Posádka Kopecký/Dresler slaví třetí vítězství v mistrovství Evropy 2013 (ERC). Premiérové vítězství Jana Kopeckého na šotolině, první triumf na Azorech. 2011, 2012, 2013 – třetí azorské vítězství značky ŠKODA v řadě. ?Třetí rally, třetí vítězství – ŠKODA díky posádce Jan Kopecký/Pavel Dresler slaví triumf na jednom z vrcholů letošního ERC – Rally Azory. Jan Kopecký současně dosáhl premiérového vítězství na šotolinové soutěži ve své kariéře. Oslavy jsou zasloužené: Kopecký se s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 mistrně popasoval s náročnou šotolinovou rally, extrémním počasím a silnou konkurencí.
?ŠKODA a Jan Kopecký slaví při svém letošním třetím ERC startu již třetí vítězství (Rakousko, Kanáry, Azory). Azorská soutěž patří přitom k nejtěžším ve FIA ERC kalendáři. Na atlantickém ostrově Sao Miguel vedou rychlostní zkoušky po úzkých cestách kolem zatopeného vulkánu či v místních typických úvozech – nádherná scenérie, která klade na všechny vysoké nároky. Silný vítr, časté dešťové sprchy, bouřky a mlha – to vše vyžaduje neustálou stoprocentní koncentraci.
„První vítězství na šotolině na jedné z nejnáročnějších rally vůbec! Jsem nesmírně šťastný,“ nadšeně říká Jan Kopecký, který v pátek převzal vedení a šesti nejrychlejšími časy ze sedmi v sobotu svůj triumf ztvrdil. „Fabia Super 2000 fungovala od začátku perfektně a celý náš tým mi vůz na každý den špičkově připravil. Vedl jsem tuto soutěž již v roce 2010 a ztratil vše na poslední zkoušce – o to více si vítězství vychutnávám.
Kompliment patří také mému spolujezdci Pavlu Dreslerovi, který tady odvedl skvělý výkon. Byla to nádherná soutěž, kde jsme také tu a tam měli štěstí. Ale to k tomuto sportu patří. Třetí start, třetí vítězství a upevnění vedení v ERC - lépe to už nešlo.“
ŠKODA a Jan Kopecký si upevnili vítězstvím na Azorech vedení v ERC. Dalším podnikem bude pro posádku Kopecký/Dresler Rally Korsika ve dnech 16.-18. května.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?