Na Fordy Fiesta RS WRC čeká v Argentině 407,65 ostrých kilometrů. M-Sport zažil turbulentní vstup do sezony - každý z jezdců má pro Argentinu jiný cíl. Jaké cíle má trojlístek Ostberg-Neuville-Novikov se dočtete v článku.
Nejlépe postaveným jezdcem M-Sportu v hodnocení MS je zatím Mads Ostberg. Ten má také před soutěží v Jižní Americe nejvyšší ambice. Mads zde bude startovat po třetí (2011 - 5., 2012 - 3.). Start do sezony byl pro 25letého jezdce spíše obtížný, zužovaly ho především technické problémy a v Portugalsku udělal jezdeckou chybu. Na vedoucího Ogiera již ztrácí 70 bodů: "Příští týden chci bojovat o podium.
Když se podívám na dosavadní průběh sezony, tak bude důležité získat hodně bodů, abychom se udrželi v boji. Přirozeně se budu snažit vyhrát, minule nám to v Argentině šlo dobře. Budeme na to tlačit, ale dojetí do cíle má prioritu. Soutěž v Argentíně je určitě velká výzva. Počasí je velmi proměnlivé.
V údolí může být hezky, ale nahoře v horách může pršet a být mlha. Svůj jezdecký styl musíte přizpůsobit aktuálním podmínkám. Velkou výzvou jsou také dlouhé testy. Obvykle se střídají dlouhé a krátké rychlostní testy. V Argentině jsou všechny relativně dlouhé, takže je to [soutěž] o výdrži."
Teprve podruhé pojede tuto soutěž Thierry Neuville. Vloni se Belgičanovi na zdejších tratích dařilo, zajel jeden nejrychlejší čas a soutěž dokončil jako 5 (za angažmá u Citroënu nejlepší výsledek, s Fordem již byl v Mexiku 3.). V Portugalsku ale vyšel bodově naprázdno: "Mým cílem pro tři následující soutěže je dojíždět do cíle.
Tyto následující soutěže budou pro mne velmi důležité. Charakter soutěží je náročný jak na posádku tak na vozy. Musím k nim tudíž přistoupit opatrně, abych posbíral co nejvíc zkušeností. Zkoušky v Argentíně jsou hodně písečné. I proto zde nebezpečí defektu není tak vysoké. Člověk musí akorát dávat pozor na velké kameny, ale ty jsou vidět běžným okem. Největší výzvou jsou dlouhé testy.
Pokud nepočítáme speciálky, tak má většina testů kolem 30 kilometrů, ty nejdelší dokonce 50. Člověk se musí starat o pneumatiky a udržovat koncentraci. V období mezi Portugalskem a Argentinou jsem jezdil závody motokár - udržují mě v závodním rytmu."
Třetí člen týmu M-Sport, Evgeny Novikov, po Portugalsku stihl start v Rusku s Fordem Focus RS WRC, teď už se ale soustředí na Argentinu. 22letý jezdec zde startoval poprvé už v roce 2008. Vloni po odpadnutí hned v první etapě se do soutěže vrátil a zaznamenával skvělé časy, které ho nakonec vynesly na 8. příčku: "V Argentině jsem již párkrát jel. Soutěžení zde mě baví, v Argentině je vždy hodně nadšených fanoušků.
Charakteristika tratí představuje pro jezdce velkou výzvu. Zkoušky jsou velmi dlouhé a důležité je držet správnou stopu. Soutěžení na tamějších tratích mě hodně baví a doufám, že budeme mít lepší tempo jak v Portugalsku. Již před startem první zkoušky musíme být plně připraveni.
Ilka a já jsme v období mezi soutěžemi jeli v Rusku s Focusem RS WRC. Byl to skvělý zážitek. V oblasti Moskvy byl připraven asfaltový test. Na soutěž se přišlo podívat velké množství lidí. Je skvělé, že v Rusku rallysport nabývá na popularitě. Je skvělé, že se fanoušci bavili a viděli vítěze z Ruska," říká jezdec, který vyhrál.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?