Mikkelsen je podle Volkswagenu potenciální mistr světa

Mikkelsen, Andreas
Mikkelsen, Andreas, foto: www.ircseries.com
iM2 23. dubna 2013 15:42
Sdílej:

Jost Capito, šéf Volkswagenu, věří, že Andreas Mikkelsen bude do dvou až třech let schopný jet o titul.

Andreas Mikkelsen se při Rally Portugal vrátil do WRC. Nor, který reprezentuje druhý tým Volkswagenu, se při svém premiérovém startu s Polem R WRC uvedl hned 6. místem v cíli. Lepší výsledek zaznamenal 23letý Nor už jen ve Švédsku v roce 2008, kdy s privátním Fordem Focus RS WRC týmu Ramsport obsadil 5. pozici. 

Povedené vystoupení v Portugalsku ale podle šéfa Volkswagenu, Josta Capita, pouze začátkem toho, co může jeho jezdec dosáhnout. Jost vidí v Andreasovi potenciálního mistra světa. Na otázku, kdy bude Mikkelsen schopný bojovat o titul, odpověděl: "Dva až tři roky by mu měly stačit." Na titul tedy budou spoleně myslet až za pár sezon, letos je cílem si hlavně na nový vůz zvyknout.

"Už víc jak 4 roky s vozem WRC nejezdil a předtím také nebyl v žádném stabilním týmu. Má za sebou těžké časy. Myslíme si, že v budoucnu může být velmi dobrý, pokud bude pravidelně startovat s konkurenceschopným vozem v týmu, ve kterém se bude cítit jako doma."

Dva tituly se Škodou UK vynesly Mikkelsena do tovární sedačky VW

Návrat do WRC vedl pro Mikkelsena přes zisk dvou titulů v IRC: "V obou předešlých letech u Škody ukázal, že je rychlý a silný, když vyhrál dvakrát titul. To mu dává právo jezdit ve WRC." Právě úspěchy u sesterské značky znamenaly vstup do továrního týmu Volkswagen.

Starty s Polem R WRC, se kterým pojede ve všech zbývajících soutěžích MS, byly podle Capita neodvratnými: "Je důležité, že pojede všechny zbývající soutěže. Pro nás jako výrobce by nemělo smysl mít smlouvu s jezdcem, který by nemohl pořádně jezdit. Tím bychom poškodili kariéru mladého a talentovaného jezdce." Po 4 letech ve vozech S2000 si však Mikkelsen potřebuje na auto WRC zvyknout.

Během testů se však s Polem R WRC Andreas moc nesveze

Prostor od Volkswagenu dostane: "Do týmu se musí ještě zapracovat, s vozem má dokonce méně zkušeností jako Jari-Matti. Další soutěže musí využít k získání zkušeností. Testovací práci budou odvádět převážně oba další jezdci, protože ti jsou v hlavním týmu. Očekáváme, že na konci sezony bude schopný zajíždět časy, které budou podobné těm, co zajedou Jari-Matti a Sébastien."

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?