Francois Duval se snaží dokázat šéfovi Citroënu, Yvesu Mattonovi, že má stále jiskru a dostat se tak do tovární DS3 WRC pro Německou rally.
Belgický šéf francouzského týmu se totiž nechal zhruba kolem Rally Mexiko slyšet, že ve svém krajanovi stále vidí potenciálního jezdce, který by mohl jezdit pro Citroën. Podmínkou bylo, že Francois Duval zhubne a ukáže mu, že má stále zápal pro rally.
Váhu už měl bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu zredukovat, o tomto víkendu se snaží dokázat i zápal. Pro start v Belgii si domluvil Mini John Cooper Works WRC. O vůz se mu stará mu již dobře známý tým First Motorsport.
Duval jede se stejným Mini, se kterým vloni vyhrál na Korzice ve specifikaci RRC Dani Sordo. Na dveřích má startovní číslo 3. Největšími rivali jsou Freddy Loix - s Fordem Focus RS WRC s 2,0l motorem a Dennis Kuipers s Fordem Fiesta RS WRC. Duval se dlouho dnes držel na 2. místě a bojoval s Loixem, pak ale ztratil minutu a klesl za Kuiperse.
Soutěž můžete hezky sledovat na oficiálních stránkách soutěže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.