Rally Argentina bude předposlední možností vidět oba dva nejlepší jezdce poslední doby v přímém souboji přímo na trati s vozem WRC. Sébastien Loeb bude chtít v Argentině získat již osmé vítězství v řadě, naopak ve svoji úspěšné sérii Švédsko-Mexiko-Portugalsko bude chtít pokračovat Sébastien Ogier.
Sébastien Loeb nebyl na argentínské půdě poražen od roku 2005. Mohlo by se tedy zdát, že nic nestojí v cestě 8. vítězství v řadě. Jenže situace se mění. Legendární Francouz již v MS nestartuje pravidelně a soustřeďuje se na další aktivity. Poslední rally, kterou jel, byla v únoru Švédská rally. Žezlo v MS převzal jeho rival, Sébastien Ogier. Mladší z obou Sébastienů bude chtít v Argentině dokázat, že je rychlejším ze dvou bývalých kolegů u Citroënu (sezona 2011).
"Těším se na duel se Sébastienem Loebem. Už ve Švédsku jsme spolu svedli skvělý souboj a ani zde to nebude jednoduché. Můj hlavní zájem se ale bude soustředit na konkurenty v boji o titul. Na první pohled by se mohla zdát Argentínská rally jako jakákoliv jiná, ale zdání klame. Podklad je mekký a písčitý. To znamená, že tratě jsou odpoledne při druhých průjezdech často zničeny. To klade vyšší nároky na materiál," říká Sébastien Ogier před startem.
Sébastien Loeb se nenechává vývést z míry, neznepokojuje ho ani slabší forma jeho týmu: "Pochopitelně, že jsem předešlé soutěže sledoval. Pro Citroën to nebyly nejjednodušší soutěže, ale ještě je většina sezony před námi. Pokud chcete vyhrát šampionát o 13 soutěžích, tak musíte být konstantní. Navíc jsme mohli vidět, že DS3 WRC byla v Portugalsku rychlejší než tomu bylo v Mexiku. To znamená, že tým udělal s vývojem vozu pokrok."
Loeb jel naposledy na šotolině vloni ve Španělsku
O svých cílech pro tuto soutěž Loeb moc mluvit nechtěl. Podle Loeba se nedostatek času v DS3 WRC v posledních měsících projeví, a tak favorizuje ostatní jezdce: "Pokud nepočítám testy, tak jsem na šotolině nejel od Španělska 2012. Takže nedokáži odhadnout, jaký budu mít z vozu pocit na prvních šotolinových zkouškách v Argentině. Myslím, že závodní rytmus docela rychle ztratíte, takže pokud se týče mých šancí, zůstávám poklidný. Můj zredukovaný program pro tuto sezonu mi sice dovoluje jezdit s DS3 WRC, ale tak dobře jako Mikko, Dani nebo ostatní hoši připraven nebudu. Uvidíme, co se stane, až odstartujeme."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.