Rally Argentina bude předposlední možností vidět oba dva nejlepší jezdce poslední doby v přímém souboji přímo na trati s vozem WRC. Sébastien Loeb bude chtít v Argentině získat již osmé vítězství v řadě, naopak ve svoji úspěšné sérii Švédsko-Mexiko-Portugalsko bude chtít pokračovat Sébastien Ogier.
Sébastien Loeb nebyl na argentínské půdě poražen od roku 2005. Mohlo by se tedy zdát, že nic nestojí v cestě 8. vítězství v řadě. Jenže situace se mění. Legendární Francouz již v MS nestartuje pravidelně a soustřeďuje se na další aktivity. Poslední rally, kterou jel, byla v únoru Švédská rally. Žezlo v MS převzal jeho rival, Sébastien Ogier. Mladší z obou Sébastienů bude chtít v Argentině dokázat, že je rychlejším ze dvou bývalých kolegů u Citroënu (sezona 2011).
"Těším se na duel se Sébastienem Loebem. Už ve Švédsku jsme spolu svedli skvělý souboj a ani zde to nebude jednoduché. Můj hlavní zájem se ale bude soustředit na konkurenty v boji o titul. Na první pohled by se mohla zdát Argentínská rally jako jakákoliv jiná, ale zdání klame. Podklad je mekký a písčitý. To znamená, že tratě jsou odpoledne při druhých průjezdech často zničeny. To klade vyšší nároky na materiál," říká Sébastien Ogier před startem.
Sébastien Loeb se nenechává vývést z míry, neznepokojuje ho ani slabší forma jeho týmu: "Pochopitelně, že jsem předešlé soutěže sledoval. Pro Citroën to nebyly nejjednodušší soutěže, ale ještě je většina sezony před námi. Pokud chcete vyhrát šampionát o 13 soutěžích, tak musíte být konstantní. Navíc jsme mohli vidět, že DS3 WRC byla v Portugalsku rychlejší než tomu bylo v Mexiku. To znamená, že tým udělal s vývojem vozu pokrok."
Loeb jel naposledy na šotolině vloni ve Španělsku
O svých cílech pro tuto soutěž Loeb moc mluvit nechtěl. Podle Loeba se nedostatek času v DS3 WRC v posledních měsících projeví, a tak favorizuje ostatní jezdce: "Pokud nepočítám testy, tak jsem na šotolině nejel od Španělska 2012. Takže nedokáži odhadnout, jaký budu mít z vozu pocit na prvních šotolinových zkouškách v Argentině. Myslím, že závodní rytmus docela rychle ztratíte, takže pokud se týče mých šancí, zůstávám poklidný. Můj zredukovaný program pro tuto sezonu mi sice dovoluje jezdit s DS3 WRC, ale tak dobře jako Mikko, Dani nebo ostatní hoši připraven nebudu. Uvidíme, co se stane, až odstartujeme."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?