Neměcký Volkswagen se už ve své první sezoně stal předním týmem v MS v rally a teď je před nimi výzva v podobě soutěže v Argentině.
I když se VW v Argentině postaví na start v roli jasného favorita, tak jejich šéf, Jost Capito, mírní přehnaná očekávání. "I přes úspěchy na úvodních závodech sezony jedeme do Argentiny s chadnými hlavami. Rally Argentina pro nás tvoří novou výzvu. Člověk by neměl zapomínat, že Polo R WRC je úplně nové auto, které zde bude slavit svoji premiéru. Spolehlivost celého balíku byla na prvních čtyřech soutěžích velmi dobrá. Je jedno, jestli se bavíme o Polu R WRC, jezdcích nebo týmu - celkově jsme vytěžili maximum."
Sébastien Ogier mohl doposud získat tři vítězství v této sezoně: "Samozřejmě bychom chtěli pokračovat jako doposud a v nejlepším případě ubránit vedení v šampionátu až do konce sezony. Budeme také ale spokojeni, když budeme moci v Argentině opět zabojovat o podiové umístění. Argentina se na první pohled zdá být šotolinovou soutěží jako každá jiná, ale první dojem klame. Podklad je totiž hodně měkký a písčitý. To znamená, že cesty jsou při druhých odpoledních průjezdech často hodně zničené, což dává hodně zabrat materiálu."
A Jak se Ogier těší na souboj s Loebem? "Těším se na duel se Sébastienem. Ve Švédsku jsme měli dobrý souboj a zde to také nebude jednoduché. Nicméně můj hlavní zájem bude směřovat k mým rivalům v šampionátu."
To Jari-Matti Latvala nezažil zase až tak povedení vstup do sezony. V Portugalsku však už dokázal dojet na bedně. "To, že jsem v Portugalsku dojel na podiu, mi pomohlo zbavit se tlaku, který jsem na sebe sám vyvinul. Ze strany týmu nebyl absolutně žádný tlak. Šlo hlavně o očekávání, která jsem měl. Proto pro mě má podium z Portugalska velký význam. Místní šotolinové cesty jsou z části velmi úzké a nenabízí moc místa. Jsou ale také měřené zkoušky, které jsou širší a dá se na nich jet rychleji. Celkově musíte auto řídit velmi precizně."
V Portugalsku se k týmu také poprvé připojil nováček u týmu, Andreas Mikkelsen. "Celkově jsem s moji první rally pro VW velmi spokojen, i když jsou některé body, ve kterých se můžeme zlepšit."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.