Iba pred pár dňami sme vám priniesli rozhovor s manažérom slovenského XIQIO Rally Teamu a dnes nám už ostáva iba pár desiatok hodín do štartu druhého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska v Prešove.
„Minuloročná Rally Prešov pre nás začala obdobne ako tohtoročný Eger. Už v prvom súťažnom dni prišlo z dôvodu dvojice defektov k odstúpeniu, v druhom sme už našťastie zbierali potrebné body do celoročného hodnotenia. Po tomto, nie celkom presvedčivom úvode sa nášmu tímu a posádke András Hadik – Krisztián Kertész v rámci celého šampionátu začalo dariť a preto pevne verím, že tomu bude aj v tohtoročnej sezóne. Samozrejme na štart Rally Prešov sa postaví náš tím s osvedčeným vozidlom Subaru Impreza pripravenom v špecifikácii R4. Ako som povedal aj v nedávnom rozhovore, ciele si pred žiadnou súťažou nedávame, keďže veríme, že to prináša smolu. Ideme do Prešova rovnako ako na každú inú súťaž a dúfame, že sa nám bude dariť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.
Medzi úvodnou súťažou tohtoročnej sezóny, ktorá odštartovala na Rally Eger a prešovskou súťažou si András Hadik odskočil do pre neho neďalekého Ózdu na menší rallysprint. Možnosť štartu na tejto menšej súťaži volil aj z dôvodu poriadneho otestovania Subaru Impreza. Jeho štart skončil striebrom v cieli. „Ózd sme naozaj využili ako test a nakoniec sa nám podarilo dojazdiť na druhom mieste, čo nás potešilo. Musím však povedať, že sme urobili dobre, keďže sme na aute odhalili nejaké drobnosti, ktoré bolo treba pred Rally Prešov nastaviť. Teraz môžem povedať, že do Prešova ideme poriadne pripravení, aj keď do techniky človek nie vždy celkom vidí,“ vysvetli András Hadik.
Jubilejná XX. Rally Prešov štartuje v trochu netradičnom termíne, keď už vo štvrtok podvečer 2.mája 2013 na súťažiacich čaká slávnostné predstavenie posádok, ktoré sa uskutoční na Hlavnej ulici v Prešove. Na piatok, aj sobotu 3. – 4.mája 2013 pripravil pre súťažiacich organizátor celkovo dvanásť rýchlostných skúšok, pričom meno víťaznej posádky sa dozvieme v sobotu tesne po pol štvrtej popoludní.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.