M-Sport před Argentinou: Každý z mladíků má jiné ambice

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. dubna 2013 15:32
Sdílej:

Na Fordy Fiesta RS WRC čeká v Argentině 407,65 ostrých kilometrů. M-Sport zažil turbulentní vstup do sezony - každý z jezdců má pro Argentinu jiný cíl. Jaké cíle má trojlístek Ostberg-Neuville-Novikov se dočtete v článku.

Nejlépe postaveným jezdcem M-Sportu v hodnocení MS je zatím Mads Ostberg. Ten má také před soutěží v Jižní Americe nejvyšší ambice. Mads zde bude startovat po třetí (2011 - 5., 2012 - 3.). Start do sezony byl pro 25letého jezdce spíše obtížný, zužovaly ho především technické problémy a v Portugalsku udělal jezdeckou chybu. Na vedoucího Ogiera již ztrácí 70 bodů: "Příští týden chci bojovat o podium. 

Když se podívám na dosavadní průběh sezony, tak bude důležité získat hodně bodů, abychom se udrželi v boji. Přirozeně se budu snažit vyhrát, minule nám to v Argentině šlo dobře. Budeme na to tlačit, ale dojetí do cíle má prioritu. Soutěž v Argentíně je určitě velká výzva. Počasí je velmi proměnlivé. 

V údolí může být hezky, ale nahoře v horách může pršet a být mlha. Svůj jezdecký styl musíte přizpůsobit aktuálním podmínkám. Velkou výzvou jsou také dlouhé testy. Obvykle se střídají dlouhé a krátké rychlostní testy. V Argentině jsou všechny relativně dlouhé, takže je to [soutěž] o výdrži."

Teprve podruhé pojede tuto soutěž Thierry Neuville. Vloni se Belgičanovi na zdejších tratích dařilo, zajel jeden nejrychlejší čas a soutěž dokončil jako 5 (za angažmá u Citroënu nejlepší výsledek, s Fordem již byl v Mexiku 3.). V Portugalsku ale vyšel bodově naprázdno: "Mým cílem pro tři následující soutěže je dojíždět do cíle. 

Tyto následující soutěže budou pro mne velmi důležité. Charakter soutěží je náročný jak na posádku tak na vozy. Musím k nim tudíž přistoupit opatrně, abych posbíral co nejvíc zkušeností. Zkoušky v Argentíně jsou hodně písečné. I proto zde nebezpečí defektu není tak vysoké. Člověk musí akorát dávat pozor na velké kameny, ale ty jsou vidět běžným okem. Největší výzvou jsou dlouhé testy.

Pokud nepočítáme speciálky, tak má většina testů kolem 30 kilometrů, ty nejdelší dokonce 50. Člověk se musí starat o pneumatiky a udržovat koncentraci. V období mezi Portugalskem a Argentinou jsem jezdil závody motokár - udržují mě v závodním rytmu."

Třetí člen týmu M-Sport, Evgeny Novikov, po Portugalsku stihl start v Rusku s Fordem Focus RS WRC, teď už se ale soustředí na Argentinu. 22letý jezdec zde startoval poprvé už v roce 2008. Vloni po odpadnutí hned v první etapě se do soutěže vrátil a zaznamenával skvělé časy, které ho nakonec vynesly na 8. příčku: "V Argentině jsem již párkrát jel. Soutěžení zde mě baví, v Argentině je vždy hodně nadšených fanoušků.

Charakteristika tratí představuje pro jezdce velkou výzvu. Zkoušky jsou velmi dlouhé a důležité je držet správnou stopu. Soutěžení na tamějších tratích mě hodně baví a doufám, že budeme mít lepší tempo jak v Portugalsku. Již před startem první zkoušky musíme být plně připraveni.

Ilka a já jsme v období mezi soutěžemi jeli v Rusku s Focusem RS WRC. Byl to skvělý zážitek. V oblasti Moskvy byl připraven asfaltový test. Na soutěž se přišlo podívat velké množství lidí. Je skvělé, že v Rusku rallysport nabývá na popularitě. Je skvělé, že se fanoušci bavili a viděli vítěze z Ruska," říká jezdec, který vyhrál.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.