Nestává se často, aby několik málo uplynulých dní přineslo našemu týmu tolik radosti. Ale stalo se. Po úspěšném testování Miroslava Janoty s vozem Lancia Rally 037, navštívil dílny našeho týmu člověk, který je velkou rallyovou ikonou, mecenášem rallyového sportu a velkým fandou rally, pan Giuseppe Volta.
Člověk, který se zasloužil o to, že vozy skupiny „B“ nejsou jen muzejními kousky ve statických ukázkách, ale že se dosud prohání po klikatých a úzkých cestách legendárních tratí po celém světě a za jejich volanty usedají neméně legendární jezdci. Za všechny jmenujme pány Markku Allena, Mikiho Biasiona, Paola Andreucciho a mnohé další.
Proto se přiznáme, že vstup tohoto člověka do prostor našich dílen měl zvláštní nádech nostalgie a velké úcty. Úcty k člověku, který do dnešních dní připomíná díky svým vozům dobu, která formovala „Rally“ v samotné její filosofii. Beppe Volta byl doprovázen mužem, který má k rally vřelý vztah a který je také fanouškem týmu Voltaracing, panem generálním ředitelem Karlovarských minerálních vod, Alessandro Pasqaulem. Právě posádka Pasquale – Volta se účastnila s dalším vozem Lancia Rally 037, týmu Voltaracing, nedávné Rallye Praha Revival.
Giuseppe Volta: „Díky závodům v okolí Prahy jsem dostal šanci osobně navštívit dílny, ve kterých Miroslav Janota se svými mechaniky připravuje své dva vozy Opel Kadett, se kterými se účastnil mistrovství Evropy a díky kterým na sebe upozornil. Byly to přátelsky strávené okamžiky, ve kterých jsme se vrátili k testování našeho vozu, Lancia Rally 037. Mirkovi poznatky nás zaujaly a už nyní uvažujeme o možnosti dalšího společného testu, kde bychom se zaměřili více na testy jednotlivých směsí pneumatik.“
Miroslav Janota: „Taková návštěva vám udělá radost a já jsem moc rád, že jsme si mohli promluvit nejen o uplynulých dnech, ale i o dnech budoucích. Bylo to setkání plné italského humoru a příjemných společných témat pro vášeň zvanou, rally.“
Ctirad Hájek: „Jsem rád, že k tomuto setkání došlo, jelikož program obou pánů je stále velmi nabitý. Ocenil jsem jejich upřímný zájem o naše zázemí. Výrazem důvěry v náš tým bylo uskladnění dvou vozů, Lancia Rally 037 v našich prostorách do doby než odjeli na další rallyovou výzvu. Zároveň jsem rád za komunikaci, kterou jsme nastoupili a uvidíme, jak se bude další spolupráce vyvíjet. No a držme si palce.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?