Rally Argentina bude předposlední možností vidět oba dva nejlepší jezdce poslední doby v přímém souboji přímo na trati s vozem WRC. Sébastien Loeb bude chtít v Argentině získat již osmé vítězství v řadě, naopak ve svoji úspěšné sérii Švédsko-Mexiko-Portugalsko bude chtít pokračovat Sébastien Ogier.
Sébastien Loeb nebyl na argentínské půdě poražen od roku 2005. Mohlo by se tedy zdát, že nic nestojí v cestě 8. vítězství v řadě. Jenže situace se mění. Legendární Francouz již v MS nestartuje pravidelně a soustřeďuje se na další aktivity. Poslední rally, kterou jel, byla v únoru Švédská rally. Žezlo v MS převzal jeho rival, Sébastien Ogier. Mladší z obou Sébastienů bude chtít v Argentině dokázat, že je rychlejším ze dvou bývalých kolegů u Citroënu (sezona 2011).
"Těším se na duel se Sébastienem Loebem. Už ve Švédsku jsme spolu svedli skvělý souboj a ani zde to nebude jednoduché. Můj hlavní zájem se ale bude soustředit na konkurenty v boji o titul. Na první pohled by se mohla zdát Argentínská rally jako jakákoliv jiná, ale zdání klame. Podklad je mekký a písčitý. To znamená, že tratě jsou odpoledne při druhých průjezdech často zničeny. To klade vyšší nároky na materiál," říká Sébastien Ogier před startem.
Sébastien Loeb se nenechává vývést z míry, neznepokojuje ho ani slabší forma jeho týmu: "Pochopitelně, že jsem předešlé soutěže sledoval. Pro Citroën to nebyly nejjednodušší soutěže, ale ještě je většina sezony před námi. Pokud chcete vyhrát šampionát o 13 soutěžích, tak musíte být konstantní. Navíc jsme mohli vidět, že DS3 WRC byla v Portugalsku rychlejší než tomu bylo v Mexiku. To znamená, že tým udělal s vývojem vozu pokrok."
Loeb jel naposledy na šotolině vloni ve Španělsku
O svých cílech pro tuto soutěž Loeb moc mluvit nechtěl. Podle Loeba se nedostatek času v DS3 WRC v posledních měsících projeví, a tak favorizuje ostatní jezdce: "Pokud nepočítám testy, tak jsem na šotolině nejel od Španělska 2012. Takže nedokáži odhadnout, jaký budu mít z vozu pocit na prvních šotolinových zkouškách v Argentině. Myslím, že závodní rytmus docela rychle ztratíte, takže pokud se týče mých šancí, zůstávám poklidný. Můj zredukovaný program pro tuto sezonu mi sice dovoluje jezdit s DS3 WRC, ale tak dobře jako Mikko, Dani nebo ostatní hoši připraven nebudu. Uvidíme, co se stane, až odstartujeme."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?