Jost Capito, šéf Volkswagenu, věří, že Andreas Mikkelsen bude do dvou až třech let schopný jet o titul.
Andreas Mikkelsen se při Rally Portugal vrátil do WRC. Nor, který reprezentuje druhý tým Volkswagenu, se při svém premiérovém startu s Polem R WRC uvedl hned 6. místem v cíli. Lepší výsledek zaznamenal 23letý Nor už jen ve Švédsku v roce 2008, kdy s privátním Fordem Focus RS WRC týmu Ramsport obsadil 5. pozici.
Povedené vystoupení v Portugalsku ale podle šéfa Volkswagenu, Josta Capita, pouze začátkem toho, co může jeho jezdec dosáhnout. Jost vidí v Andreasovi potenciálního mistra světa. Na otázku, kdy bude Mikkelsen schopný bojovat o titul, odpověděl: "Dva až tři roky by mu měly stačit." Na titul tedy budou spoleně myslet až za pár sezon, letos je cílem si hlavně na nový vůz zvyknout.
"Už víc jak 4 roky s vozem WRC nejezdil a předtím také nebyl v žádném stabilním týmu. Má za sebou těžké časy. Myslíme si, že v budoucnu může být velmi dobrý, pokud bude pravidelně startovat s konkurenceschopným vozem v týmu, ve kterém se bude cítit jako doma."
Dva tituly se Škodou UK vynesly Mikkelsena do tovární sedačky VW
Návrat do WRC vedl pro Mikkelsena přes zisk dvou titulů v IRC: "V obou předešlých letech u Škody ukázal, že je rychlý a silný, když vyhrál dvakrát titul. To mu dává právo jezdit ve WRC." Právě úspěchy u sesterské značky znamenaly vstup do továrního týmu Volkswagen.
Starty s Polem R WRC, se kterým pojede ve všech zbývajících soutěžích MS, byly podle Capita neodvratnými: "Je důležité, že pojede všechny zbývající soutěže. Pro nás jako výrobce by nemělo smysl mít smlouvu s jezdcem, který by nemohl pořádně jezdit. Tím bychom poškodili kariéru mladého a talentovaného jezdce." Po 4 letech ve vozech S2000 si však Mikkelsen potřebuje na auto WRC zvyknout.
Během testů se však s Polem R WRC Andreas moc nesveze
Prostor od Volkswagenu dostane: "Do týmu se musí ještě zapracovat, s vozem má dokonce méně zkušeností jako Jari-Matti. Další soutěže musí využít k získání zkušeností. Testovací práci budou odvádět převážně oba další jezdci, protože ti jsou v hlavním týmu. Očekáváme, že na konci sezony bude schopný zajíždět časy, které budou podobné těm, co zajedou Jari-Matti a Sébastien."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.