom za ich snahu, podarilo sa im nazbierať nejaké body do celkového hodnotenia seriálu, čo je dobre a v konečnom dôsledku sme domov neodišli úplne naprázdno, veď sa Vlastovi s Marcelom podarilo dojazdiť na štvrtom mieste v triede a na deviatom v absolútnom poradí v piatok a Tomášovi s Marekom na druhom v triede a ôsmom v absolútnom poradí v sobotu. Myslím si, že svojim výkonom hanbu neurobili, priam naopak, ukázali, že ak všetko funguje musí s nimi konkurencia rátať. Teraz treba pripraviť autá a vidíme sa o mesiac v Topoľčanoch, kde pevne verím, budeme mať viacej šťastia.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.