Po debaklu u Mini se Kris Meeke vrací k francouzskému koncernu PSA. Zde by se měl velkou měrou podílet na vývoji Peugeotu 208 T16 a Citroënu DS3 R5. Za odměnu by se pak měl dočkat startu s některým z vozů v ME/WRC2.
Peugeot v Portugalsku poprvé veřejnosti prezentoval Citroën DS3 R5. Sice se zatím jednalo jen tzv. "showcar" se zatmavenými skly, ale z poměrně brzké prezentace mohli všichi pochopit, že tentokrát chce být francouzská značka hned od začátku u toho, když se na scéně objevují nové top vozy pro zákazníky.
Společně se sesterským Peugeotem chtějí v PSA dosáhnout toho, aby co možná nejvíc vozů R5 pocházelo z Francie. Sportovní oddělení obou značek tudíž spolupracují při vývoji. "Naše R5 je z 80 % stejná jako 208 T16 od Peugeotu. Hlavní rozdíl je v podvozku - DS3 je celkově i v rozvoru náprav o něco kratší. Z toho vyplývají rozdíly v konstrukcích podvozků," říká technický ředitel Citroënu - Xavier Mestelan-Pinon.
Při vývoji by měl hrát velkou roli Kris Meeke. Ir se vrací od Prodrivu k PSA (s Peugeotem se stal mistrem IRC). S 208 T16 už měl možnost testovat (najel poměrně dost kilometrů). Do DS3 R5 se Kris poprvé posadí na konci dubna.
Angažmá u Prodrivu nedopadlo podle očekávání
Zatímco u Peugeotu se přemýšlí o tom, že by Meeke vyjel s jejich vozem v rámci ME, do Citroënu by se měl posadit říjnu při ostré premiéře DS3 R5 při soutěži MS ve Francii. "208 T16 jsem měl možnost již několik dní testovat a do DS3 R5 se brzy posadím. Bude zajímavé sledovat rozdíly v obou vozech."
Asi hlavní konkurent francouzských vozů - Ford Fiesta R5 z dílen M-Sportu, by se měl poprvé na trati jako předjezdec objevit na Korzice, v ostrém závodu pak na Ypres, čtěte zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?