Přeměna šampionátu MS v rally bude dále pokračovat. Hlavní geografické těžiště by se mělo přesunout. Dočkáme se tedy dříve závodu v Číně než v Brazílii?
Trend je jasný, MS v rally se stěhuje pryč z Evropy. FIA má zájem dostat WRC především do zemí BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína). "Tvrdě pracujeme na tom, abychom na zasedání Světové rady FIA v červnu mohli předložit modifikovaný kalendář," řekl pro německý Motorsport-Aktuell Jarmo Mahonen, ředitel pro rally u FIA. "Momentálně je 10 ze 13 závodů v Evropě. Za dva tři roky by ten poměr měl být 7:6 a reprezentovat tak MS v rally ve všech 6 regionech. Na našem seznamu máme Střední východ stejně jako i Afriku."
Doposud se hodně mluvilo o závodu v Brazílii, v Jižní Americe však bude MS ve fotbale v roce 2014 a OH v roce 2016, takže zde se řeší předně něco úplně jiného. Nejnověji se tedy začlo spekulovat o závodu v Číně. "Kromě organizace musíme mít na paměti také finanční stránku věci. Před několika týdny jsem se byl s Michele Moutonovou podívat asi 2000 km severo-západně od Pekingu v Zhagye v regionu Gansu. V červnu se zde pojede rally. Pokud bude zájem, tak bychom to mohli pojmout jako oficiální testovací soutěž a s trochou pomoci by se tam mohl jet závod MS už v roce 2014."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?