Po čtyřech odjetých soutěžích roku si je Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jistý tím, že Sébastiena Ogiera již nikdo nemůže obrat o titul mezi jezdci. Brit však zároveň přiznává, že ho výkony jedničky jeho týmu, Madse Ostberga, mile překvapily.
Po třech vítězstvích v řadě vede Sébastien Ogier s velkým náskokem tabulku MS. Francouz je na nejlepší cestě, aby napodobil svého krajana, Sébastiena Loeba, a suverénním stylem si zajistil svůj první titul mistra světa.
"Nevidím nikoho, kdo by byl letos schopen připravit Ogiera o titul," přiznává šéf M-Sportu pro německý Motorsport-aktuell. Svému týmu však dává jistý cíl: "Letos jde hlavně o to, aby se z Madse stal největší vyzyvatel Ogiera."
Nebylo žádným tajemstvím, že Malcolm věřil, že právě Latvala může porazit Loeba. Teď věří, že jeho nástupce, Ostberg, může porazit Ogiera.
Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly se z nováčka Ostberga stala okamžitě jednička britského týmu. Výkony Madse jsou příjemným překvapením i pro Malcolma Wilsona: "Mads je podstatně silnější, než v co jsme doufali. S ohledem na jeho zkušenosti jsou jeho výkony enormní. Neměli bychom zapomínat, že na Monte jel s vozem WRC poprvé a v Mexiku teprve podruhé (ve skutečnosti však již potřetí, pozn. red.).
Ze všech top jezdců, kteří momentálně v MS jsou, zvláště pak těch, kteří již dokázali vyhrát soutěž MS, se zdá být právě on jediným, kdo dokáže Seba porazit." Wilson doufá, že jeho chráněnec získá již brzy další úspěchy.
Wilson, který stojí v čele privátního týmu Ford, který se musí měřit s továrním Citroënem a Volkswagenem, doufá, že se vrátí jeho dlouholetý partner, značka Ford. Důvodem pro tak brzký návrat by mohl být vstup Hyundaie do MS: "Bylo by hezké, kdyby svoje účinkování znovu promysleli a svůj názor přehodnotili. Ale pro vyjasněnou: I když již brzy homologujeme Fiestu R5, i když pracujeme na faceliftované Fiestě RS WRC, s nikým od Fordu jsem o návratu nemluvil."
Ford na automobilovém trhu bojuje s Hyundaiem, změří své síly i na trati? Wilson by si to přál...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.