Po prvním dni šotolinové soutěže v oblasti Algarve vede finská tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm klasifikaci WRC-2.
Sepp Wiegand s Frankem Christianem z týmu ŠKODA AUTO Deutschland figurují po dvou defektech na šestém místě.
První etapa čtvrtého podniku mistrovství světa FIA WRC-2 kategorie se nesla ve znamení Esapekky Lappiho, který dominoval všem pátečním rychlostním zkouškám: „V dnešním prvním průjezdu jsme se snažili najít zejména správný rytmus. Bylo to správné rozhodnutí, v druhých průjezdech už jsme byli mnohem jistější.“
Sepp Wiegand měl v pátek smůlu. Defekt pneumatiky ve druhé rychlostní zkoušce zabrzdil momentálně vedoucího muže WRC-2: “Startovali jsme dnes jako první WRC-2 posádka a tak jsme se soustředili hlavně na své tempo.“ Náraz do zídky na poslední dnešní divácké zkoušce v Lisabonu měl za následek neplánovanou výměnu kola. „Nečekal jsem, že to bude tak kluzké. Zlobím se na sebe moc.“ Přesto měl Wiegand štěstí v neštěstí – mohl pokračovat a do druhého dne jde ze šesté pozice.
V sobotu je na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 158 kilometrů. „Tato rally bude ještě dlouhá a hodně hodně náročná“, ví Lappi. Cíl spatří piloti v neděli po dalších čtyřech zkouškách, kterým vévodí dvojí průjezd „královské“ erzety Almodovar o délce 52,3 kilometrů.
www.twitter.com/motorsportskodawww.facebook.com/motorsportskodawww.youtube.com/motorsportskoda
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?