Jost Capito, šéf Volkswagenu, věří, že Andreas Mikkelsen bude do dvou až třech let schopný jet o titul.
Andreas Mikkelsen se při Rally Portugal vrátil do WRC. Nor, který reprezentuje druhý tým Volkswagenu, se při svém premiérovém startu s Polem R WRC uvedl hned 6. místem v cíli. Lepší výsledek zaznamenal 23letý Nor už jen ve Švédsku v roce 2008, kdy s privátním Fordem Focus RS WRC týmu Ramsport obsadil 5. pozici.
Povedené vystoupení v Portugalsku ale podle šéfa Volkswagenu, Josta Capita, pouze začátkem toho, co může jeho jezdec dosáhnout. Jost vidí v Andreasovi potenciálního mistra světa. Na otázku, kdy bude Mikkelsen schopný bojovat o titul, odpověděl: "Dva až tři roky by mu měly stačit." Na titul tedy budou spoleně myslet až za pár sezon, letos je cílem si hlavně na nový vůz zvyknout.
"Už víc jak 4 roky s vozem WRC nejezdil a předtím také nebyl v žádném stabilním týmu. Má za sebou těžké časy. Myslíme si, že v budoucnu může být velmi dobrý, pokud bude pravidelně startovat s konkurenceschopným vozem v týmu, ve kterém se bude cítit jako doma."
Dva tituly se Škodou UK vynesly Mikkelsena do tovární sedačky VW
Návrat do WRC vedl pro Mikkelsena přes zisk dvou titulů v IRC: "V obou předešlých letech u Škody ukázal, že je rychlý a silný, když vyhrál dvakrát titul. To mu dává právo jezdit ve WRC." Právě úspěchy u sesterské značky znamenaly vstup do továrního týmu Volkswagen.
Starty s Polem R WRC, se kterým pojede ve všech zbývajících soutěžích MS, byly podle Capita neodvratnými: "Je důležité, že pojede všechny zbývající soutěže. Pro nás jako výrobce by nemělo smysl mít smlouvu s jezdcem, který by nemohl pořádně jezdit. Tím bychom poškodili kariéru mladého a talentovaného jezdce." Po 4 letech ve vozech S2000 si však Mikkelsen potřebuje na auto WRC zvyknout.
Během testů se však s Polem R WRC Andreas moc nesveze
Prostor od Volkswagenu dostane: "Do týmu se musí ještě zapracovat, s vozem má dokonce méně zkušeností jako Jari-Matti. Další soutěže musí využít k získání zkušeností. Testovací práci budou odvádět převážně oba další jezdci, protože ti jsou v hlavním týmu. Očekáváme, že na konci sezony bude schopný zajíždět časy, které budou podobné těm, co zajedou Jari-Matti a Sébastien."
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.