Po debaklu u Mini se Kris Meeke vrací k francouzskému koncernu PSA. Zde by se měl velkou měrou podílet na vývoji Peugeotu 208 T16 a Citroënu DS3 R5. Za odměnu by se pak měl dočkat startu s některým z vozů v ME/WRC2.
Peugeot v Portugalsku poprvé veřejnosti prezentoval Citroën DS3 R5. Sice se zatím jednalo jen tzv. "showcar" se zatmavenými skly, ale z poměrně brzké prezentace mohli všichi pochopit, že tentokrát chce být francouzská značka hned od začátku u toho, když se na scéně objevují nové top vozy pro zákazníky.
Společně se sesterským Peugeotem chtějí v PSA dosáhnout toho, aby co možná nejvíc vozů R5 pocházelo z Francie. Sportovní oddělení obou značek tudíž spolupracují při vývoji. "Naše R5 je z 80 % stejná jako 208 T16 od Peugeotu. Hlavní rozdíl je v podvozku - DS3 je celkově i v rozvoru náprav o něco kratší. Z toho vyplývají rozdíly v konstrukcích podvozků," říká technický ředitel Citroënu - Xavier Mestelan-Pinon.
Při vývoji by měl hrát velkou roli Kris Meeke. Ir se vrací od Prodrivu k PSA (s Peugeotem se stal mistrem IRC). S 208 T16 už měl možnost testovat (najel poměrně dost kilometrů). Do DS3 R5 se Kris poprvé posadí na konci dubna.
Angažmá u Prodrivu nedopadlo podle očekávání
Zatímco u Peugeotu se přemýšlí o tom, že by Meeke vyjel s jejich vozem v rámci ME, do Citroënu by se měl posadit říjnu při ostré premiéře DS3 R5 při soutěži MS ve Francii. "208 T16 jsem měl možnost již několik dní testovat a do DS3 R5 se brzy posadím. Bude zajímavé sledovat rozdíly v obou vozech."
Asi hlavní konkurent francouzských vozů - Ford Fiesta R5 z dílen M-Sportu, by se měl poprvé na trati jako předjezdec objevit na Korzice, v ostrém závodu pak na Ypres, čtěte zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?