Po čtyřech odjetých soutěžích roku si je Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jistý tím, že Sébastiena Ogiera již nikdo nemůže obrat o titul mezi jezdci. Brit však zároveň přiznává, že ho výkony jedničky jeho týmu, Madse Ostberga, mile překvapily.
Po třech vítězstvích v řadě vede Sébastien Ogier s velkým náskokem tabulku MS. Francouz je na nejlepší cestě, aby napodobil svého krajana, Sébastiena Loeba, a suverénním stylem si zajistil svůj první titul mistra světa.
"Nevidím nikoho, kdo by byl letos schopen připravit Ogiera o titul," přiznává šéf M-Sportu pro německý Motorsport-aktuell. Svému týmu však dává jistý cíl: "Letos jde hlavně o to, aby se z Madse stal největší vyzyvatel Ogiera."
Nebylo žádným tajemstvím, že Malcolm věřil, že právě Latvala může porazit Loeba. Teď věří, že jeho nástupce, Ostberg, může porazit Ogiera.
Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly se z nováčka Ostberga stala okamžitě jednička britského týmu. Výkony Madse jsou příjemným překvapením i pro Malcolma Wilsona: "Mads je podstatně silnější, než v co jsme doufali. S ohledem na jeho zkušenosti jsou jeho výkony enormní. Neměli bychom zapomínat, že na Monte jel s vozem WRC poprvé a v Mexiku teprve podruhé (ve skutečnosti však již potřetí, pozn. red.).
Ze všech top jezdců, kteří momentálně v MS jsou, zvláště pak těch, kteří již dokázali vyhrát soutěž MS, se zdá být právě on jediným, kdo dokáže Seba porazit." Wilson doufá, že jeho chráněnec získá již brzy další úspěchy.
Wilson, který stojí v čele privátního týmu Ford, který se musí měřit s továrním Citroënem a Volkswagenem, doufá, že se vrátí jeho dlouholetý partner, značka Ford. Důvodem pro tak brzký návrat by mohl být vstup Hyundaie do MS: "Bylo by hezké, kdyby svoje účinkování znovu promysleli a svůj názor přehodnotili. Ale pro vyjasněnou: I když již brzy homologujeme Fiestu R5, i když pracujeme na faceliftované Fiestě RS WRC, s nikým od Fordu jsem o návratu nemluvil."
Ford na automobilovém trhu bojuje s Hyundaiem, změří své síly i na trati? Wilson by si to přál...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.