AKTUALIZACE PO RZ14; Na účastníky letošní Rally Argentina čeká pouze 14 rychlostních zkoušek, šest z nich má ale kolem 40 km a více. Soutěž se jede od čtvrtka do soboty.
Po RZ14:
Neuvěřitelně malý odstup - 0,2s ! - dělil v cíly Rally Argentina Andrease Mikkelsena a Daniho Sorda. Norský nováček ve světovém šampionátu dokázal o takto malý rozdíl porazit Španěla ve službách Citroënu a získat tak 8. pozici. Jejich souboj byl ozdobou Power Stage.
Power Stage:1. Jari-Matti Latvala - 3 body2. Sébastien Ogier - 2 body3. Mikko Hirvonen - 1 bod
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:35:56,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+55,0
Volkswagen Polo R WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:00,8
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Novikov - I. Minor
+2:36,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:40,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:23,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+11:02,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:22,1
Volkswagen Polo R WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:22,3
Citroën DS3 WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+14:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ13:
Další vyhraná RZ už znamená posun Jariho-Mattiho Latvaly na 3. místo před Evgeny Novikova. Jezdec M-Sportu byl opět 2., na rivala v boji o poslední podiový stupínek mu ale tentokrát chybělo 8,3s, a tak se propadá se ztrátou 4,9s na 3. místo. Latvala v cíli prozradil, že neměl žádné splity, takže prostě jen jel co to dalo. Novikov připustil, že dal do své jízdy všechno.
Další změna pozic proběhla v závěru TOP10, Martin Prokop přišel o dvě místa v jedné zkoušce. Před našeho zástupce se dostali trojky továrních týmů Citroën a Volkswagen. Souboj mezi Sordem a Mikkelsenem (dělí je 8,1s) bude ozdobou závěrečné zkoušky. Nor řekl, že RZ13 (vloni zde vypadl), nejel uplně naplno díky vzpomínkám na loňský rok. Na prvních dvou místech se nic nemění.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:22:50,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:02,4
Volkswagen Polo R WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:09,6
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Novikov - I. Minor
+2:14,5
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:23,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:30,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+11:04,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:14,1
Citroën DS3 WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:22,2
Volkswagen Polo R WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+13:40,2
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Souboj Jariho-Mattiho Latvaly (Volkswagen) a Jevgenyho Novikova (M-Sport) o třetí místo v soutěži pokračuje. 12. zkoušku Rally Argentina vyhrál Jari-Matti a na svého rivala najel 3,9s, ztráta Fina je tak už pouze 3,4s. Na deváté místo se před trojku VW, Andrease Mikkelsena, posunul Dani Sordo, který po nehodě v první etapě dotahuje. Na našeho Martina Prokopa na osmém místě ztrácí už jen 3,9s, na druhou stranu je před Mikkelsenem pouze o 4s. V Argentině to tedy bude ještě zajímavé.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
4:04:09,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:06,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:33,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:36,9
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:19,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:37,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:57,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+13:17,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:21,3
Citroën DS3 WRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:25,3
Volkswagen Polo R WRC
Po RZ11:
Zkoušku vyhrál Jari-Matti Latvala, Fin s Volkswagenem Polo R WRC byl o 0,9s rychlejší než jeho hlavní rival v boji o třetí příčku, Evgeny Novikov. Zajímavostí je, že Rus si stěžoval na nastavení auta. Zdá se, že Sébastien Ogier již rezignoval na boj s Loebem o čelo soutěže. Oba Francouzi v cíli řekli, že už nejedou naplno a šetří auta.
Martin Prokop brání 8. pozici před Andreasem Mikkelsenem, trojkou továrního Volkswagenu, a Danim Sordem, pro tuto soutěž též trojkou Citroënu. Oba jezdci továrních týmů ale zajíždějí výrazně rychlejší časy, a tak se dá čekat, že ztrátu na českého zástupce brzy zlikvidují. Sordo byl o 11 vteřin rychlejší než Mikkelsen, Španěl se bude chtít dostat i před Nora.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:51:03,8
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+55,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:32,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:40,0
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:03,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:37,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:48,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+12:46,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+13:02,8
Volkswagen Polo R WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:11,5
Citroën DS3 WRC
3. etapa
Po RZ10:
Krátká speciálka neměla na celkové pořadí velký vliv.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:32:15,9
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+39,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:43,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:51,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:32,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:43,3
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:40,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+12:13,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+12:44,1
Volkswagen Polo R WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:04,1
Citroën DS3 WRC
Po RZ9:
Problémy s elektronikou DS3 WRC výrazně zdržely Mikko Hirvonena. Jeho auto ztrácelo výkon. Fin tedy nezažil dobré páteční odpoledne v Argentině a postupně se propadl až na 6. pozici. Nebyl však jediným, který hodně ztratil. Do problémů se dostal i jeho bývalý parťák z dob u Fordu, Jari-Matti Latvala. Fin po jednom ze skoků přistál s autem mimo trať. To vyústilo v defekt pneumatiky. Posádka přímo na trati měnila pneumatiku a ztratila. V důsledku se před ní dostal Evgeny Novikov s Fordem.
Právě mladý Rus nejvíce vytěžil na problémech ostatních. Dalším smolařem je Andreas Mikkelsen. Ten v důsledku menší nehody na předcházející RZ musel na přejezdu kvůli poškozené zavěšení vzdát. Nor se po načtení penalizace propadl na 7 příčku. Zkoušku opanoval Loeb před Ostbergem a Ogierem. Mladší Sébastien ztratil 10s a přiznal, že musel jet opatrně, protože neměl v zásobě již žádnou rezervu.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:27:25,0
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+40,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
E. Novikov - I. Minor
+2:39,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2:53:0
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:31,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+6:41,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+7:45,6
Volkswagen Polo R WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:40,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+11:59,2
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+13:01,1
Citroën DS3 WRC
Po RZ8:
Finský jezdec Mikko Hirvonen, který ještě před RZ8 držel 2. pozici s minimální ztrátou na čelo, se propadl na 3. Bývalý tovární jezdec Fordu přiznal, že byl v jedné ze zatáček až moc široký, na vnějšku trefil kámen a dostal defekt pravé zadní pneumatiky.
Zkoušku ovládl Loeb, který porazil Ogiera. Dlouho to však vypadalo na vítězství mladšího z obou Francouzů, nakonec však jezdec Citroënu zabral a vyhrál rozdílem 3,4s. Ogier byl v cíli frustrovaný z toho, že na Loeba nemá. Na otázku reportéra však prohlásil, že jeho cílem bylo porazit Hirvonena.
Třetí nejrychlejší čas zajel Andreas Mikkelsen. Nor trefil mostek a myslel si, že má defekt. Neuville před startem testu měnil nastavení tlumičů na Fiestě RS WRC a zajel rychlejší čas něž Novikov, na Ostberga však neměl.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
3:04:56,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+29,7
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+44,9
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+56,3
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+2:16,9
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:45,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:57,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:33,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+10:44,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+12:35,6
Citroën DS3 WRC
zastávka v servisní zoně
Po RZ7:
Loeb udělal chybu v RZ6, v RZ7 ho napodobil Ogier. Vedoucí muž šampionátu ztratil 45s po své chybě, s Polem R WRC byl mimo trať v blátivé zatáčce a lehce ho poškodil. Tuto zkoušku nejrychleji projel Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC. Podmínky na zkoušce byly hodně těžké, když byla mlha, pršelo a bylo zde hodně kaluží. Ogier po chybě řekl: "Zatáčku jsme projeli rovně. Cesta se tam zužovala, ale my jsme byli na blátě nedotáčiví a museli jsme couvat. Ruční brzda mě nefungovala, aby nás zachránila."
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
2:42:58,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+8,9
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+26,3
Volkswagen Polo R WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+44,8
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:55,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:34,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:41,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+9:23,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:21,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+50s
+12:03,3
Citroën DS3 WRC
Po RZ6:
Přesně podle očekávaní se hned na první páteční zkoušce rozhořela bitva o nejrychlejší čas mezi dvěma Sébastieny. Dlouho to vypadalo, že nejrychlejší čas zajede jezdec Citroënu, jenže před koncem testu udělal mistr světa chybu, a tak v cíli slaví jezdec Volkswagenu. Loeb před koncem testu v rychlé sekci neudržel DS3 WRC na trati. Na mokré trati při brždění vyjel mimo trať. Odstup v cíli RZ byl pouze 1,4s. V noci hodně pršelo, a tak je povrch tratí mokrý. Všichni jezdci proto zvolili měkké pneumatiky.
Do soutěže se vrátil v rámci pravidla Rally 2 Ostberg, Nor zajel 4. čas (3. byl Hirvonen). Mezi etapami změnil nastavení Pola R WRC Latvala, ale po zajetí 5. času nebyl v cíli moc veselý. Problémy má Dani Sordo, motor španělové DS3 WRC jede od průjezdu jednoho brodu pouze na 3 válce. Se zlomeným zavěšením musel vůz Mini Jonh Cooper Works WRC odstavit také Michal Kosciuzsko.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:19:42,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+17,7
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+23,5
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+48,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:56,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+2:24,3
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:33,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+8:06,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+10:39,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
G. Pozzo - D. Stillo
+11:14,6
Ford Fiesta RS WRC
Startovní pořadí do 2. etapy: Kosciuszko, Ostberg, Sordo, Pozzo, Prokop, Neuville, Mikkelsen, Novikov, Latvala, Hirvonen, Loeb, Ogier, Oliveira
2. etapa
Po RZ5:
Závěrečnou vložku dne obstaral opakovaný průjezd nejdelším úsekem soutěže. Počasí se výrazně zhoršilo, na trať padla mlha. Lídr Sébastien Ogier si připsal 4. vítězství z 5 možných. Francouz přitom dojel do cíle vložky s velmi opotřebovanou levou zadní pneumatikou, snad z ní ušel i vzduch. Jezdec si není vědom toho, že by něco trefil, připustil, že k poškození mohlo dojít v brodu.
I přes druhý čas nebyl Mikko Hirovnen spokojen. Finovi se zamlžilo přední okno a podle svých slov tím ztratil hodně času. Třetí čas zajel Sébastien Loeb, který se těsně drží po dnešku před Hirvonenem. Francouz je přesvědčen, že tvrdá směs pneumatik Michelin, kterou na svoji DS3 WRC pro tuto sekci nasadil, nebyla dobrá volba. Penalizaci 10s dostal za pozdní příjezd do časové kontroly Andreas Mikkelsen.
Problémy s ruční brzdou na posledních 20 kilometerech handicapovaly Latvalu. Na střechu poslal Fiestu RS WRC Martin Prokop (foto zde). Českému soutěžákovi pomohly na kola až diváci. Gabriel Pozzo ztratil téměř 5 minut, u Fiesty RS WRC přestal fungovat posilovač. Mini John Cooper Wokrs WRC na trati zkoušky odstavil Michal Kosciuszko, Polák poškodil přední zavěšení.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:57:14,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+16,3
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+18,1
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+40,7
Volkswagen Polo R WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:37,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10s
+1:55,1
Volkswagen Polo R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:12,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+6:41,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
G. Pozzo - D. Stillo
+10:10,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
D. Sordo - C. del Barrio
+0:50
+10:32,6
Citroën DS3 WRC
Po RZ4:
Odpolední sekce v Argentině znamená průjezd těch dvou samých RZ jako dopoledne. Začlo se tedy 27 km zkouškou. Vítězství si připsal Ogier na Polu R WRC, na průběžné druhé místo se před Mikka Hirvonena dostal Sébastien Loeb, ten přiznal obavy z volby tvrdých pneumatik. Jezdci, kteří jeli později, totiž reportovali začínající déšť.
Ztratil zde Mads Ostberg, který zlomil tyč řízení a ze soutěže odstupuje. Celý incident se stal po 15km zkoušky. Jari-Matti Latvala byl se svým výkonem v cíli zkoušky spokojen (2. v cíli +4,0s na Ogiera). Evgeny Novikov, nejvýše umístěný zástupce M-Sportu, poskočil díky smůle kolegy o pozici výš, teď je 6., nicméně jeho ztráta na Mikkelsena je malá.
Dani Sordo v soutěži pokračuje, mechanikům Citroënu se podařilo vůz opravit. Španěl ale nestihl časový limit a dostal 50s penalizace.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:19:05,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+12,5
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+16,0
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+27,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:20,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:23,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:44,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
G. Pozzo - D. Stillo
+4:09,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+4:14,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+4:48,3
Mini John Cooper Works WRC
zastávka v servisní zóně
Po RZ3:
Druhý dnešní test byl se svoji délkou téměř 52 kilometrů nejdelší zkouškou rally. Citroënu se test částečně povedl, když Mikko Hirvonen zajel nejrychlejší čas před kolegou Loebem - ten provedl na přejezdu mezi RZ změny v nastavení tlumičů, nicméně přes střechu šel Dani Sordo s třetím autem týmu.
Jeho DS3 WRC není nicméně nijak vážně poškozena, Dani dojel zkoušku a teď míří do servisu. Španěl ztratil více než 7 minut a propadl se na 15. místo. Za výpadkem stojí podle jezdcových slov chyba v rozpisu.
Třetí byl v testu klasifikován Sébastien Ogier s Polem R WRC, Francouz si v cíli postěžoval, že jej Sordo zdržel. Celkově však vedoucí muž tabulky drží vedení i v soutěži. S chováním Fiesty RS WRC nenís pokojen Mads Osberg, který vůz hodnotí jako těžko řiditelný. Poslední na trati Latvala (+21s) přiznal, že tato zkouška byla opravdu těžká. Martin Prokop se dostal do TOP 10 na úkol Kosciuzska (přehřál pneumatiky i brzdy).
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:01:04,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+3,6
Citroën DS3 WRC
3.
S. Loeb - D. Elena
+6,0
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+23,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+33,2
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+55,9
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+1:05,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:25,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
G. Pozzo - D. Stillo
+3:08,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+3:19,4
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Úvodní, 27km dlouhá RZ, se stala kořistí tovární dvojice Volkswagenu. Rychlejší byl Francouz, který si tak upevnil vedení. Ze špičky poslední jedoucí Latvala zaostal za týmovým kolegou o 5,0s a poskočil na druhé místo. Nejrychlejší Citroën je zatím ten v rukou Mikko Hirvonena. Fin zajel třetí nejrychlejší čas v testu a ta samá pozice mu patří i v šampionátu.
Navrátilec Loeb je však jen těsně za ním, zatím však hledá správný rytmus. Fordům se zatím moc nedaří, nejrychlejším zástupcem M-Sportu je Mads Ostberg (ve stopce po RZ si postěžoval na stěrače), který svoji Fiestu RS WRC drží na průběžném 5. místě. Přehřívající motor brzdí Martina Prokopa s Fordem Fiesta RS WRC. Martin je 11., na 10. Kosciuzska ztrácí 4,4s.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
23:02,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+10,3
Citroën DS3 WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+10,7
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+18,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+28,5
Volkswagen Polo R WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+28,6
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+35,3
Ford Fiesta RS WRC
9.
T. Neuville - N. Gilsoul
+40,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+1:19,8
Mini John Cooper Works WRC
Po RZ1:
Dnes na posádky v Argentině čekala pouze 6 km dlouhá zkouška, což se projevuje i na minimálních odstupech, opravdové závodění začne až zítra. Náš Martin Prokop je na nových gumách od Michelinu zatím jedenáctý.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
04:42,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,9
Citroën DS3 WRC
3.
S. Loeb - D. Elena
+2,2
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+3,8
Volkswagen Polo R WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+3,9
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,2
Citroën DS3 WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+5,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
E. Novikov - I. Minor
+7,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+13,4
Mini John Cooper Works WRC
1. etapa
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?