Jost Capito, šéf Volkswagenu, věří, že Andreas Mikkelsen bude do dvou až třech let schopný jet o titul.
Andreas Mikkelsen se při Rally Portugal vrátil do WRC. Nor, který reprezentuje druhý tým Volkswagenu, se při svém premiérovém startu s Polem R WRC uvedl hned 6. místem v cíli. Lepší výsledek zaznamenal 23letý Nor už jen ve Švédsku v roce 2008, kdy s privátním Fordem Focus RS WRC týmu Ramsport obsadil 5. pozici.
Povedené vystoupení v Portugalsku ale podle šéfa Volkswagenu, Josta Capita, pouze začátkem toho, co může jeho jezdec dosáhnout. Jost vidí v Andreasovi potenciálního mistra světa. Na otázku, kdy bude Mikkelsen schopný bojovat o titul, odpověděl: "Dva až tři roky by mu měly stačit." Na titul tedy budou spoleně myslet až za pár sezon, letos je cílem si hlavně na nový vůz zvyknout.
"Už víc jak 4 roky s vozem WRC nejezdil a předtím také nebyl v žádném stabilním týmu. Má za sebou těžké časy. Myslíme si, že v budoucnu může být velmi dobrý, pokud bude pravidelně startovat s konkurenceschopným vozem v týmu, ve kterém se bude cítit jako doma."
Dva tituly se Škodou UK vynesly Mikkelsena do tovární sedačky VW
Návrat do WRC vedl pro Mikkelsena přes zisk dvou titulů v IRC: "V obou předešlých letech u Škody ukázal, že je rychlý a silný, když vyhrál dvakrát titul. To mu dává právo jezdit ve WRC." Právě úspěchy u sesterské značky znamenaly vstup do továrního týmu Volkswagen.
Starty s Polem R WRC, se kterým pojede ve všech zbývajících soutěžích MS, byly podle Capita neodvratnými: "Je důležité, že pojede všechny zbývající soutěže. Pro nás jako výrobce by nemělo smysl mít smlouvu s jezdcem, který by nemohl pořádně jezdit. Tím bychom poškodili kariéru mladého a talentovaného jezdce." Po 4 letech ve vozech S2000 si však Mikkelsen potřebuje na auto WRC zvyknout.
Během testů se však s Polem R WRC Andreas moc nesveze
Prostor od Volkswagenu dostane: "Do týmu se musí ještě zapracovat, s vozem má dokonce méně zkušeností jako Jari-Matti. Další soutěže musí využít k získání zkušeností. Testovací práci budou odvádět převážně oba další jezdci, protože ti jsou v hlavním týmu. Očekáváme, že na konci sezony bude schopný zajíždět časy, které budou podobné těm, co zajedou Jari-Matti a Sébastien."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?