Neměcký Volkswagen se už ve své první sezoně stal předním týmem v MS v rally a teď je před nimi výzva v podobě soutěže v Argentině.
I když se VW v Argentině postaví na start v roli jasného favorita, tak jejich šéf, Jost Capito, mírní přehnaná očekávání. "I přes úspěchy na úvodních závodech sezony jedeme do Argentiny s chadnými hlavami. Rally Argentina pro nás tvoří novou výzvu. Člověk by neměl zapomínat, že Polo R WRC je úplně nové auto, které zde bude slavit svoji premiéru. Spolehlivost celého balíku byla na prvních čtyřech soutěžích velmi dobrá. Je jedno, jestli se bavíme o Polu R WRC, jezdcích nebo týmu - celkově jsme vytěžili maximum."
Sébastien Ogier mohl doposud získat tři vítězství v této sezoně: "Samozřejmě bychom chtěli pokračovat jako doposud a v nejlepším případě ubránit vedení v šampionátu až do konce sezony. Budeme také ale spokojeni, když budeme moci v Argentině opět zabojovat o podiové umístění. Argentina se na první pohled zdá být šotolinovou soutěží jako každá jiná, ale první dojem klame. Podklad je totiž hodně měkký a písčitý. To znamená, že cesty jsou při druhých odpoledních průjezdech často hodně zničené, což dává hodně zabrat materiálu."
A Jak se Ogier těší na souboj s Loebem? "Těším se na duel se Sébastienem. Ve Švédsku jsme měli dobrý souboj a zde to také nebude jednoduché. Nicméně můj hlavní zájem bude směřovat k mým rivalům v šampionátu."
To Jari-Matti Latvala nezažil zase až tak povedení vstup do sezony. V Portugalsku však už dokázal dojet na bedně. "To, že jsem v Portugalsku dojel na podiu, mi pomohlo zbavit se tlaku, který jsem na sebe sám vyvinul. Ze strany týmu nebyl absolutně žádný tlak. Šlo hlavně o očekávání, která jsem měl. Proto pro mě má podium z Portugalska velký význam. Místní šotolinové cesty jsou z části velmi úzké a nenabízí moc místa. Jsou ale také měřené zkoušky, které jsou širší a dá se na nich jet rychleji. Celkově musíte auto řídit velmi precizně."
V Portugalsku se k týmu také poprvé připojil nováček u týmu, Andreas Mikkelsen. "Celkově jsem s moji první rally pro VW velmi spokojen, i když jsou některé body, ve kterých se můžeme zlepšit."
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?