Rally San Marino přišla o svoji pozici v kalendáři ME v automobilových soutěžích. Soutěž v Itálii měla být 7. podnikem šampionátu, konat se měla 11. - 13. června.
Soutěž se nakonec v rámci ERC neodjede kvůli finančním problémům pořadatelů. Podle slov Francoise Ribeira, šéfa ERC pro rozvoj, udělali organizátoři vše, co bylo v jejich silách, aby soutěž zachránili.
"Udělali jsme vše, abychom se pokusili udržet Rally San Marino v kalendáři ERC, ale bohužel to nebylo možné díky novému managementu motoristické federace San Marino," říká Ribeira.
"Litujeme ztráty šotolinové soutěže v Itálii, ale omezení veřejné finanční podpory neočekávaně veliké." Organizátoři ERC zároveň oznámili, že soutěž v Itálii nebudou nijak nahrazovat, v kalendáři tak zůstalo 12 podniků.
Jezdci si do tabulky započítají 4 nejlepší výsledky z prvních 6 soutěží a a další 4 nejlepší výsledky z druhých 6 soutěží. Dříve bylo dělení soutěží v kalendáři v poměru 6:7.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?