AKTUALIZACE PO RZ14; Na účastníky letošní Rally Argentina čeká pouze 14 rychlostních zkoušek, šest z nich má ale kolem 40 km a více. Soutěž se jede od čtvrtka do soboty.
Po RZ14:
Neuvěřitelně malý odstup - 0,2s ! - dělil v cíly Rally Argentina Andrease Mikkelsena a Daniho Sorda. Norský nováček ve světovém šampionátu dokázal o takto malý rozdíl porazit Španěla ve službách Citroënu a získat tak 8. pozici. Jejich souboj byl ozdobou Power Stage.
Power Stage:1. Jari-Matti Latvala - 3 body2. Sébastien Ogier - 2 body3. Mikko Hirvonen - 1 bod
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:35:56,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+55,0
Volkswagen Polo R WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:00,8
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Novikov - I. Minor
+2:36,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:40,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:23,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+11:02,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:22,1
Volkswagen Polo R WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:22,3
Citroën DS3 WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+14:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ13:
Další vyhraná RZ už znamená posun Jariho-Mattiho Latvaly na 3. místo před Evgeny Novikova. Jezdec M-Sportu byl opět 2., na rivala v boji o poslední podiový stupínek mu ale tentokrát chybělo 8,3s, a tak se propadá se ztrátou 4,9s na 3. místo. Latvala v cíli prozradil, že neměl žádné splity, takže prostě jen jel co to dalo. Novikov připustil, že dal do své jízdy všechno.
Další změna pozic proběhla v závěru TOP10, Martin Prokop přišel o dvě místa v jedné zkoušce. Před našeho zástupce se dostali trojky továrních týmů Citroën a Volkswagen. Souboj mezi Sordem a Mikkelsenem (dělí je 8,1s) bude ozdobou závěrečné zkoušky. Nor řekl, že RZ13 (vloni zde vypadl), nejel uplně naplno díky vzpomínkám na loňský rok. Na prvních dvou místech se nic nemění.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:22:50,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:02,4
Volkswagen Polo R WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:09,6
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Novikov - I. Minor
+2:14,5
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:23,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:30,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+11:04,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:14,1
Citroën DS3 WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:22,2
Volkswagen Polo R WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+13:40,2
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Souboj Jariho-Mattiho Latvaly (Volkswagen) a Jevgenyho Novikova (M-Sport) o třetí místo v soutěži pokračuje. 12. zkoušku Rally Argentina vyhrál Jari-Matti a na svého rivala najel 3,9s, ztráta Fina je tak už pouze 3,4s. Na deváté místo se před trojku VW, Andrease Mikkelsena, posunul Dani Sordo, který po nehodě v první etapě dotahuje. Na našeho Martina Prokopa na osmém místě ztrácí už jen 3,9s, na druhou stranu je před Mikkelsenem pouze o 4s. V Argentině to tedy bude ještě zajímavé.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:04:09,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:06,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:33,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:36,9
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:19,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:37,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:57,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+13:17,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:21,3
Citroën DS3 WRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:25,3
Volkswagen Polo R WRC
Po RZ11:
Zkoušku vyhrál Jari-Matti Latvala, Fin s Volkswagenem Polo R WRC byl o 0,9s rychlejší než jeho hlavní rival v boji o třetí příčku, Evgeny Novikov. Zajímavostí je, že Rus si stěžoval na nastavení auta. Zdá se, že Sébastien Ogier již rezignoval na boj s Loebem o čelo soutěže. Oba Francouzi v cíli řekli, že už nejedou naplno a šetří auta.
Martin Prokop brání 8. pozici před Andreasem Mikkelsenem, trojkou továrního Volkswagenu, a Danim Sordem, pro tuto soutěž též trojkou Citroënu. Oba jezdci továrních týmů ale zajíždějí výrazně rychlejší časy, a tak se dá čekat, že ztrátu na českého zástupce brzy zlikvidují. Sordo byl o 11 vteřin rychlejší než Mikkelsen, Španěl se bude chtít dostat i před Nora.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:51:03,8
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+55,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:32,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:40,0
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:03,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:37,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:48,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+12:46,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:02,8
Volkswagen Polo R WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:11,5
Citroën DS3 WRC
3. etapa
Po RZ10:
Krátká speciálka neměla na celkové pořadí velký vliv.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:32:15,9
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+39,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:43,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:51,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:32,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:43,3
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:40,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+12:13,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+12:44,1
Volkswagen Polo R WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:04,1
Citroën DS3 WRC
Po RZ9:
Problémy s elektronikou DS3 WRC výrazně zdržely Mikko Hirvonena. Jeho auto ztrácelo výkon. Fin tedy nezažil dobré páteční odpoledne v Argentině a postupně se propadl až na 6. pozici. Nebyl však jediným, který hodně ztratil. Do problémů se dostal i jeho bývalý parťák z dob u Fordu, Jari-Matti Latvala. Fin po jednom ze skoků přistál s autem mimo trať. To vyústilo v defekt pneumatiky. Posádka přímo na trati měnila pneumatiku a ztratila. V důsledku se před ní dostal Evgeny Novikov s Fordem.
Právě mladý Rus nejvíce vytěžil na problémech ostatních. Dalším smolařem je Andreas Mikkelsen. Ten v důsledku menší nehody na předcházející RZ musel na přejezdu kvůli poškozené zavěšení vzdát. Nor se po načtení penalizace propadl na 7 příčku. Zkoušku opanoval Loeb před Ostbergem a Ogierem. Mladší Sébastien ztratil 10s a přiznal, že musel jet opatrně, protože neměl v zásobě již žádnou rezervu.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:27:25,0
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+40,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:39,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:53:0
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:31,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:41,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+7:45,6
Volkswagen Polo R WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:40,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+11:59,2
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:01,1
Citroën DS3 WRC
Po RZ8:
Finský jezdec Mikko Hirvonen, který ještě před RZ8 držel 2. pozici s minimální ztrátou na čelo, se propadl na 3. Bývalý tovární jezdec Fordu přiznal, že byl v jedné ze zatáček až moc široký, na vnějšku trefil kámen a dostal defekt pravé zadní pneumatiky.
Zkoušku ovládl Loeb, který porazil Ogiera. Dlouho to však vypadalo na vítězství mladšího z obou Francouzů, nakonec však jezdec Citroënu zabral a vyhrál rozdílem 3,4s. Ogier byl v cíli frustrovaný z toho, že na Loeba nemá. Na otázku reportéra však prohlásil, že jeho cílem bylo porazit Hirvonena.
Třetí nejrychlejší čas zajel Andreas Mikkelsen. Nor trefil mostek a myslel si, že má defekt. Neuville před startem testu měnil nastavení tlumičů na Fiestě RS WRC a zajel rychlejší čas něž Novikov, na Ostberga však neměl.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:04:56,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+29,7
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+44,9
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+56,3
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+2:16,9
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:45,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:57,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:33,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+10:44,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+12:35,6
Citroën DS3 WRC
zastávka v servisní zoně
Po RZ7:
Loeb udělal chybu v RZ6, v RZ7 ho napodobil Ogier. Vedoucí muž šampionátu ztratil 45s po své chybě, s Polem R WRC byl mimo trať v blátivé zatáčce a lehce ho poškodil. Tuto zkoušku nejrychleji projel Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC. Podmínky na zkoušce byly hodně těžké, když byla mlha, pršelo a bylo zde hodně kaluží. Ogier po chybě řekl: "Zatáčku jsme projeli rovně. Cesta se tam zužovala, ale my jsme byli na blátě nedotáčiví a museli jsme couvat. Ruční brzda mě nefungovala, aby nás zachránila."
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
2:42:58,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+8,9
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+26,3
Volkswagen Polo R WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+44,8
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:55,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:34,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:41,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+9:23,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:21,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+12:03,3
Citroën DS3 WRC
Po RZ6:
Přesně podle očekávaní se hned na první páteční zkoušce rozhořela bitva o nejrychlejší čas mezi dvěma Sébastieny. Dlouho to vypadalo, že nejrychlejší čas zajede jezdec Citroënu, jenže před koncem testu udělal mistr světa chybu, a tak v cíli slaví jezdec Volkswagenu. Loeb před koncem testu v rychlé sekci neudržel DS3 WRC na trati. Na mokré trati při brždění vyjel mimo trať. Odstup v cíli RZ byl pouze 1,4s. V noci hodně pršelo, a tak je povrch tratí mokrý. Všichni jezdci proto zvolili měkké pneumatiky.
Do soutěže se vrátil v rámci pravidla Rally 2 Ostberg, Nor zajel 4. čas (3. byl Hirvonen). Mezi etapami změnil nastavení Pola R WRC Latvala, ale po zajetí 5. času nebyl v cíli moc veselý. Problémy má Dani Sordo, motor španělové DS3 WRC jede od průjezdu jednoho brodu pouze na 3 válce. Se zlomeným zavěšením musel vůz Mini Jonh Cooper Works WRC odstavit také Michal Kosciuzsko.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:19:42,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+17,7
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+23,5
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+48,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:56,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:24,3
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:33,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+8:06,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:39,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
G. Pozzo - D. Stillo
+11:14,6
Ford Fiesta RS WRC
Startovní pořadí do 2. etapy: Kosciuszko, Ostberg, Sordo, Pozzo, Prokop, Neuville, Mikkelsen, Novikov, Latvala, Hirvonen, Loeb, Ogier, Oliveira
2. etapa
Po RZ5:
Závěrečnou vložku dne obstaral opakovaný průjezd nejdelším úsekem soutěže. Počasí se výrazně zhoršilo, na trať padla mlha. Lídr Sébastien Ogier si připsal 4. vítězství z 5 možných. Francouz přitom dojel do cíle vložky s velmi opotřebovanou levou zadní pneumatikou, snad z ní ušel i vzduch. Jezdec si není vědom toho, že by něco trefil, připustil, že k poškození mohlo dojít v brodu.
I přes druhý čas nebyl Mikko Hirovnen spokojen. Finovi se zamlžilo přední okno a podle svých slov tím ztratil hodně času. Třetí čas zajel Sébastien Loeb, který se těsně drží po dnešku před Hirvonenem. Francouz je přesvědčen, že tvrdá směs pneumatik Michelin, kterou na svoji DS3 WRC pro tuto sekci nasadil, nebyla dobrá volba. Penalizaci 10s dostal za pozdní příjezd do časové kontroly Andreas Mikkelsen.
Problémy s ruční brzdou na posledních 20 kilometerech handicapovaly Latvalu. Na střechu poslal Fiestu RS WRC Martin Prokop (foto zde). Českému soutěžákovi pomohly na kola až diváci. Gabriel Pozzo ztratil téměř 5 minut, u Fiesty RS WRC přestal fungovat posilovač. Mini John Cooper Wokrs WRC na trati zkoušky odstavil Michal Kosciuszko, Polák poškodil přední zavěšení.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:57:14,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+16,3
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+18,1
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+40,7
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:37,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+1:55,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:12,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+6:41,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
G. Pozzo - D. Stillo
+10:10,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+0:50
+10:32,6
Citroën DS3 WRC
Po RZ4:
Odpolední sekce v Argentině znamená průjezd těch dvou samých RZ jako dopoledne. Začlo se tedy 27 km zkouškou. Vítězství si připsal Ogier na Polu R WRC, na průběžné druhé místo se před Mikka Hirvonena dostal Sébastien Loeb, ten přiznal obavy z volby tvrdých pneumatik. Jezdci, kteří jeli později, totiž reportovali začínající déšť.
Ztratil zde Mads Ostberg, který zlomil tyč řízení a ze soutěže odstupuje. Celý incident se stal po 15km zkoušky. Jari-Matti Latvala byl se svým výkonem v cíli zkoušky spokojen (2. v cíli +4,0s na Ogiera). Evgeny Novikov, nejvýše umístěný zástupce M-Sportu, poskočil díky smůle kolegy o pozici výš, teď je 6., nicméně jeho ztráta na Mikkelsena je malá.
Dani Sordo v soutěži pokračuje, mechanikům Citroënu se podařilo vůz opravit. Španěl ale nestihl časový limit a dostal 50s penalizace.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:19:05,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+12,5
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+16,0
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+27,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:20,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:23,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:44,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
G. Pozzo - D. Stillo
+4:09,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+4:14,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+4:48,3
Mini John Cooper Works WRC
zastávka v servisní zóně
Po RZ3:
Druhý dnešní test byl se svoji délkou téměř 52 kilometrů nejdelší zkouškou rally. Citroënu se test částečně povedl, když Mikko Hirvonen zajel nejrychlejší čas před kolegou Loebem - ten provedl na přejezdu mezi RZ změny v nastavení tlumičů, nicméně přes střechu šel Dani Sordo s třetím autem týmu.
Jeho DS3 WRC není nicméně nijak vážně poškozena, Dani dojel zkoušku a teď míří do servisu. Španěl ztratil více než 7 minut a propadl se na 15. místo. Za výpadkem stojí podle jezdcových slov chyba v rozpisu.
Třetí byl v testu klasifikován Sébastien Ogier s Polem R WRC, Francouz si v cíli postěžoval, že jej Sordo zdržel. Celkově však vedoucí muž tabulky drží vedení i v soutěži. S chováním Fiesty RS WRC nenís pokojen Mads Osberg, který vůz hodnotí jako těžko řiditelný. Poslední na trati Latvala (+21s) přiznal, že tato zkouška byla opravdu těžká. Martin Prokop se dostal do TOP 10 na úkol Kosciuzska (přehřál pneumatiky i brzdy).
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:01:04,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+3,6
Citroën DS3 WRC
3.
S. Loeb - D. Elena
+6,0
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+23,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+33,2
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+55,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+1:05,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:25,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
G. Pozzo - D. Stillo
+3:08,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+3:19,4
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Úvodní, 27km dlouhá RZ, se stala kořistí tovární dvojice Volkswagenu. Rychlejší byl Francouz, který si tak upevnil vedení. Ze špičky poslední jedoucí Latvala zaostal za týmovým kolegou o 5,0s a poskočil na druhé místo. Nejrychlejší Citroën je zatím ten v rukou Mikko Hirvonena. Fin zajel třetí nejrychlejší čas v testu a ta samá pozice mu patří i v šampionátu.
Navrátilec Loeb je však jen těsně za ním, zatím však hledá správný rytmus. Fordům se zatím moc nedaří, nejrychlejším zástupcem M-Sportu je Mads Ostberg (ve stopce po RZ si postěžoval na stěrače), který svoji Fiestu RS WRC drží na průběžném 5. místě. Přehřívající motor brzdí Martina Prokopa s Fordem Fiesta RS WRC. Martin je 11., na 10. Kosciuzska ztrácí 4,4s.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
23:02,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+10,3
Citroën DS3 WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+10,7
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+18,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+28,5
Volkswagen Polo R WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+28,6
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+35,3
Ford Fiesta RS WRC
9.
T. Neuville - N. Gilsoul
+40,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+1:19,8
Mini John Cooper Works WRC
Po RZ1:
Dnes na posádky v Argentině čekala pouze 6 km dlouhá zkouška, což se projevuje i na minimálních odstupech, opravdové závodění začne až zítra. Náš Martin Prokop je na nových gumách od Michelinu zatím jedenáctý.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
04:42,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,9
Citroën DS3 WRC
3.
S. Loeb - D. Elena
+2,2
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+3,8
Volkswagen Polo R WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+3,9
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,2
Citroën DS3 WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+5,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
E. Novikov - I. Minor
+7,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+13,4
Mini John Cooper Works WRC
1. etapa
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.