AKTUALIZACE PO RZ19; O tomto víkendu se jede na Azorských ostrovech šotolinová rally z kalendáře ME - Sata Rally Acores.
Po RZ19:
Jan Kopecký získal při svém třetím startu na Azorských ostrovech třetí vítězství. Český jezdec ovládl šotolinovou soutěž, která si na účastníky přichystala především v první etapě rozmarné počasí s náskokem hruba půl minuty před svým doposud hlavním rivalem v boji o evropský titul, Craigem Breenem. Poprvé v tomto šampionátu také zabodoval Robert Kubica - Polák dojel 6.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:26:36,2 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +32,2 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +58,8 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +2:37,6 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:27,4 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +9:19,1 7. A. Bruschetta - J. Bardini Subaru Impreza STi N15 +14:57,4 8. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +16:36,0 9. A. Tlusťák - L. Vyoral Škoda Fabia S2000 +1:00 +17:42,1 10. M. Tempestini - D. Pulpea Subaru Impreza STi R4 +18:10,6Po RZ16:
Dnes byly na programu v první sekci čtyři zkoušky, tři z nich vyhrál Kopecký, jednu Moura. Na všech čtyřech tak byly nejrychlejší české vozy Škoda Fabia S2000. Hned na RZ13 odstoupili Jean Michael Raoux s Peugeotem 207 S2000 a Bernardo Sousa s Fordem Fiesta RS WRC. Na třetí místo poskočil Portugalec Ricardo Moura a o pozici si pohoršil jeho krajan, Bruno Magalhaes.
Na deváté místo z dvanáctého poskočil Antonín Tlusťák, který však o zkoušku dále zase o jedno místo přišel a je tak průběžně desátý.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:46:43,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +20,8 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +45,7 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +1:52,9 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:00,5 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +7:20,1 7. A. Bruschetta - J. Bardini Subaru Impreza STi N15 +11:38,5 8. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +11:50,5 9. J. Puskádi - B. Gódor Škoda Fabia S2000 +13:08,4 10. A. Tlusťák - L. Vyoral Škoda Fabia S2000 +1:00 +13:24,83. etapa
Po RZ12:
V druhé sekci dne byly na programu čtyři zkoušky, jednalo se druhé průjezdy zkoušek z první sekce dne. RZ12 byla zrušena. Vítězství si rozdělili Bernardo Sousa s Fiestou RRC, Robert Kubica s DS3 RRC a Craig Breen s Peugeotem 207 S2000. Na čele se stále drží náš Jan Kopecký se 13s náskokem. Těsný boj mezi Magalhaesem, Mourou a Sousou probíhá o třetí místo, když tyto tři jezdce dělí pouze 2,2 sekundy! Zítra se tedy máme na co těšit. Přes střechu šel v RZ11 Robert Kubica a ztratil 4 minuty.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:05:11,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +13,1 3. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +33,9 4. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +35,5 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +36,1 6. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +2:01,0 7. J. Raoux - F. Mazotti Peugeot 207 S2000 +4:06,2 8. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:00 +5:10,4 9. M. Barbosa - A. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +0:10 +6:01,6 10. L. Rego - J. Silva Mitsubishi Lancer Evo IX +7:07,7Po RZ8:
Dnes byly v první sekci na programu čtyři měřené úseky. Na dvou z nich (RZ5,6) byl nejrychlejší Robert Kubica na Citroënu DS3 RRC. Na jednom pak náš Jan Kopecký a na poslední zkoušce před servisem vyhrál Bernardo Sousa s Fordem Fiesta RRC.
Svůj náskok na Kopeckého Kubica na prvních dvou RZ navýšil až na 11s, v RZ7 však Kopecký stáhl i díky svému vítězství na 4,9s. Na RZ8 pak Kubica nabral kvůli špatnému počasí v místě konání soutěže velkou ztrátu (+1:46 min) a propadl se na průběžné šesté místo.
Druhý je tak Craig Breen a s nevelkým odstupem třetí je Ricardo Moura, za ním je však těsně Bruno Magalhaes. RZ8 byla smolná pro Čechy, když Jan Černý odstoupil pro problém s motorem své Fabie S2000 a Jaroslav Orsák se svým Mitsubishi havaroval.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 46:11,5 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +16,4 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +19,0 4. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +19,3 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +30,1 6. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC +1:04,5 7. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:38,6 8. M. Wallenwein- S. Kopczyk Škoda Fabia S2000 +2:36,6 9. J. Raoux - F. Mazotti Peugeot 207 S2000 +2:57,1 10. V. Pushkar - I. Myshin Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:58,72. etapa
Po RZ4:
Pořadatelé soutěže na Azorských ostrovech připravily na posádky dnes večer čtveřici měřených testů. Pořadatelé bohužel museli zrušit první rychlostní zkoušku soutěže z důvodu prudkých dešťů, které komplikovaly sjízdnost tratě, a mlhy, a tak na posádky čekal pouze jeden průjezd přes 6 km dlouhou zkouškou a dvojitý průjezd diváckou speciálkou. Ve všech testech se z vítězství radoval Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Díky výsledkům z divácké speciálky se na druhé místo po dnešní etapě dostal Jan Kopecký s tovární Fabii S2000. Nicméně ztráta českého soutěžáka na úvodní šotolinové vložce se vyšplhala přes 7s a po ní mu patřilo dělené čtvrté místo.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M Baran Citroën DS3 RRC 11:13,5 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +9,7 3. R. Moura - S. Eiró Škoda Fabia S2000 +10,5 4. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +11,7 5. B. Sousa - H. Magalhaes Ford Fiesta RRC +13,6 6. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +18,9 7. B. Magalhaes - N. Rodrigues da Silva Peugeot 207 S2000 +19,4 8. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +39,8 9. M. Wallenwein- S. Kopczyk Škoda Fabia S2000 +43,0 10. J. Orsák - D. Šmeidler Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +49,81. etapa
Startovní pořadí do 1. etapy (bude z důvodu zkrácení první etapy použito i do druhé):
1 Raoux2 Cerny3 Wallenwein4 Sousa5 Breen6 Kopecky7 Kubica8 Ancian9 Moura10 Magalh?es
Výsledky kvalifikace:
1. Robert Kubica Citroen DS3 RRC 02:10,922 min2. Jérémi Ancia Peugeot 207 S2000 02:14,835 min3. Jan Kopecký Škoda Fabia S2000 02:15,862 min4. Craig Breen Peugeot 207 S2000 02:16,078 min5. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 02:18,103 min6. Ricardo Moura Škoda Fabia S2000 02:21,212 min7. Bruno Magalhaes Peugeot 207 S2000 02:24,443 min8. Mark Wallenwein Škoda Fabia S2000 02:24,589 min9. Jan Černý Škoda Fabia S2000 02:28,757 min10. Jean-Michel Raoux Peugeot 207 S2000 02:30,203 min
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?