Hájek Historic Rally Team navštívil Giusseppe Volta

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Hájek Historic Czech National Rally Team
Petr Eliáš 1. května 2013 11:32
Sdílej:

Nestává se často, aby několik málo uplynulých dní přineslo našemu týmu tolik radosti. Ale stalo se. Po úspěšném testování Miroslava Janoty s vozem Lancia Rally 037, navštívil dílny našeho týmu člověk, který je velkou rallyovou ikonou, mecenášem rallyového sportu a velkým fandou rally, pan Giuseppe Volta.

Člověk, který se zasloužil o to, že vozy skupiny „B“ nejsou jen muzejními kousky ve statických ukázkách, ale že se dosud prohání po klikatých a úzkých cestách legendárních tratí po celém světě a za jejich volanty usedají neméně legendární jezdci. Za všechny jmenujme pány Markku Allena, Mikiho Biasiona, Paola Andreucciho a mnohé další.

Proto se přiznáme, že vstup tohoto člověka do prostor našich dílen měl zvláštní nádech nostalgie a velké úcty. Úcty k člověku, který do dnešních dní připomíná díky svým vozům dobu, která formovala „Rally“ v samotné její filosofii. Beppe Volta byl doprovázen mužem, který má k rally vřelý vztah a který je také fanouškem týmu Voltaracing, panem generálním ředitelem Karlovarských minerálních vod, Alessandro Pasqaulem. Právě posádka Pasquale – Volta se účastnila s dalším vozem Lancia Rally 037, týmu Voltaracing, nedávné Rallye Praha Revival.

Giuseppe Volta: „Díky závodům v okolí Prahy jsem dostal šanci osobně navštívit dílny, ve kterých Miroslav Janota se svými mechaniky připravuje své dva vozy Opel Kadett, se kterými se účastnil mistrovství Evropy a díky kterým na sebe upozornil. Byly to přátelsky strávené okamžiky, ve kterých jsme se vrátili k testování našeho vozu, Lancia Rally 037. Mirkovi poznatky nás zaujaly a už nyní uvažujeme o možnosti dalšího společného testu, kde bychom se zaměřili více na testy jednotlivých směsí pneumatik.“

Miroslav Janota: „Taková návštěva vám udělá radost a já jsem moc rád, že jsme si mohli promluvit nejen o uplynulých dnech, ale i o dnech budoucích. Bylo to setkání plné italského humoru a příjemných společných témat pro vášeň zvanou, rally.“

Ctirad Hájek: „Jsem rád, že k tomuto setkání došlo, jelikož program obou pánů je stále velmi nabitý. Ocenil jsem jejich upřímný zájem o naše zázemí. Výrazem důvěry v náš tým bylo uskladnění dvou vozů, Lancia Rally 037 v našich prostorách do doby než odjeli na další rallyovou výzvu. Zároveň jsem rád za komunikaci, kterou jsme nastoupili a uvidíme, jak se bude další spolupráce vyvíjet. No a držme si palce.“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.