Fanoušci rally se mohou těšit na Rally Ypres i z toho důvodu, že zde uvidíme poprvé speciál Ford Fiesta R5 v akci. M-Sport vyšle do Belgie svého továrního jezdce Thierryho Neuvillea.
Zákazníci M-Sportu již netrpělivě čekají na Fiestu ve verzi R5. Také M-Sport chce dostat nástupce vozů S2000 co možná nejrychleji na start soutěží. Hlavní konkurenti, Peugeot a Citroën, představí své R5 až na podzim, M-Sport tedy bude mít konkurenční výhodu.
Homologace auta je sice naplánovaná až na 1. června, lidé z M-Sportu však již požádali FIA o to, aby mohli s vozem startovat na belgické Ypres Rally (27. - 29. června). Za volantem by měl sedět Thierry Neuville.
"M-Sport se mě zeptal, zda-li bych byl ochotný zde [Ypres] startovat. Já to samozřejmě rád udělám. Bylo by to skvělé. Ypres je jednou z nejlepších soutěží a pro mě, jako Belgičana, je to povinnost. Doposud jsem ještě ve Fiestě R5 neseděl, takže bych se s ní moc rád svezl.
Fiestu R5 zatím vyvíjel převážně Matthew Wilson
Pokud by to ale nevyšlo s Fiestou R5, tak bych na Ypres spíše nejel. Start s S2000 nebo RRC nedává smysl, byla by to pouze útrata peněz. Navíc se koncentruji na MS," říká Thierry Neuville.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?