Volkswagen je sice německým týmem, ale když se podrobněji podíváme na jeho obsazení, tak zjistíme, že je spíše mezinárodní, vždyť zde najdeme zástupce hned 15 národů. Oficiálním jazykem týmu je, pro mnohé překvapivě, angličtina.
Volkswagen po odchodu z Dakaru stál před novou výzvou, kterou bylo mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na všech frontách tak tým z Hannoveru rekrutoval nové lidi a to i z konkurenčních týmů. Výsledkem tedy je velmi pestrá skupina pracovníků, kteří stojí za Polem R WRC.
Převahu v týmu mají samozřejmě Němci a Rakušané, ale už lidé z vedení ukazují, jak to v týmu je. Sportovní šéf, Jost Capito, je z Německa, technický šéf, Francois-Xavier Demaison, je z Francie a týmový manažer, Sven Smeets, je z Belgie.
I o tři závodní speciály se starají lidé z různých států. O Polo číslo 7 se stará Fabrice Van Ertvelde (Belgičan) a šéfem auta (tzv. Car-Chief) je José Da Silva (Portugalsko). Mechanici tohoto vozu pochází z Německa a Francie. Polo číslo 8 má na starost inženýr Gerard De Jongh (Holanďan) a šéfem auta je Martin Hassenpflug (Němec). Na tomto voze pracují mechanici z Německa, Velké Británie a Portugalska. Speciál s číslem 9 je v rukou Poláka Artura Wronskiho a Litevce Oboleviciuse Vytautase.
Polo R WRC je dílem mezinárodní skupiny techniků a inženýrů
Lidé odpovědní za převodovku, zavěšení a elektroniku jsou z Německa, člověk odpovědný za motor pochází z Británie. Za vyhodnocování dat se zodpovědný Dán Kenneth Richardson. Ital Dino Marconi je týmovým jezdcem a skupinu zemí doplňují Callum Colguhoun (Austrálie) a Edward Smith (Nový Zéland). Mezinárodnost týmu potvrzují samozřejmě i jezdci, když Sébastien Ogier pochází z Francie, Jari-Matti Latvala z Finska a Andreas Mikkelsen z Norska.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.