Košický XIQIO Rally Team je na scéne slovenského automobilového športu síce dosť krátko, napriek tomu sa mu v minuloročnej rally sezóne darilo poriadne popreháňať konkurenciu. O tom, ako vznikol, ale aj s akými plánmi vstupuje do tohtoročnej sezóny, sme sa zhovárali s manažérom XIQIO Rally Teamu, Mariánom Mičákom.
Marián, poďme trochu do histórie a v prvom rade si povedzme, ako a kedy si sa Ty, Marián Mičák dostal k rally športu.
„K rally športu som sa dostal samozrejme už ako mladý za čias jazdcov ako Pavlík, Sivík a im podobní. Už od začiatku som bol uchvátený rally technikou, ale v tej dobe najmä zvukovým prejavom pretekárskych áut a odvtedy to vo mne jednoducho ostalo. Rally je podľa mňa neliečiteľná choroba, ktorou som ostal nakazený do súčasnosti.“
XIQIO Rally Team dosť nezvyčajný názov rally tímu. Kto vymyslel a prišiel s týmto názvom ?
„Hahahaha vznik a pomenovanie firmy som nechal na právnikovi, ktorý ju zakladal. Po doručení výpisu z obchodného registra som si išiel jazyk „polámať“ a dosť dlho trvalo kým som vyslovil bez mýlenia názov vlastnej firmy. Ale aj napriek tomu si myslím, že názov znie foneticky veľmi pekne a preto som sa rozhodol nemeniť ho.“
XIQIO Rally Team začal fungovať pred štyrmi rokmi. V tom čase do súťažného Subaru Impreza WRX STi sadala posádka Radovan Mozner – Peter Vejačka, neskôr ich vystriedali Maďari András Hadik a Krisztián Kertész. Nie je Ti trochu ľúto za čisto slovenskou posádkou ?
„Ľúto mi to určite nie je, keďže s Andrásom sa mi spolupracuje veľmi dobre, či už po profesionálnej stránke, ale aj po stránke ľudskej. Je to veľmi príjemný človek, samozrejme aj s jeho dlhoročnou priateľkou Niki. Len vďaka nemu som sa dostal k značke SUBARU. (Jedno súkromné vlastním dokonca z limitovanej edície, prestavoval mi ho András aj s jeho tímom). Možno poviem novinku, ale v začiatkoch som uvažoval výlučne o MITSUBISHI EVO IX alebo X.“
V minuloročnej sezóne sa posádke XIQIO Rally Teamu darilo. Spokojnosť ? Alebo by si niečo zmenil ?
„Výsledok sme dosiahli slušný, škoda toho zbabraného Rally Bratislava, tam sme chceli zabojovať a dosiahnuť ešte lepší výsledok. Nakoniec z celej našej bratislavskej snahy je mínus štartovné, ktoré nebolo vrátené dodnes.
„ CHVÁLA“ usporiadateľom. Určite by som na minuloročnej sezóne nič nemenil.“
Úvod tohtoročnej sezóny štartoval v maďarskom Egeri. V prvom súťažnom dni však prišla porucha, ktorá posádku Hadik – Kertész vyradila z bojov. V druhom už všetko išlo v pohode. Aká bola táto súťaž pre Teba ako manažéra tímu ?
„Veľmi hektická, akokoľvek som sa snažil byť prítomný od začiatku súťaže, obchodné povinnosti mi to nedovolili a tak som bol osobne prítomný iba v nedeľu a tam sme myslím dosiahli pekné umiestnenie.“
Pred nami je Rally Prešov. Plány ?
„Nerád robím plány, pretože v rally sa podľa mňa veľa plánovať nedá, stačí totiž jeden defekt, alebo porucha a je po celom plánovaní. Aj preto sa mi s Andrásom spolupracuje na jedničku, lebo keď je všetko OK, tak aj András dosahuje vynikajúce výsledky a to aj bez plánovania, len preto lebo s rally žije tak ako mi všetci, ktorí sa tomu venujeme.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?