Iba pred pár dňami sme vám priniesli rozhovor s manažérom slovenského XIQIO Rally Teamu a dnes nám už ostáva iba pár desiatok hodín do štartu druhého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska v Prešove.
„Minuloročná Rally Prešov pre nás začala obdobne ako tohtoročný Eger. Už v prvom súťažnom dni prišlo z dôvodu dvojice defektov k odstúpeniu, v druhom sme už našťastie zbierali potrebné body do celoročného hodnotenia. Po tomto, nie celkom presvedčivom úvode sa nášmu tímu a posádke András Hadik – Krisztián Kertész v rámci celého šampionátu začalo dariť a preto pevne verím, že tomu bude aj v tohtoročnej sezóne. Samozrejme na štart Rally Prešov sa postaví náš tím s osvedčeným vozidlom Subaru Impreza pripravenom v špecifikácii R4. Ako som povedal aj v nedávnom rozhovore, ciele si pred žiadnou súťažou nedávame, keďže veríme, že to prináša smolu. Ideme do Prešova rovnako ako na každú inú súťaž a dúfame, že sa nám bude dariť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.
Medzi úvodnou súťažou tohtoročnej sezóny, ktorá odštartovala na Rally Eger a prešovskou súťažou si András Hadik odskočil do pre neho neďalekého Ózdu na menší rallysprint. Možnosť štartu na tejto menšej súťaži volil aj z dôvodu poriadneho otestovania Subaru Impreza. Jeho štart skončil striebrom v cieli. „Ózd sme naozaj využili ako test a nakoniec sa nám podarilo dojazdiť na druhom mieste, čo nás potešilo. Musím však povedať, že sme urobili dobre, keďže sme na aute odhalili nejaké drobnosti, ktoré bolo treba pred Rally Prešov nastaviť. Teraz môžem povedať, že do Prešova ideme poriadne pripravení, aj keď do techniky človek nie vždy celkom vidí,“ vysvetli András Hadik.
Jubilejná XX. Rally Prešov štartuje v trochu netradičnom termíne, keď už vo štvrtok podvečer 2.mája 2013 na súťažiacich čaká slávnostné predstavenie posádok, ktoré sa uskutoční na Hlavnej ulici v Prešove. Na piatok, aj sobotu 3. – 4.mája 2013 pripravil pre súťažiacich organizátor celkovo dvanásť rýchlostných skúšok, pričom meno víťaznej posádky sa dozvieme v sobotu tesne po pol štvrtej popoludní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?