AKTUALIZACE PO RZ19; O tomto víkendu se jede na Azorských ostrovech šotolinová rally z kalendáře ME - Sata Rally Acores.
Po RZ19:
Jan Kopecký získal při svém třetím startu na Azorských ostrovech třetí vítězství. Český jezdec ovládl šotolinovou soutěž, která si na účastníky přichystala především v první etapě rozmarné počasí s náskokem hruba půl minuty před svým doposud hlavním rivalem v boji o evropský titul, Craigem Breenem. Poprvé v tomto šampionátu také zabodoval Robert Kubica - Polák dojel 6.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:26:36,2 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +32,2 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +58,8 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +2:37,6 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:27,4 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +9:19,1 7. A. Bruschetta - J. Bardini Subaru Impreza STi N15 +14:57,4 8. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +16:36,0 9. A. Tlusťák - L. Vyoral Škoda Fabia S2000 +1:00 +17:42,1 10. M. Tempestini - D. Pulpea Subaru Impreza STi R4 +18:10,6Po RZ16:
Dnes byly na programu v první sekci čtyři zkoušky, tři z nich vyhrál Kopecký, jednu Moura. Na všech čtyřech tak byly nejrychlejší české vozy Škoda Fabia S2000. Hned na RZ13 odstoupili Jean Michael Raoux s Peugeotem 207 S2000 a Bernardo Sousa s Fordem Fiesta RS WRC. Na třetí místo poskočil Portugalec Ricardo Moura a o pozici si pohoršil jeho krajan, Bruno Magalhaes.
Na deváté místo z dvanáctého poskočil Antonín Tlusťák, který však o zkoušku dále zase o jedno místo přišel a je tak průběžně desátý.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:46:43,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +20,8 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +45,7 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +1:52,9 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:00,5 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +7:20,1 7. A. Bruschetta - J. Bardini Subaru Impreza STi N15 +11:38,5 8. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +11:50,5 9. J. Puskádi - B. Gódor Škoda Fabia S2000 +13:08,4 10. A. Tlusťák - L. Vyoral Škoda Fabia S2000 +1:00 +13:24,83. etapa
Po RZ12:
V druhé sekci dne byly na programu čtyři zkoušky, jednalo se druhé průjezdy zkoušek z první sekce dne. RZ12 byla zrušena. Vítězství si rozdělili Bernardo Sousa s Fiestou RRC, Robert Kubica s DS3 RRC a Craig Breen s Peugeotem 207 S2000. Na čele se stále drží náš Jan Kopecký se 13s náskokem. Těsný boj mezi Magalhaesem, Mourou a Sousou probíhá o třetí místo, když tyto tři jezdce dělí pouze 2,2 sekundy! Zítra se tedy máme na co těšit. Přes střechu šel v RZ11 Robert Kubica a ztratil 4 minuty.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:05:11,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +13,1 3. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +33,9 4. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +35,5 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +36,1 6. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +2:01,0 7. J. Raoux - F. Mazotti Peugeot 207 S2000 +4:06,2 8. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +5:10,4 9. M. Barbosa - A. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +0:10 +6:01,6 10. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +7:07,7Po RZ8:
Dnes byly v první sekci na programu čtyři měřené úseky. Na dvou z nich (RZ5,6) byl nejrychlejší Robert Kubica na Citroënu DS3 RRC. Na jednom pak náš Jan Kopecký a na poslední zkoušce před servisem vyhrál Bernardo Sousa s Fordem Fiesta RRC.
Svůj náskok na Kopeckého Kubica na prvních dvou RZ navýšil až na 11s, v RZ7 však Kopecký stáhl i díky svému vítězství na 4,9s. Na RZ8 pak Kubica nabral kvůli špatnému počasí v místě konání soutěže velkou ztrátu (+1:46 min) a propadl se na průběžné šesté místo.
Druhý je tak Craig Breen a s nevelkým odstupem třetí je Ricardo Moura, za ním je však těsně Bruno Magalhaes. RZ8 byla smolná pro Čechy, když Jan Černý odstoupil pro problém s motorem své Fabie S2000 a Jaroslav Orsák se svým Mitsubishi havaroval.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 46:11,5 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +16,4 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +19,0 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +19,3 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +30,1 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:04,5 7. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:38,6 8. M. Wallenwein- S. Kopczyk Škoda Fabia S2000 +2:36,6 9. J. Raoux - F. Mazotti Peugeot 207 S2000 +2:57,1 10. V. Pushkar - I. Myshin Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:58,72. etapa
Po RZ4:
Pořadatelé soutěže na Azorských ostrovech připravily na posádky dnes večer čtveřici měřených testů. Pořadatelé bohužel museli zrušit první rychlostní zkoušku soutěže z důvodu prudkých dešťů, které komplikovaly sjízdnost tratě, a mlhy, a tak na posádky čekal pouze jeden průjezd přes 6 km dlouhou zkouškou a dvojitý průjezd diváckou speciálkou. Ve všech testech se z vítězství radoval Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Díky výsledkům z divácké speciálky se na druhé místo po dnešní etapě dostal Jan Kopecký s tovární Fabii S2000. Nicméně ztráta českého soutěžáka na úvodní šotolinové vložce se vyšplhala přes 7s a po ní mu patřilo dělené čtvrté místo.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC 11:13,5 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +9,7 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +10,5 4. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +11,7 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +13,6 6. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +18,9 7. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +19,4 8. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +39,8 9. M. Wallenwein- S. Kopczyk Škoda Fabia S2000 +43,0 10. J. Orsák - D. Šmeidler Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +49,81. etapa
Startovní pořadí do 1. etapy (bude z důvodu zkrácení první etapy použito i do druhé):
1 Raoux2 Cerny3 Wallenwein4 Sousa5 Breen6 Kopecky7 Kubica8 Ancian9 Moura10 Magalh?es
Výsledky kvalifikace:
1. Robert Kubica Citroen DS3 RRC 02:10,922 min2. Jérémi Ancia Peugeot 207 S2000 02:14,835 min3. Jan Kopecký Škoda Fabia S2000 02:15,862 min4. Craig Breen Peugeot 207 S2000 02:16,078 min5. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 02:18,103 min6. Ricardo Moura Škoda Fabia S2000 02:21,212 min7. Bruno Magalhaes Peugeot 207 S2000 02:24,443 min8. Mark Wallenwein Škoda Fabia S2000 02:24,589 min9. Jan Černý Škoda Fabia S2000 02:28,757 min10. Jean-Michel Raoux Peugeot 207 S2000 02:30,203 min
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?