Pilot týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vede po dvou etapách azorskou rally. Do finálového dne jde s náskokem 13,1 sekundy.
Extrémní povětrnostní podmínky a skutečně náročné rychlostní zkoušky: posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport i přesto vede po zhruba dvou třetinách azorskou rally.
Šotolinová soutěž na atlantickém ostrově Sao Miguel patří k absolutním vrcholům kalendáře šampionátu FIA ERC. A svému přívlastku nevyzpytatelná, dostála dokonale. Hustá mlha, silný vítr a pravidelné dešťové sprchy udělaly z rychlostních zkoušek na místních cestách kolem vulkánu či v typických azorských úvozech skutečný test pro posádky i techniku. Kvůli počasí musely být dokonce již dvě zkoušky zrušeny.
„Mezičas máme dobrý“, říká Jan Kopecký, který z deseti odjetých zkoušek vyhrál jednu a v sedmi byl mezi třemi nejrychlejšími. „Ale je to prostě pořád jen mezičas. Dnes jsme viděli, jak rychle se může vše změnit během jediné erzety. Podmínky jsou zde na Azorech, jak jsme očekávali, extrémně náročné. Musíme být pozorní doslova na každém metru. Rozjetou máme soutěž dobře, rozhodnuto ale zdaleka není.“
V sobotu je na programu čtvrtého podniku ERC dalších sedm rychlostních zkoušek o délce 111 kilometrů. Rovněž v sobotu je azorská rally vysílána živě na TV Eurosport.
Plán přímých přenosů ze Sata Rally Azorské ostrovy*:
Sobota 27. dubna 2013:
RZ 14: Tronqueira 1 (21.33 km): 12:15-13:15 (Eurosport Player)
RZ 19: Tronqueira 2 (21.33 km): 19:00-20:00 (Eurosport)
*všechny časy CET
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.