Na Fordy Fiesta RS WRC čeká v Argentině 407,65 ostrých kilometrů. M-Sport zažil turbulentní vstup do sezony - každý z jezdců má pro Argentinu jiný cíl. Jaké cíle má trojlístek Ostberg-Neuville-Novikov se dočtete v článku.
Nejlépe postaveným jezdcem M-Sportu v hodnocení MS je zatím Mads Ostberg. Ten má také před soutěží v Jižní Americe nejvyšší ambice. Mads zde bude startovat po třetí (2011 - 5., 2012 - 3.). Start do sezony byl pro 25letého jezdce spíše obtížný, zužovaly ho především technické problémy a v Portugalsku udělal jezdeckou chybu. Na vedoucího Ogiera již ztrácí 70 bodů: "Příští týden chci bojovat o podium.
Když se podívám na dosavadní průběh sezony, tak bude důležité získat hodně bodů, abychom se udrželi v boji. Přirozeně se budu snažit vyhrát, minule nám to v Argentině šlo dobře. Budeme na to tlačit, ale dojetí do cíle má prioritu. Soutěž v Argentíně je určitě velká výzva. Počasí je velmi proměnlivé.
V údolí může být hezky, ale nahoře v horách může pršet a být mlha. Svůj jezdecký styl musíte přizpůsobit aktuálním podmínkám. Velkou výzvou jsou také dlouhé testy. Obvykle se střídají dlouhé a krátké rychlostní testy. V Argentině jsou všechny relativně dlouhé, takže je to [soutěž] o výdrži."
Teprve podruhé pojede tuto soutěž Thierry Neuville. Vloni se Belgičanovi na zdejších tratích dařilo, zajel jeden nejrychlejší čas a soutěž dokončil jako 5 (za angažmá u Citroënu nejlepší výsledek, s Fordem již byl v Mexiku 3.). V Portugalsku ale vyšel bodově naprázdno: "Mým cílem pro tři následující soutěže je dojíždět do cíle.
Tyto následující soutěže budou pro mne velmi důležité. Charakter soutěží je náročný jak na posádku tak na vozy. Musím k nim tudíž přistoupit opatrně, abych posbíral co nejvíc zkušeností. Zkoušky v Argentíně jsou hodně písečné. I proto zde nebezpečí defektu není tak vysoké. Člověk musí akorát dávat pozor na velké kameny, ale ty jsou vidět běžným okem. Největší výzvou jsou dlouhé testy.
Pokud nepočítáme speciálky, tak má většina testů kolem 30 kilometrů, ty nejdelší dokonce 50. Člověk se musí starat o pneumatiky a udržovat koncentraci. V období mezi Portugalskem a Argentinou jsem jezdil závody motokár - udržují mě v závodním rytmu."
Třetí člen týmu M-Sport, Evgeny Novikov, po Portugalsku stihl start v Rusku s Fordem Focus RS WRC, teď už se ale soustředí na Argentinu. 22letý jezdec zde startoval poprvé už v roce 2008. Vloni po odpadnutí hned v první etapě se do soutěže vrátil a zaznamenával skvělé časy, které ho nakonec vynesly na 8. příčku: "V Argentině jsem již párkrát jel. Soutěžení zde mě baví, v Argentině je vždy hodně nadšených fanoušků.
Charakteristika tratí představuje pro jezdce velkou výzvu. Zkoušky jsou velmi dlouhé a důležité je držet správnou stopu. Soutěžení na tamějších tratích mě hodně baví a doufám, že budeme mít lepší tempo jak v Portugalsku. Již před startem první zkoušky musíme být plně připraveni.
Ilka a já jsme v období mezi soutěžemi jeli v Rusku s Focusem RS WRC. Byl to skvělý zážitek. V oblasti Moskvy byl připraven asfaltový test. Na soutěž se přišlo podívat velké množství lidí. Je skvělé, že v Rusku rallysport nabývá na popularitě. Je skvělé, že se fanoušci bavili a viděli vítěze z Ruska," říká jezdec, který vyhrál.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.