Volkswagen přehodnotil sezonní cíle

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 15. dubna 2013 22:04
Sdílej:

Po soutěži v Portugalsku je jedno zcela jasné: VW a Sébastien Ogier kráčí za tituly. Také sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, již přestal mluvit o sbírání zkušeností a přehodnotil sezonní cíle.

Člen představenstva VW, Dr. Ulrich Hackenberg, využil právě odjeté rally v Portugalsku pro svoji návštěvu WRC. VW v Algarve převzalo vedení mezi týmy a Sébastien Ogier třetím vítězstvím v řadě zvýšil svůj náskok v klasifikaci jezdců. "Byl skvělý zážitek účastnit se takového velkolepého úspěchu," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který je odpovědný za technický vývoj. "Styl, jakým tým získal vítězství, na mě udělal dojem."

Sébastien Ogier, který během rally bojoval s chřipkou, se do vedení dostal už během pátku po bouračce Madse Ostberga s Fiestou RS WRC. V sobotu zajel čtyři nejrychlejší časy a svoje vedení si udržoval před dotírajícím Sordem na Citroënu. V neděli pak nenechal až na první zkoušku, kde měl technické problémy, nikoho na pochybách, kdo v Portugalsku vyhraje. V první zkoušce poslední etapy ho přibrzdila spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje použití ruční brzdy v úzkých zatáčkách, ta nefungovala. 

"Neuvěřitelné, soutěž zde v Portugalsku byla jako na horské dráze! Za vítězství jsem velmi šťastný. Napřed nemoc, pak bruntální zkoušky, které přivedly auto až na limit. Když jsme měli dnes ráno na první zkoušce problém s přenosem síly, tak jsem si myslel: 'Sébe, to bylo, rally je pryč'. Naštěstí jsme to v servise zvládli a hoši zde odvedli skvělou práci," řekl Sébastien Ogier.

Vedoucí muž tabulky pokračoval: "Věřím, že jsme si vítězství zde zasloužili. Rally byla extrémně náročná a těžká pro auto, celý tým a především také pro mě. Když jsem v pondělí večer přistál v Portugalsku, tak jsem si nebyl jistý, jestli budu moci startovat. Byl jsem stále unavený a moje rezervy energie byly kompletně využity. Při jízdě jsem byl schopný to nevnímat, protože hlava je v té době plná adrenalinu - ale fit se cítím trochu jinak. Naštěstí se můj stav v uplynulých dvou dnech hodně zlepšil. Teď se do Argentiny budu snažit načerpat hodně síly a odpočinout si."

Díky aktuální převaze vozů z Wolfsburgu své mínění přehodnotil i šéf týmu, Jost Capito. "Jsem pyšný na celý tým. Drželi jsme tempo na špici a mohli jsme tak naše protějšky donutit k chybám, aniž bychom je udělali my. To ukazuje, že budeme naše cíle pro sezonu muset eventuálně ještě jednou přehodnotit."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.