Bronzové poháre pre posádku XIQIO Rally Team z Rally Prešov

Hadik, András - Juhász, István
Hadik, András - Juhász, István, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Majláth 7. května 2013 11:30
Sdílej:

Druhé dejstvo slovenského šampionátu v rally sa odohralo počas uplynulého víkendu v Prešove a jeho okolí. Posádka slovenského XIQIO Rally Teamu si domov odviezla zbierku bronzových pohárov.

Maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész spoločne so Subaru Impreza špecifikácie R4 sa do bojov o slovenské body zapojila do súťaže rovnako ako na úvodnom podujatí vo farbách košického XIQIO Rally Teamu. „Do prvej sekcie súťaže, v piatok, sme obuli suché pneumatiky, čo bolo dobré a jazdili sme porovnateľné časy s konkurenciou. V druhej sekcii sme opäť volili suché gumy, ale trať už nebola ideálne suchá, ale myslím, že som nevolil zle, napriek tomu, že sme na konkurenciu trochu začali strácať. V poslednej rýchlostnej skúške však začalo veľmi husto pršať, stierače nám doslova nestíhali brať vodu zo skla, ktoré sa navyše začalo poriadne rosiť. Do cieľa sme však došli a myslím, že tretie miesto v tak silnej konkurencii nie je zlé,“ povedal po prvej etape Rally Prešov András Hadik.

Po tomto, na počasie až príliš bláznivom dni, druhá etapa začala síce zamračenou oblohou, napriek tomu trať ostala ideálne suchá. Spomedzi šestice rýchlostných skúšok patrila v piatich z nich tretia priečka práve posádke XIQIO Rally Teamu, iba v úvodnom teste dojazdil András s Krisztiánom na štvrtom. Výsledkom druhého, samostatne bodovaného dňa bolo síce štvrté miesto celkového poradia, napriek tomu sa maďarskej posádke podarilo udržať tretie miesto v rámci celej XX. Rally Prešov. „Dnes išlo všetko ako po masle, nemali sme žiadne problémy, jedine o trošičku rýchlejších súperov, inak fungovalo všetko ako švajčiarske hodinky. Ak by som mal zhodnotiť Rally Prešov ako celok, musím povedať, že to bola veľmi ťažká súťaž, počasie sa s nami taktiež poriadne pohrávalo, ale sme v cieli a myslím, že aj výsledky nie sú zlé. Ďakujem XIQIO Rally Teamu za možnosť reprezentovať ho na Rally Prešov aj v tomto roku,“ dodal po dojazde do cieľa András Hadik.

Ako je spokojný s výkonom svojej posádky XIQIO Rally Team, sme zisťovali u tímového manažéra Mariána Mičáka: „Rally Prešov sa aj v tomto roku ukázala ako veľmi ťažká. Navyše sa tu zišla poriadne silná konkurencia. András s Krisztiánom urobili dobrú robotu, za čo som im vďačný. Samozrejme moja vďaka patrí aj našim partnerom bez ktorých by sme sa na rally nemohli zúčastniť. Uvidíme sa o mesiac v Topoľčanoch.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.