Po soutěži v Portugalsku je jedno zcela jasné: VW a Sébastien Ogier kráčí za tituly. Také sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, již přestal mluvit o sbírání zkušeností a přehodnotil sezonní cíle.
Člen představenstva VW, Dr. Ulrich Hackenberg, využil právě odjeté rally v Portugalsku pro svoji návštěvu WRC. VW v Algarve převzalo vedení mezi týmy a Sébastien Ogier třetím vítězstvím v řadě zvýšil svůj náskok v klasifikaci jezdců. "Byl skvělý zážitek účastnit se takového velkolepého úspěchu," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který je odpovědný za technický vývoj. "Styl, jakým tým získal vítězství, na mě udělal dojem."
Sébastien Ogier, který během rally bojoval s chřipkou, se do vedení dostal už během pátku po bouračce Madse Ostberga s Fiestou RS WRC. V sobotu zajel čtyři nejrychlejší časy a svoje vedení si udržoval před dotírajícím Sordem na Citroënu. V neděli pak nenechal až na první zkoušku, kde měl technické problémy, nikoho na pochybách, kdo v Portugalsku vyhraje. V první zkoušce poslední etapy ho přibrzdila spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje použití ruční brzdy v úzkých zatáčkách, ta nefungovala.
"Neuvěřitelné, soutěž zde v Portugalsku byla jako na horské dráze! Za vítězství jsem velmi šťastný. Napřed nemoc, pak bruntální zkoušky, které přivedly auto až na limit. Když jsme měli dnes ráno na první zkoušce problém s přenosem síly, tak jsem si myslel: 'Sébe, to bylo, rally je pryč'. Naštěstí jsme to v servise zvládli a hoši zde odvedli skvělou práci," řekl Sébastien Ogier.
Vedoucí muž tabulky pokračoval: "Věřím, že jsme si vítězství zde zasloužili. Rally byla extrémně náročná a těžká pro auto, celý tým a především také pro mě. Když jsem v pondělí večer přistál v Portugalsku, tak jsem si nebyl jistý, jestli budu moci startovat. Byl jsem stále unavený a moje rezervy energie byly kompletně využity. Při jízdě jsem byl schopný to nevnímat, protože hlava je v té době plná adrenalinu - ale fit se cítím trochu jinak. Naštěstí se můj stav v uplynulých dvou dnech hodně zlepšil. Teď se do Argentiny budu snažit načerpat hodně síly a odpočinout si."
Díky aktuální převaze vozů z Wolfsburgu své mínění přehodnotil i šéf týmu, Jost Capito. "Jsem pyšný na celý tým. Drželi jsme tempo na špici a mohli jsme tak naše protějšky donutit k chybám, aniž bychom je udělali my. To ukazuje, že budeme naše cíle pro sezonu muset eventuálně ještě jednou přehodnotit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.