Posádka Kopecký/Dresler slaví třetí vítězství v mistrovství Evropy 2013 (ERC). Premiérové vítězství Jana Kopeckého na šotolině, první triumf na Azorech. 2011, 2012, 2013 – třetí azorské vítězství značky ŠKODA v řadě. ?Třetí rally, třetí vítězství – ŠKODA díky posádce Jan Kopecký/Pavel Dresler slaví triumf na jednom z vrcholů letošního ERC – Rally Azory. Jan Kopecký současně dosáhl premiérového vítězství na šotolinové soutěži ve své kariéře. Oslavy jsou zasloužené: Kopecký se s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 mistrně popasoval s náročnou šotolinovou rally, extrémním počasím a silnou konkurencí.
?ŠKODA a Jan Kopecký slaví při svém letošním třetím ERC startu již třetí vítězství (Rakousko, Kanáry, Azory). Azorská soutěž patří přitom k nejtěžším ve FIA ERC kalendáři. Na atlantickém ostrově Sao Miguel vedou rychlostní zkoušky po úzkých cestách kolem zatopeného vulkánu či v místních typických úvozech – nádherná scenérie, která klade na všechny vysoké nároky. Silný vítr, časté dešťové sprchy, bouřky a mlha – to vše vyžaduje neustálou stoprocentní koncentraci.
„První vítězství na šotolině na jedné z nejnáročnějších rally vůbec! Jsem nesmírně šťastný,“ nadšeně říká Jan Kopecký, který v pátek převzal vedení a šesti nejrychlejšími časy ze sedmi v sobotu svůj triumf ztvrdil. „Fabia Super 2000 fungovala od začátku perfektně a celý náš tým mi vůz na každý den špičkově připravil. Vedl jsem tuto soutěž již v roce 2010 a ztratil vše na poslední zkoušce – o to více si vítězství vychutnávám.
Kompliment patří také mému spolujezdci Pavlu Dreslerovi, který tady odvedl skvělý výkon. Byla to nádherná soutěž, kde jsme také tu a tam měli štěstí. Ale to k tomuto sportu patří. Třetí start, třetí vítězství a upevnění vedení v ERC - lépe to už nešlo.“
ŠKODA a Jan Kopecký si upevnili vítězstvím na Azorech vedení v ERC. Dalším podnikem bude pro posádku Kopecký/Dresler Rally Korsika ve dnech 16.-18. května.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?