Pilot týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vede po dvou etapách azorskou rally. Do finálového dne jde s náskokem 13,1 sekundy.
Extrémní povětrnostní podmínky a skutečně náročné rychlostní zkoušky: posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport i přesto vede po zhruba dvou třetinách azorskou rally.
Šotolinová soutěž na atlantickém ostrově Sao Miguel patří k absolutním vrcholům kalendáře šampionátu FIA ERC. A svému přívlastku nevyzpytatelná, dostála dokonale. Hustá mlha, silný vítr a pravidelné dešťové sprchy udělaly z rychlostních zkoušek na místních cestách kolem vulkánu či v typických azorských úvozech skutečný test pro posádky i techniku. Kvůli počasí musely být dokonce již dvě zkoušky zrušeny.
„Mezičas máme dobrý“, říká Jan Kopecký, který z deseti odjetých zkoušek vyhrál jednu a v sedmi byl mezi třemi nejrychlejšími. „Ale je to prostě pořád jen mezičas. Dnes jsme viděli, jak rychle se může vše změnit během jediné erzety. Podmínky jsou zde na Azorech, jak jsme očekávali, extrémně náročné. Musíme být pozorní doslova na každém metru. Rozjetou máme soutěž dobře, rozhodnuto ale zdaleka není.“
V sobotu je na programu čtvrtého podniku ERC dalších sedm rychlostních zkoušek o délce 111 kilometrů. Rovněž v sobotu je azorská rally vysílána živě na TV Eurosport.
Plán přímých přenosů ze Sata Rally Azorské ostrovy*:
Sobota 27. dubna 2013:
RZ 14: Tronqueira 1 (21.33 km): 12:15-13:15 (Eurosport Player)
RZ 19: Tronqueira 2 (21.33 km): 19:00-20:00 (Eurosport)
*všechny časy CET
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?