Pravidla neumožňují měnit nastavení diferenciálů před soutěží v Argentině. To znamená, že i v Portugalsku musí jet Jari-Matti Latvala s nastavením, které vytvořil Sébastien Ogier vloni během tetování Volkswagenu Polo R WRC. Zdá se, že právě nastavení diferenciálu by mohlo stát za problémy Latvaly u VW. Podle všeho totiž toto nastavení nesedí jeho jízdnímu stylu.
Jari-Matti Latvala chce ze současné situace vytěžit maximum, i když "má svázané ruce". Po svém přichodu k Volkswagenu dostal auto, které plně vyhovuje požadavkům Sébastiena Ogiera. Fin brzy zpozoroval, že nastavení auta nesedí jeho stylu - díky tomu vozu nemůže důvěřovat a na tratích ztrácí drahocenný čas.
"Všichni ví, že jsem s týmem ještě neukázal to, co ve mě je. Auto je samozřejmě velmi rychlé a spolehlivé. Moje situace je ale snad srovnatelná s Danim [Sordem] u Citroënu. V auto zatím nemám důvěru, což mě stojí čas," řekl bývalý tovární jezdec Fordu v předvečer startu Rally Portugal.
Latvala má ale dostatek zkušeností na to, aby rozpoznal, kde vězí problém: "Je to [co mě brzdí] přední diferenciál." Aby však došlo ke změně, musel by být vyměněn, jenže: "Bohužel musíme se současným nastavením podle pravidel odjet tři soutěže. Já jsem s ním jel ve Švédsku, Mexiku a teď zde v Portugalsku.
Proto musím počkat až do Argentiny, než budu moci provést nějaké změny. Z auta musím získat co možná nejlepší pocit. V Argentině pak snad může přijít zlepšení." Důvod, proč toto nastavení Ogierovi sedí a jemu ne, je poměrně prostý: "Já mám uplně jiný styl brždění. Současný stav auta mi nesedí."
Jari-Matti jel poprvé s tímto nastavením předního diferenciálu ve Švédsku, další změna smí přijít až v Argentině
"Musím změnit nastavení tak, abych měl při brždění větší důvěru. Mohu se sice pokusit změnit svůj jezdecký styl, ale to by byl dlouhodobý proces. Mohlo by to trvat dokonce více než rok, takže je lepší změnit nastavení."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?