AKTUALIZACE PO RZ15; Organizátoři čtvrtého dílu MS připravili na posádky 15 měřených testů ve 3 etapách. Tu páteční tvoří dva testy (jeden 20 km a druhý 18 km) a na závěr průjezd diváckou speciálkou. Specifikem je, že se celý páteční den jede bez servisu! V sobotu je na programu 6 testů (3 testy - 32, 25 a 23 km ve dvou průjezdech) s jedním servisem. Nedělní etapu obstarají dvě zkoušky (25,5km a mamutích 52km). Power Stage je RZ15 Almodovar 2 (52km).
Po RZ15:
Pořadí v Power Stage:
1) Sébastien Ogier +3 body
2) Mads Ostberg +2 body
3) Jari-Matti Latvala +1 bod
I na poslední zkoušce se ještě míchalo pořadí. Mads Ostberg zakončil svoji stíhací jízdu na 8. místě. Nor přitom ještě před Power Stage nebyl v TOP10. Ztrátu 1:48 na Al-Quassimiho dokázal zlikvidovat (přeskočil tak i Lappiho) a navíc v průběhu úplně posledního testu musel vzdát Dennis Kuipers, který do té doby držel 8. pozici.
U Holanďanovy Fiesty RS WRC selhal v posledním měřeném testu motor. Problémy se nevyhnuly ani dnes v rámci WRC2 startujícímu Thierrymu Neuvilleovi - Belgičan udělal další chybu když tentorkát trefil most. Soutěž také nedokončil Michal Kosciuszko.
WRC2: Lappi, Barrable +11:36,5min, Wiegand +15:03,1min
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Po RZ14:
Mads Ostberg pokračuje ve sbírání nejrychlejších časů v Rally Portugal. Nor vyhrál před Latvalou, třetí místo v RZ obsadili shodně Ogier a Hirvonen. Na konci první destíky jsme zaznamenali posun Al-Quassimiho před Lappiho. Na posádky už teď čeká pouze průjezd 52km dlouhou Power Stage.
WRC2: Lappi, Barrable +10:13,5min, Wiegand +13:47,3min
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ13:
Jari-Matti Latvala měl před sebou velmi těžký úkol - projet 52km dlouhou RZ s náhonem pouze jedné nápravy. Finova ztráta se vyšplhala na 4:09min, teď posádky míří do servisu. Také Sébastien Ogier potřebuje opravu u svých mechaniků. Francouz prohlásil, že se při jízdě snažil šetřit poničenou spojku - podle svých slov se bál hlavně startu, ten se mu povedl.
Mads Ostberg opět vyhrál měřený test. Francouzskému vedoucímu jezdci se podařilo zajet i s poškozeným Polem R WRC druhý nejrychlejší čas! Evgeny Novikov naopak nedokázal naplno zužitkovat technických problům Latvaly a zůstal na 4. místě, byť je teď jejich odstup jen 41s. Nejtěsnější souboj v TOP10 je mezi Khalidem Al-Quassimim s DS3 WRC, který utočí prakticky po celuo soutěž na před ním jedoucího Lappiho.
WRC2: Lappi, Barrable +9:54,3min, Wiegand +13:13,1min
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ12:
Na dnešní první RZ došlo ke změnám v pořadí, když technické problémy potkaly Jariho-Mattiho Latvalu na Volkswagenu, který má z auta pouze dvoukolku a na této RZ ztratil přes minutu a čtvrt. Přes 35s zde také nechal Sébastien Ogier, kterému se tak přiblížil Mikko Hirvonen na Citroënu. Od Ogier má problémy se spojkou.
Pořadím vzhůru po včerejších technických problémech stoupá také náš Martin Prokop. Našemu zástupci se podařilo přeskočit Lappiho i Al-Quassimiho. Z vítězství v testu se raduje Mads Ostberg, který se blíží 10. Al-Quassimovi.
WRC2: Lappi, Wiegand +4:12,4min, Barrable +9:00,2
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
3. etapa
Po RZ11:
Dnešní den uzavřela skoro 23 km dlouhá RZ Loulé 2, vítězství si na ní připsal Sébastien Ogier na VW, který tak i po dnešní etapě přenocuje na průběžné vedoucí příčce, když druhý Latvala už ztrácí přes půl minuty. Na osmé místo poskočil Esapekka Lappi s tovární Fabií S2000 a o místo si také polepšil Khalid Al-Quassimi na Citroënu DS3 WRC (aktuálně je tedy 9.). Tito dva získali místa na úrok našeho Martina Prokopa, který s poškozeným autem na této RZ ztratil 2,5 minuty.
WRC2: Lappi, Wiegand +4:09,8 min, Barrable +8:44,4 min
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ10:
Volkswagen si připisuje další vítězný double v měřeném testu - pořadí opět Ogier/Latvala. "Klasické" 3. místo za touto dvojici obsazuje Mikko Hirvonen s Citroënem. Finova ztráta už se vyšplhala na více než minutu.
V desítce se bohužel měnilo v neprospěch Martina Prokopa. Český zástupce má technické problémy, na jeho voze praskla zadní poloosa. Martin musel s takto poškozeným vozem odjet téměř celou zkoušku (stalo se tak prý hned po startu) a před servisem ho čeká ještě jeden měřený test (23km).
Ukázalo se, že Kosciuszko nepoškodil nárazem v minulé RZ jen karoserii svého Mini, ale také zavěšení. Na trati RZ10 ztratil 11 minut a z bodovaných příček se vytratil. Foto jeho vozu zde.
WRC2: Lappi, Barrable +3:54,8 min, Wiegand +4:07,1 min. Na RZ10 z Rally Portugal odstoupil (už podruhé) po technických problémech Robert Kubica se svým Citroënem DS3 RRC.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ9:
Sébastien Ogier slavil po zastáce v servisní zoně svoje třetí vítězství v rychlostní zkoušce v rámci Rally Portugal 2013. Finský kolega Latvala za ním zaostal o 4,6s. Dalších 15,1s ztratil Mikko Hirvonen, v jeho případě už to vypadá na hlídání si třetí pozice.
Do problémů se dostal Michal Kosciuszko s Mini. Polák něco trefil pravou zadní části vozu, ztratil zhruba 40 vteřin a nejenže musel přepustit svoji 7. pozici Mikkelsenovi (za Martinem Prokopem o 1,3s), ale také se propadl za Dennise Kuiperse.
WRC2: Lappi, Barrable +3:18,0 min, Wiegand +4:02,5 min
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
PosádkavůzPo RZ8:
Sébastien Ogier asi nejlépe pošetřil na předchozích dvou měřených testech pneumatiky a na posledním testu v sekci, RZ8 (23km) vyhrál o 4,0s před kolegou Latvalou. Třetí v testu i celkově Mikko Hirvonen ztratil citelných 14,2s.
5. časem se blýskl Mikkelsen. Nor díky němu předstihl zaskakujícího Kuiperse a dostal se na 8. příčku. Pouhé 3s před sebou má Mini s Kosciuszkem a dalších 8s Prokopa s Fordem. Při zajížděných časech těchto jezdců je jen otázkou času, kdy je překoná. Na problémy s vozem (podle něj autu chybí výkon) si ve stopce stěžoval Novikov.
WRC2: Lappi, Barrable +3:04,3 min, Bresolin +3:39,3 min, Wiegand +3:52,5 min, Kikireshko +4:45,7 min
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ7:
Jari-Matti Latvala si připisuje další vítězství v měřeném testu, opět porazil Ogiera, který byl v testu druhý. Tentokrát však o nicotných 0,2s. Odstup na čele je tedy stále 10s. Mikko Hirvonen byl 3. se ztrátou 3s, celkově jeho ztráta dosahuje 23s. Situace na čele je poměrně vyrovnaná. Uvidíme, jak na ni zareaguje Volkswagen v servisu (po RZ8).
Vyrovnaný souboj je také mezi Prokopem a Kosciuszkem, Polák opět snížil ztrátu na českého reprezentanta. Ze zadu se však k této dvojici a k 8. Kuipersovi blíží Andreas Mikkelsen se třetím Polem R WRC, kterého včera přibrzdil posilovač řízení. Na 10. Lappiho s Fabii S2000 tlačí Al-Quassimi s DS3 WRC týmu Citroën (rozdíl 11,5s).
WRC2: Lappi, Barrable +2:48,8 min, Bresolin +3:14,0 min, Wiegand +3:51,2 min, Kikireshko +4:13,2 min
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Po RZ6:
První sobotní rychlostní zkouška, 31km dlouhá, výrazně zamíchala pořadím v TOP10. Zavěšení o kámen na trati ulomil Thierry Neuville, pro kterého tak slibně rozjetá končí. Belgičan držel po včerejší etapě 5. pozici se ztrátou pouze 28s na čelo soutěže. Problémy se nevyhnuly ani po včerejšku druhému a na místní šotolině excelujícímu Danimu Sordovi - Španěl poslal DS3 WRC mimo trať.
Vedoucí Ogier tak přišel po včereješím odstoupení Ostberga o dalšího vážného konkurenta. Sordo na něj po včerejšku ztrácel pouze 4,4s. Francouz má momentálně na čele náskok 10,2s před kolegou Latvalou. Fin s VW vyhrál tuto RZ a svůj náskok na čelo stáhl o 1,1s. V cíli měřeného testu ale připustil, že měl jednu velkou krizovku.
Třetí příčku drží se ztrátou 20s na čelo Mikko Hirvonen, kterému se ani v Portugalsku nedaří nalézt recept na rychlé Volkswageny. Na 4. příčku postoupil Evgeny Novikov. Těsný souboj, ve kterém má zatím navrch náš zástupce, pokračuje mezi dvěma reprezentanty značky D-MACK - Martinem Prokopem a Michalem Kosciuszkem. Do TOP10 se vrátil Mikkelsen a poprvé se také dostal Lappi.
WRC2: Lappi, Barrable +2:26,7 min, Bresolin +2:41,3 min, Kikireshko +3:32,4 min. Problémy s převodovkou donutily odstoupit z druhého místa Elfyna Evanse jedoucího s Fiestou RRC připravenou M-Sportem.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
2. etapa
Po RZ5:
Dnes večer byla na programu ještě poslední zkouška pátečního dne. Vítězství si na ni připsal Mikko Hirvonen na Citroënu. Na čele nedošlo k žádným změnám. České fanoušky může těšit posun Martina Prokopa s Fiestou RS WRC na osmé místo před Poláka Michala Kosciuszka na Mini JCW WRC.
WRC2: Lappi, Evans +30,1s, Bresolin +1:50,2 min. Robert Kubica ze soutěže odstoupil na přejezdu k poslední zkoušce dne poté, co měl jeden defetk a dvě pneumatiky úplně zničil, takže na vůz už neměl co nasadit. Ve své úvodní šotolinové rally v kariéře však do té doby jel velmi slušně.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPo RZ4:
Andreas Mikkelsen ztratil s Polem R WRC přes dvě a půl minuty díky rozbitému posilovači řízení. Nor nově od Portugalské rally ve službách Volkswagenu o něj přišel asi kilometr po startu RZ. Teď jej ještě čeká večerní průjezd 3,3km dlouhé speciálky. Jedná se o první technický problém VW v MS.
Z vítězství se opět radoval Dani Sordo, který snížil svoji ztrátu na čelo o další 2 vteřiny. Dvojka Citroënu tak ztrácí na jedničku VW už pouze 2,4s! Nejlepší dvojici se snaží sekundovat duo Latvala a Hirvonen.
Jen těsně prohrál v této RZ se Sordem Neuville, jehož ztráta na čelo činí 27s. Naopak s nastavením Fiesty RS WRC se trápí jeho kolega Novikov, který ne něj ztrácí 40s. Nasser Al-Attiyah zabral a na této RZ se dostal před Kosciuszka s Mini. O pouhou 0,5s za Polákem je Martin Prokop. Díky problémům Mikkelsena so do desítky dostal také Kuipers, který drží v šachu trojku Citroënu Al-Quassimiho.
WRC2: Lappi, Kubica +23,5, Evans +26,9, Wiegand +31,2s
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucíhoPo RZ3:
RZ3, opakovaný průjezd ranní RZ1, přinesl výpadek Madse Ostberga. Nor neudržel Fiestu RS WRC na trati a šel přes střechu. Posádka by měla být naštěstí v pořádku.
Podle posádek byl podklad při druhém průjezdu sušší, nicméně bylo vytaháno více kamenů. Zkoušku opanoval Dani Sordo před Jarim-Mattim Latvalou. S pneumatikami měl problémy vedoucí Sébastien Ogier, díky čemuž se na rozdíl 4,4s přitáhl Dani Sordo za vedoucího jezdce. Také Jari-Matti Latvala není se ztrátou 11,5s nijak daleko.
Do nejlepší desítky se dostal Nasser Al-Attiyah, který díky odpadnutí kolegy a navíc překonání Martina Prokopa drží 9. přičku. Souboj mezi 8. Kosciuszkem až 10. Prokopem je velmi vyrovnaný.
WRC2: Lappi, Wiegand +18,8, Evans +20,3s, Kubica +23,4s
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Po RZ2:
Na druhé RZ si vítězství připsal jezdec týmu M-Sport, Mads Östberg, a posunul se tak do čela soutěže. Na průběžně druhé místo se tedy propadl suverén letošní sezony, Sébastien Ogier, který na tomto testu skončil třetí se ztrátou takřka 8s. Naopak pouhých 3,5s na tomto testu zaostal jezdec Citroënu, Dani Sordo, který se tak v průběžném pořadí posunul z páté na třetí místo. O místo si pohoršili Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Na deváté místo se před našeho Martina Prokopa posunul třetí jezdec VW, Andreas Mikkelsen.
WRC2: Lappi, Wiegand +4,2s, Evans +12,8s, Kubica +22,5s
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ1:
V prvním testu Portugalské rally zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC, těsně ho následoval jeho letošní asi největší soupěř (alespoň co se rychlosti na trati týče), Mads Ostberg na Fiestě RS WRC. Jezdci mají většinou po většinou tvrdé pneumatiky, protože dnes nemají možnost navštívit servis (i když u Volkswagenu je to mix tvrdých a měkkých).
Rozdíly trojice Hirvonen, Latvala a Sordo (3. až 5. místo) jsou minimální a ani jejich ztráta na čelo není nijak velká. S větší ztrátou začaly další dva jezdci M-Sportu Neuville a Novikov. Belgičanovi se tento opatrný přístup minule v Mexiku vyplatil (jaká to změna oproti loňsku, kdy pravidelně demoloval DS3 WRC), Novikov už potřebuje nějaké body (zatím má na svém kontě pouze 3).
Dobrý start do soutěže zažil Kosciuszko s Mini (má už k dispozici nový motor), který za sebou nejenže nechal Martina Prokopa ale i Andrease Mikkelsena s třetím továrním Polem R WRC. Mimo TOP 10 jsou Al-Attiyah (11.), Al-Quassimi (12.) a Kuipers (13.).
WRC2: Lappi, Wiegand +0,1, Evans +4,8 a Kubica +14,9s.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
1. etapa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.