Po čtyřech odjetých soutěžích roku si je Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jistý tím, že Sébastiena Ogiera již nikdo nemůže obrat o titul mezi jezdci. Brit však zároveň přiznává, že ho výkony jedničky jeho týmu, Madse Ostberga, mile překvapily.
Po třech vítězstvích v řadě vede Sébastien Ogier s velkým náskokem tabulku MS. Francouz je na nejlepší cestě, aby napodobil svého krajana, Sébastiena Loeba, a suverénním stylem si zajistil svůj první titul mistra světa.
"Nevidím nikoho, kdo by byl letos schopen připravit Ogiera o titul," přiznává šéf M-Sportu pro německý Motorsport-aktuell. Svému týmu však dává jistý cíl: "Letos jde hlavně o to, aby se z Madse stal největší vyzyvatel Ogiera."
Nebylo žádným tajemstvím, že Malcolm věřil, že právě Latvala může porazit Loeba. Teď věří, že jeho nástupce, Ostberg, může porazit Ogiera.
Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly se z nováčka Ostberga stala okamžitě jednička britského týmu. Výkony Madse jsou příjemným překvapením i pro Malcolma Wilsona: "Mads je podstatně silnější, než v co jsme doufali. S ohledem na jeho zkušenosti jsou jeho výkony enormní. Neměli bychom zapomínat, že na Monte jel s vozem WRC poprvé a v Mexiku teprve podruhé (ve skutečnosti však již potřetí, pozn. red.).
Ze všech top jezdců, kteří momentálně v MS jsou, zvláště pak těch, kteří již dokázali vyhrát soutěž MS, se zdá být právě on jediným, kdo dokáže Seba porazit." Wilson doufá, že jeho chráněnec získá již brzy další úspěchy.
Wilson, který stojí v čele privátního týmu Ford, který se musí měřit s továrním Citroënem a Volkswagenem, doufá, že se vrátí jeho dlouholetý partner, značka Ford. Důvodem pro tak brzký návrat by mohl být vstup Hyundaie do MS: "Bylo by hezké, kdyby svoje účinkování znovu promysleli a svůj názor přehodnotili. Ale pro vyjasněnou: I když již brzy homologujeme Fiestu R5, i když pracujeme na faceliftované Fiestě RS WRC, s nikým od Fordu jsem o návratu nemluvil."
Ford na automobilovém trhu bojuje s Hyundaiem, změří své síly i na trati? Wilson by si to přál...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?