Pilot týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vede po dvou etapách azorskou rally. Do finálového dne jde s náskokem 13,1 sekundy.
Extrémní povětrnostní podmínky a skutečně náročné rychlostní zkoušky: posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport i přesto vede po zhruba dvou třetinách azorskou rally.
Šotolinová soutěž na atlantickém ostrově Sao Miguel patří k absolutním vrcholům kalendáře šampionátu FIA ERC. A svému přívlastku nevyzpytatelná, dostála dokonale. Hustá mlha, silný vítr a pravidelné dešťové sprchy udělaly z rychlostních zkoušek na místních cestách kolem vulkánu či v typických azorských úvozech skutečný test pro posádky i techniku. Kvůli počasí musely být dokonce již dvě zkoušky zrušeny.
„Mezičas máme dobrý“, říká Jan Kopecký, který z deseti odjetých zkoušek vyhrál jednu a v sedmi byl mezi třemi nejrychlejšími. „Ale je to prostě pořád jen mezičas. Dnes jsme viděli, jak rychle se může vše změnit během jediné erzety. Podmínky jsou zde na Azorech, jak jsme očekávali, extrémně náročné. Musíme být pozorní doslova na každém metru. Rozjetou máme soutěž dobře, rozhodnuto ale zdaleka není.“
V sobotu je na programu čtvrtého podniku ERC dalších sedm rychlostních zkoušek o délce 111 kilometrů. Rovněž v sobotu je azorská rally vysílána živě na TV Eurosport.
Plán přímých přenosů ze Sata Rally Azorské ostrovy*:
Sobota 27. dubna 2013:
RZ 14: Tronqueira 1 (21.33 km): 12:15-13:15 (Eurosport Player)
RZ 19: Tronqueira 2 (21.33 km): 19:00-20:00 (Eurosport)
*všechny časy CET
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?