Volkswagen před Argentinou: Do Jižní Ameriky jede v roli lídra

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 28. dubna 2013 15:34
Sdílej:

Neměcký Volkswagen se už ve své první sezoně stal předním týmem v MS v rally a teď je před nimi výzva v podobě soutěže v Argentině.

I když se VW v Argentině postaví na start v roli jasného favorita, tak jejich šéf, Jost Capito, mírní přehnaná očekávání. "I přes úspěchy na úvodních závodech sezony jedeme do Argentiny s chadnými hlavami. Rally Argentina pro nás tvoří novou výzvu. Člověk by neměl zapomínat, že Polo R WRC je úplně nové auto, které zde bude slavit svoji premiéru. Spolehlivost celého balíku byla na prvních čtyřech soutěžích velmi dobrá. Je jedno, jestli se bavíme o Polu R WRC, jezdcích nebo týmu - celkově jsme vytěžili maximum."

Sébastien Ogier mohl doposud získat tři vítězství v této sezoně: "Samozřejmě bychom chtěli pokračovat jako doposud a v nejlepším případě ubránit vedení v šampionátu až do konce sezony. Budeme také ale spokojeni, když budeme moci v Argentině opět zabojovat o podiové umístění. Argentina se na první pohled zdá být šotolinovou soutěží jako každá jiná, ale první dojem klame. Podklad je totiž hodně měkký a písčitý. To znamená, že cesty jsou při druhých odpoledních průjezdech často hodně zničené, což dává hodně zabrat materiálu."

A Jak se Ogier těší na souboj s Loebem? "Těším se na duel se Sébastienem. Ve Švédsku jsme měli dobrý souboj a zde to také nebude jednoduché. Nicméně můj hlavní zájem bude směřovat k mým rivalům v šampionátu."

To Jari-Matti Latvala nezažil zase až tak povedení vstup do sezony. V Portugalsku však už dokázal dojet na bedně. "To, že jsem v Portugalsku dojel na podiu, mi pomohlo zbavit se tlaku, který jsem na sebe sám vyvinul. Ze strany týmu nebyl absolutně žádný tlak. Šlo hlavně o očekávání, která jsem měl. Proto pro mě má podium z Portugalska velký význam. Místní šotolinové cesty jsou z části velmi úzké a nenabízí moc místa. Jsou ale také měřené zkoušky, které jsou širší a dá se na nich jet rychleji. Celkově musíte auto řídit velmi precizně."

V Portugalsku se k týmu také poprvé připojil nováček u týmu, Andreas Mikkelsen. "Celkově jsem s moji první rally pro VW velmi spokojen, i když jsou některé body, ve kterých se můžeme zlepšit." 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.