Iba pred pár dňami sme vám priniesli rozhovor s manažérom slovenského XIQIO Rally Teamu a dnes nám už ostáva iba pár desiatok hodín do štartu druhého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska v Prešove.
„Minuloročná Rally Prešov pre nás začala obdobne ako tohtoročný Eger. Už v prvom súťažnom dni prišlo z dôvodu dvojice defektov k odstúpeniu, v druhom sme už našťastie zbierali potrebné body do celoročného hodnotenia. Po tomto, nie celkom presvedčivom úvode sa nášmu tímu a posádke András Hadik – Krisztián Kertész v rámci celého šampionátu začalo dariť a preto pevne verím, že tomu bude aj v tohtoročnej sezóne. Samozrejme na štart Rally Prešov sa postaví náš tím s osvedčeným vozidlom Subaru Impreza pripravenom v špecifikácii R4. Ako som povedal aj v nedávnom rozhovore, ciele si pred žiadnou súťažou nedávame, keďže veríme, že to prináša smolu. Ideme do Prešova rovnako ako na každú inú súťaž a dúfame, že sa nám bude dariť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.
Medzi úvodnou súťažou tohtoročnej sezóny, ktorá odštartovala na Rally Eger a prešovskou súťažou si András Hadik odskočil do pre neho neďalekého Ózdu na menší rallysprint. Možnosť štartu na tejto menšej súťaži volil aj z dôvodu poriadneho otestovania Subaru Impreza. Jeho štart skončil striebrom v cieli. „Ózd sme naozaj využili ako test a nakoniec sa nám podarilo dojazdiť na druhom mieste, čo nás potešilo. Musím však povedať, že sme urobili dobre, keďže sme na aute odhalili nejaké drobnosti, ktoré bolo treba pred Rally Prešov nastaviť. Teraz môžem povedať, že do Prešova ideme poriadne pripravení, aj keď do techniky človek nie vždy celkom vidí,“ vysvetli András Hadik.
Jubilejná XX. Rally Prešov štartuje v trochu netradičnom termíne, keď už vo štvrtok podvečer 2.mája 2013 na súťažiacich čaká slávnostné predstavenie posádok, ktoré sa uskutoční na Hlavnej ulici v Prešove. Na piatok, aj sobotu 3. – 4.mája 2013 pripravil pre súťažiacich organizátor celkovo dvanásť rýchlostných skúšok, pričom meno víťaznej posádky sa dozvieme v sobotu tesne po pol štvrtej popoludní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.