Druhé dejstvo slovenského šampionátu v rally sa odohralo počas uplynulého víkendu v Prešove a jeho okolí. Posádka slovenského XIQIO Rally Teamu si domov odviezla zbierku bronzových pohárov.
Maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész spoločne so Subaru Impreza špecifikácie R4 sa do bojov o slovenské body zapojila do súťaže rovnako ako na úvodnom podujatí vo farbách košického XIQIO Rally Teamu. „Do prvej sekcie súťaže, v piatok, sme obuli suché pneumatiky, čo bolo dobré a jazdili sme porovnateľné časy s konkurenciou. V druhej sekcii sme opäť volili suché gumy, ale trať už nebola ideálne suchá, ale myslím, že som nevolil zle, napriek tomu, že sme na konkurenciu trochu začali strácať. V poslednej rýchlostnej skúške však začalo veľmi husto pršať, stierače nám doslova nestíhali brať vodu zo skla, ktoré sa navyše začalo poriadne rosiť. Do cieľa sme však došli a myslím, že tretie miesto v tak silnej konkurencii nie je zlé,“ povedal po prvej etape Rally Prešov András Hadik.
Po tomto, na počasie až príliš bláznivom dni, druhá etapa začala síce zamračenou oblohou, napriek tomu trať ostala ideálne suchá. Spomedzi šestice rýchlostných skúšok patrila v piatich z nich tretia priečka práve posádke XIQIO Rally Teamu, iba v úvodnom teste dojazdil András s Krisztiánom na štvrtom. Výsledkom druhého, samostatne bodovaného dňa bolo síce štvrté miesto celkového poradia, napriek tomu sa maďarskej posádke podarilo udržať tretie miesto v rámci celej XX. Rally Prešov. „Dnes išlo všetko ako po masle, nemali sme žiadne problémy, jedine o trošičku rýchlejších súperov, inak fungovalo všetko ako švajčiarske hodinky. Ak by som mal zhodnotiť Rally Prešov ako celok, musím povedať, že to bola veľmi ťažká súťaž, počasie sa s nami taktiež poriadne pohrávalo, ale sme v cieli a myslím, že aj výsledky nie sú zlé. Ďakujem XIQIO Rally Teamu za možnosť reprezentovať ho na Rally Prešov aj v tomto roku,“ dodal po dojazde do cieľa András Hadik.
Ako je spokojný s výkonom svojej posádky XIQIO Rally Team, sme zisťovali u tímového manažéra Mariána Mičáka: „Rally Prešov sa aj v tomto roku ukázala ako veľmi ťažká. Navyše sa tu zišla poriadne silná konkurencia. András s Krisztiánom urobili dobrú robotu, za čo som im vďačný. Samozrejme moja vďaka patrí aj našim partnerom bez ktorých by sme sa na rally nemohli zúčastniť. Uvidíme sa o mesiac v Topoľčanoch.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?