Neměcký Volkswagen se už ve své první sezoně stal předním týmem v MS v rally a teď je před nimi výzva v podobě soutěže v Argentině.
I když se VW v Argentině postaví na start v roli jasného favorita, tak jejich šéf, Jost Capito, mírní přehnaná očekávání. "I přes úspěchy na úvodních závodech sezony jedeme do Argentiny s chadnými hlavami. Rally Argentina pro nás tvoří novou výzvu. Člověk by neměl zapomínat, že Polo R WRC je úplně nové auto, které zde bude slavit svoji premiéru. Spolehlivost celého balíku byla na prvních čtyřech soutěžích velmi dobrá. Je jedno, jestli se bavíme o Polu R WRC, jezdcích nebo týmu - celkově jsme vytěžili maximum."
Sébastien Ogier mohl doposud získat tři vítězství v této sezoně: "Samozřejmě bychom chtěli pokračovat jako doposud a v nejlepším případě ubránit vedení v šampionátu až do konce sezony. Budeme také ale spokojeni, když budeme moci v Argentině opět zabojovat o podiové umístění. Argentina se na první pohled zdá být šotolinovou soutěží jako každá jiná, ale první dojem klame. Podklad je totiž hodně měkký a písčitý. To znamená, že cesty jsou při druhých odpoledních průjezdech často hodně zničené, což dává hodně zabrat materiálu."
A Jak se Ogier těší na souboj s Loebem? "Těším se na duel se Sébastienem. Ve Švédsku jsme měli dobrý souboj a zde to také nebude jednoduché. Nicméně můj hlavní zájem bude směřovat k mým rivalům v šampionátu."
To Jari-Matti Latvala nezažil zase až tak povedení vstup do sezony. V Portugalsku však už dokázal dojet na bedně. "To, že jsem v Portugalsku dojel na podiu, mi pomohlo zbavit se tlaku, který jsem na sebe sám vyvinul. Ze strany týmu nebyl absolutně žádný tlak. Šlo hlavně o očekávání, která jsem měl. Proto pro mě má podium z Portugalska velký význam. Místní šotolinové cesty jsou z části velmi úzké a nenabízí moc místa. Jsou ale také měřené zkoušky, které jsou širší a dá se na nich jet rychleji. Celkově musíte auto řídit velmi precizně."
V Portugalsku se k týmu také poprvé připojil nováček u týmu, Andreas Mikkelsen. "Celkově jsem s moji první rally pro VW velmi spokojen, i když jsou některé body, ve kterých se můžeme zlepšit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.