Po soutěži v Portugalsku je jedno zcela jasné: VW a Sébastien Ogier kráčí za tituly. Také sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, již přestal mluvit o sbírání zkušeností a přehodnotil sezonní cíle.
Člen představenstva VW, Dr. Ulrich Hackenberg, využil právě odjeté rally v Portugalsku pro svoji návštěvu WRC. VW v Algarve převzalo vedení mezi týmy a Sébastien Ogier třetím vítězstvím v řadě zvýšil svůj náskok v klasifikaci jezdců. "Byl skvělý zážitek účastnit se takového velkolepého úspěchu," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který je odpovědný za technický vývoj. "Styl, jakým tým získal vítězství, na mě udělal dojem."
Sébastien Ogier, který během rally bojoval s chřipkou, se do vedení dostal už během pátku po bouračce Madse Ostberga s Fiestou RS WRC. V sobotu zajel čtyři nejrychlejší časy a svoje vedení si udržoval před dotírajícím Sordem na Citroënu. V neděli pak nenechal až na první zkoušku, kde měl technické problémy, nikoho na pochybách, kdo v Portugalsku vyhraje. V první zkoušce poslední etapy ho přibrzdila spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje použití ruční brzdy v úzkých zatáčkách, ta nefungovala.
"Neuvěřitelné, soutěž zde v Portugalsku byla jako na horské dráze! Za vítězství jsem velmi šťastný. Napřed nemoc, pak bruntální zkoušky, které přivedly auto až na limit. Když jsme měli dnes ráno na první zkoušce problém s přenosem síly, tak jsem si myslel: 'Sébe, to bylo, rally je pryč'. Naštěstí jsme to v servise zvládli a hoši zde odvedli skvělou práci," řekl Sébastien Ogier.
Vedoucí muž tabulky pokračoval: "Věřím, že jsme si vítězství zde zasloužili. Rally byla extrémně náročná a těžká pro auto, celý tým a především také pro mě. Když jsem v pondělí večer přistál v Portugalsku, tak jsem si nebyl jistý, jestli budu moci startovat. Byl jsem stále unavený a moje rezervy energie byly kompletně využity. Při jízdě jsem byl schopný to nevnímat, protože hlava je v té době plná adrenalinu - ale fit se cítím trochu jinak. Naštěstí se můj stav v uplynulých dvou dnech hodně zlepšil. Teď se do Argentiny budu snažit načerpat hodně síly a odpočinout si."
Díky aktuální převaze vozů z Wolfsburgu své mínění přehodnotil i šéf týmu, Jost Capito. "Jsem pyšný na celý tým. Drželi jsme tempo na špici a mohli jsme tak naše protějšky donutit k chybám, aniž bychom je udělali my. To ukazuje, že budeme naše cíle pro sezonu muset eventuálně ještě jednou přehodnotit."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.