Volkswagen je sice německým týmem, ale když se podrobněji podíváme na jeho obsazení, tak zjistíme, že je spíše mezinárodní, vždyť zde najdeme zástupce hned 15 národů. Oficiálním jazykem týmu je, pro mnohé překvapivě, angličtina.
Volkswagen po odchodu z Dakaru stál před novou výzvou, kterou bylo mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na všech frontách tak tým z Hannoveru rekrutoval nové lidi a to i z konkurenčních týmů. Výsledkem tedy je velmi pestrá skupina pracovníků, kteří stojí za Polem R WRC.
Převahu v týmu mají samozřejmě Němci a Rakušané, ale už lidé z vedení ukazují, jak to v týmu je. Sportovní šéf, Jost Capito, je z Německa, technický šéf, Francois-Xavier Demaison, je z Francie a týmový manažer, Sven Smeets, je z Belgie.
I o tři závodní speciály se starají lidé z různých států. O Polo číslo 7 se stará Fabrice Van Ertvelde (Belgičan) a šéfem auta (tzv. Car-Chief) je José Da Silva (Portugalsko). Mechanici tohoto vozu pochází z Německa a Francie. Polo číslo 8 má na starost inženýr Gerard De Jongh (Holanďan) a šéfem auta je Martin Hassenpflug (Němec). Na tomto voze pracují mechanici z Německa, Velké Británie a Portugalska. Speciál s číslem 9 je v rukou Poláka Artura Wronskiho a Litevce Oboleviciuse Vytautase.
Polo R WRC je dílem mezinárodní skupiny techniků a inženýrů
Lidé odpovědní za převodovku, zavěšení a elektroniku jsou z Německa, člověk odpovědný za motor pochází z Británie. Za vyhodnocování dat se zodpovědný Dán Kenneth Richardson. Ital Dino Marconi je týmovým jezdcem a skupinu zemí doplňují Callum Colguhoun (Austrálie) a Edward Smith (Nový Zéland). Mezinárodnost týmu potvrzují samozřejmě i jezdci, když Sébastien Ogier pochází z Francie, Jari-Matti Latvala z Finska a Andreas Mikkelsen z Norska.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.