Pre Žilinský KL Racing Rally Team bude už navždy Rally Prešov výnimočnou súťažou, keďže to bola prvá rally súťaž v histórii tímu.
Navyše predstavil na rally v Prešove v minuloročnej sezóne KL Racing Team novú zostavu posádok a vozidiel, ktoré ho do dnešného dňa reprezentujú. Ak vezmeme v úvahu fakt, že v premiérovom roku sa KL Racing na štart Rally Prešov postavil s jednou posádkou, v nasledujúcom s dvoma, tak sa teraz automaticky natíska možnosť, že by mal KL Racing Team v Prešove teraz na štart postaviť trojicu posádok. A presne to sa aj teraz v Prešove udeje.
Prvou dvojicou, ktorú budú mať diváci možnosť na trati sledovať bude Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom. Tí sa rovnako ako na úvodnej súťaži tohto roku predstavia s Mitsubishi Lancer EVO IX, ktoré bude označené číslom dvadsaťštyri. „Ako viete v Egeri sme štartovali s ex-Pethóovým Mitsubishi. Musím povedať, že to auto bolo naozaj veľmi dobre pripravené, vďaka čomu sme aj dosiahli na druhé miesto v rámci celej súťaže v triede 3, ale aj v rámci Zóny strednej Európy. Dúfam, že rovnako dobre sa nám bude dariť aj v Prešove, kde sú veľmi pekné rýchlostky a zíde sa tu poriadna konkurencia,“ vysvetlil Vlasto Majerčák.
Hneď za ich chrbtom, označený číslom dvadsaťpäť do súťaže odštartuje druhé vozidlo Mitsubishi Lancer EVO IX KL Racing Teamu a jeho posádka Tomáš Kukučka – Marek Podobník, ktorí spoločne v Egeri dojazdili na tretej priečke triedy 3, ale aj v Zóne strednej Európy. „Pre mňa, ako aj pre celý KL Racing ostane Rally Prešov už navždy natrvalo vrytá do pamäti. Tu som predsa v minulom roku odštartoval moju rally kariéru a na to sa nikdy nezabúda. Trate sú tu pekné, konkurencia silná, neostáva nič iné ako od začiatku poriadne zabojovať. Dúfam, že všetko pôjde tak, ako sme si naplánovali,“ vyznal sa zo svojich pocitov Tomáš Kukučka.
O deväť miest neskôr, so štartovým číslom tridsaťštyri sa na trati ukáže aj posledná posádka vo farbách KL Racing Teamu, jazdiaca na Škode Felicia Kit Car, Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom. Pre túto dvojicu bude zároveň Rally Prešov akýmsi domácim debutom v rámci slovenskej veľkej rally. „Napriek tomu, že som už absolvoval Raly Eger, prešovská rally bude predsa len o niečom inom. V prvom rade tu budú domáci fanúšikovia, v druhom ma navigovať bude Jakub Slovák, čo je oproti Egeru trochu zmena. Je pravda, že som pred touto súťažou trochu nervózny, ale určite toto napätie opadne už na štarte prvej rýchlostnej skúšky,“ ozrejmil Tomáš Fusko svoje pred štartovné pocity.
„Pre nás už od začiatku bola a asi aj vždy bude Rally Prešov miesto kde sa budeme radi vracať. História sa jednoducho zmazať nedá a práve tu sa začala písať tá naša. Verím, že všetkým našim trom posádkam sa bude dariť a v sobotu ich spoločne privítame na cieľovej rampe,“ povedal záverom Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?