Meeke se vrací k PSA: Bude testovat DS3 R5 a 208 T16

rally madeira
rally madeira, foto: www.ircseries.com
iM2 18. dubna 2013 16:40
Sdílej:

Po debaklu u Mini se Kris Meeke vrací k francouzskému koncernu PSA. Zde by se měl velkou měrou podílet na vývoji Peugeotu 208 T16 a Citroënu DS3 R5. Za odměnu by se pak měl dočkat startu s některým z vozů v ME/WRC2.

Peugeot v Portugalsku poprvé veřejnosti prezentoval Citroën DS3 R5. Sice se zatím jednalo jen tzv. "showcar" se zatmavenými skly, ale z poměrně brzké prezentace mohli všichi pochopit, že tentokrát chce být francouzská značka hned od začátku u toho, když se na scéně objevují nové top vozy pro zákazníky.

Společně se sesterským Peugeotem chtějí v PSA dosáhnout toho, aby co možná nejvíc vozů R5 pocházelo z Francie. Sportovní oddělení obou značek tudíž spolupracují při vývoji. "Naše R5 je z 80 % stejná jako 208 T16 od Peugeotu. Hlavní rozdíl je v podvozku - DS3 je celkově i v rozvoru náprav o něco kratší. Z toho vyplývají rozdíly v konstrukcích podvozků," říká technický ředitel Citroënu - Xavier Mestelan-Pinon.

Při vývoji by měl hrát velkou roli Kris Meeke. Ir se vrací od Prodrivu k PSA (s Peugeotem se stal mistrem IRC). S 208 T16 už měl možnost testovat (najel poměrně dost kilometrů). Do DS3 R5 se Kris poprvé posadí na konci dubna. 

Angažmá u Prodrivu nedopadlo podle očekávání

Zatímco u Peugeotu se přemýšlí o tom, že by Meeke vyjel s jejich vozem v rámci ME, do Citroënu by se měl posadit říjnu při ostré premiéře DS3 R5 při soutěži MS ve Francii. "208 T16 jsem měl možnost již několik dní testovat a do DS3 R5 se brzy posadím. Bude zajímavé sledovat rozdíly v obou vozech."

Asi hlavní konkurent francouzských vozů - Ford Fiesta R5 z dílen M-Sportu, by se měl poprvé na trati jako předjezdec objevit na Korzice, v ostrém závodu pak na Ypres, čtěte zde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.