Po soutěži v Portugalsku je jedno zcela jasné: VW a Sébastien Ogier kráčí za tituly. Také sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, již přestal mluvit o sbírání zkušeností a přehodnotil sezonní cíle.
Člen představenstva VW, Dr. Ulrich Hackenberg, využil právě odjeté rally v Portugalsku pro svoji návštěvu WRC. VW v Algarve převzalo vedení mezi týmy a Sébastien Ogier třetím vítězstvím v řadě zvýšil svůj náskok v klasifikaci jezdců. "Byl skvělý zážitek účastnit se takového velkolepého úspěchu," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který je odpovědný za technický vývoj. "Styl, jakým tým získal vítězství, na mě udělal dojem."
Sébastien Ogier, který během rally bojoval s chřipkou, se do vedení dostal už během pátku po bouračce Madse Ostberga s Fiestou RS WRC. V sobotu zajel čtyři nejrychlejší časy a svoje vedení si udržoval před dotírajícím Sordem na Citroënu. V neděli pak nenechal až na první zkoušku, kde měl technické problémy, nikoho na pochybách, kdo v Portugalsku vyhraje. V první zkoušce poslední etapy ho přibrzdila spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje použití ruční brzdy v úzkých zatáčkách, ta nefungovala.
"Neuvěřitelné, soutěž zde v Portugalsku byla jako na horské dráze! Za vítězství jsem velmi šťastný. Napřed nemoc, pak bruntální zkoušky, které přivedly auto až na limit. Když jsme měli dnes ráno na první zkoušce problém s přenosem síly, tak jsem si myslel: 'Sébe, to bylo, rally je pryč'. Naštěstí jsme to v servise zvládli a hoši zde odvedli skvělou práci," řekl Sébastien Ogier.
Vedoucí muž tabulky pokračoval: "Věřím, že jsme si vítězství zde zasloužili. Rally byla extrémně náročná a těžká pro auto, celý tým a především také pro mě. Když jsem v pondělí večer přistál v Portugalsku, tak jsem si nebyl jistý, jestli budu moci startovat. Byl jsem stále unavený a moje rezervy energie byly kompletně využity. Při jízdě jsem byl schopný to nevnímat, protože hlava je v té době plná adrenalinu - ale fit se cítím trochu jinak. Naštěstí se můj stav v uplynulých dvou dnech hodně zlepšil. Teď se do Argentiny budu snažit načerpat hodně síly a odpočinout si."
Díky aktuální převaze vozů z Wolfsburgu své mínění přehodnotil i šéf týmu, Jost Capito. "Jsem pyšný na celý tým. Drželi jsme tempo na špici a mohli jsme tak naše protějšky donutit k chybám, aniž bychom je udělali my. To ukazuje, že budeme naše cíle pro sezonu muset eventuálně ještě jednou přehodnotit."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?