Rally Argentina bude předposlední možností vidět oba dva nejlepší jezdce poslední doby v přímém souboji přímo na trati s vozem WRC. Sébastien Loeb bude chtít v Argentině získat již osmé vítězství v řadě, naopak ve svoji úspěšné sérii Švédsko-Mexiko-Portugalsko bude chtít pokračovat Sébastien Ogier.
Sébastien Loeb nebyl na argentínské půdě poražen od roku 2005. Mohlo by se tedy zdát, že nic nestojí v cestě 8. vítězství v řadě. Jenže situace se mění. Legendární Francouz již v MS nestartuje pravidelně a soustřeďuje se na další aktivity. Poslední rally, kterou jel, byla v únoru Švédská rally. Žezlo v MS převzal jeho rival, Sébastien Ogier. Mladší z obou Sébastienů bude chtít v Argentině dokázat, že je rychlejším ze dvou bývalých kolegů u Citroënu (sezona 2011).
"Těším se na duel se Sébastienem Loebem. Už ve Švédsku jsme spolu svedli skvělý souboj a ani zde to nebude jednoduché. Můj hlavní zájem se ale bude soustředit na konkurenty v boji o titul. Na první pohled by se mohla zdát Argentínská rally jako jakákoliv jiná, ale zdání klame. Podklad je mekký a písčitý. To znamená, že tratě jsou odpoledne při druhých průjezdech často zničeny. To klade vyšší nároky na materiál," říká Sébastien Ogier před startem.
Sébastien Loeb se nenechává vývést z míry, neznepokojuje ho ani slabší forma jeho týmu: "Pochopitelně, že jsem předešlé soutěže sledoval. Pro Citroën to nebyly nejjednodušší soutěže, ale ještě je většina sezony před námi. Pokud chcete vyhrát šampionát o 13 soutěžích, tak musíte být konstantní. Navíc jsme mohli vidět, že DS3 WRC byla v Portugalsku rychlejší než tomu bylo v Mexiku. To znamená, že tým udělal s vývojem vozu pokrok."
Loeb jel naposledy na šotolině vloni ve Španělsku
O svých cílech pro tuto soutěž Loeb moc mluvit nechtěl. Podle Loeba se nedostatek času v DS3 WRC v posledních měsících projeví, a tak favorizuje ostatní jezdce: "Pokud nepočítám testy, tak jsem na šotolině nejel od Španělska 2012. Takže nedokáži odhadnout, jaký budu mít z vozu pocit na prvních šotolinových zkouškách v Argentině. Myslím, že závodní rytmus docela rychle ztratíte, takže pokud se týče mých šancí, zůstávám poklidný. Můj zredukovaný program pro tuto sezonu mi sice dovoluje jezdit s DS3 WRC, ale tak dobře jako Mikko, Dani nebo ostatní hoši připraven nebudu. Uvidíme, co se stane, až odstartujeme."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?