Jari-Matti Latvala vysvětluje své problémy: V Portugalsku opět handicapován

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 12. dubna 2013 10:50
Sdílej:

Pravidla neumožňují měnit nastavení diferenciálů před soutěží v Argentině. To znamená, že i v Portugalsku musí jet Jari-Matti Latvala s nastavením, které vytvořil Sébastien Ogier vloni během tetování Volkswagenu Polo R WRC. Zdá se, že právě nastavení diferenciálu by mohlo stát za problémy Latvaly u VW. Podle všeho totiž toto nastavení nesedí jeho jízdnímu stylu.

Jari-Matti Latvala chce ze současné situace vytěžit maximum, i když "má svázané ruce". Po svém přichodu k Volkswagenu dostal auto, které plně vyhovuje požadavkům Sébastiena Ogiera. Fin brzy zpozoroval, že nastavení auta nesedí jeho stylu - díky tomu vozu nemůže důvěřovat a na tratích ztrácí drahocenný čas.

"Všichni ví, že jsem s týmem ještě neukázal to, co ve mě je. Auto je samozřejmě velmi rychlé a spolehlivé. Moje situace je ale snad srovnatelná s Danim [Sordem] u Citroënu. V auto zatím nemám důvěru, což mě stojí čas," řekl bývalý tovární jezdec Fordu v předvečer startu Rally Portugal.

Latvala má ale dostatek zkušeností na to, aby rozpoznal, kde vězí problém: "Je to [co mě brzdí] přední diferenciál." Aby však došlo ke změně, musel by být vyměněn, jenže: "Bohužel musíme se současným nastavením podle pravidel odjet tři soutěže. Já jsem s ním jel ve Švédsku, Mexiku a teď zde v Portugalsku.

Proto musím počkat až do Argentiny, než budu moci provést nějaké změny. Z auta musím získat co možná nejlepší pocit. V Argentině pak snad může přijít zlepšení." Důvod, proč toto nastavení Ogierovi sedí a jemu ne, je poměrně prostý: "Já mám uplně jiný styl brždění. Současný stav auta mi nesedí."

Jari-Matti jel poprvé s tímto nastavením předního diferenciálu ve Švédsku, další změna smí přijít až v Argentině

"Musím změnit nastavení tak, abych měl při brždění větší důvěru. Mohu se sice pokusit změnit svůj jezdecký styl, ale to by byl dlouhodobý proces. Mohlo by to trvat dokonce více než rok, takže je lepší změnit nastavení."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.