Volkswagen přehodnotil sezonní cíle

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 15. dubna 2013 22:04
Sdílej:

Po soutěži v Portugalsku je jedno zcela jasné: VW a Sébastien Ogier kráčí za tituly. Také sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, již přestal mluvit o sbírání zkušeností a přehodnotil sezonní cíle.

Člen představenstva VW, Dr. Ulrich Hackenberg, využil právě odjeté rally v Portugalsku pro svoji návštěvu WRC. VW v Algarve převzalo vedení mezi týmy a Sébastien Ogier třetím vítězstvím v řadě zvýšil svůj náskok v klasifikaci jezdců. "Byl skvělý zážitek účastnit se takového velkolepého úspěchu," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který je odpovědný za technický vývoj. "Styl, jakým tým získal vítězství, na mě udělal dojem."

Sébastien Ogier, který během rally bojoval s chřipkou, se do vedení dostal už během pátku po bouračce Madse Ostberga s Fiestou RS WRC. V sobotu zajel čtyři nejrychlejší časy a svoje vedení si udržoval před dotírajícím Sordem na Citroënu. V neděli pak nenechal až na první zkoušku, kde měl technické problémy, nikoho na pochybách, kdo v Portugalsku vyhraje. V první zkoušce poslední etapy ho přibrzdila spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje použití ruční brzdy v úzkých zatáčkách, ta nefungovala. 

"Neuvěřitelné, soutěž zde v Portugalsku byla jako na horské dráze! Za vítězství jsem velmi šťastný. Napřed nemoc, pak bruntální zkoušky, které přivedly auto až na limit. Když jsme měli dnes ráno na první zkoušce problém s přenosem síly, tak jsem si myslel: 'Sébe, to bylo, rally je pryč'. Naštěstí jsme to v servise zvládli a hoši zde odvedli skvělou práci," řekl Sébastien Ogier.

Vedoucí muž tabulky pokračoval: "Věřím, že jsme si vítězství zde zasloužili. Rally byla extrémně náročná a těžká pro auto, celý tým a především také pro mě. Když jsem v pondělí večer přistál v Portugalsku, tak jsem si nebyl jistý, jestli budu moci startovat. Byl jsem stále unavený a moje rezervy energie byly kompletně využity. Při jízdě jsem byl schopný to nevnímat, protože hlava je v té době plná adrenalinu - ale fit se cítím trochu jinak. Naštěstí se můj stav v uplynulých dvou dnech hodně zlepšil. Teď se do Argentiny budu snažit načerpat hodně síly a odpočinout si."

Díky aktuální převaze vozů z Wolfsburgu své mínění přehodnotil i šéf týmu, Jost Capito. "Jsem pyšný na celý tým. Drželi jsme tempo na špici a mohli jsme tak naše protějšky donutit k chybám, aniž bychom je udělali my. To ukazuje, že budeme naše cíle pro sezonu muset eventuálně ještě jednou přehodnotit."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.