Jari-Matti Latvala vysvětluje své problémy: V Portugalsku opět handicapován

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 12. dubna 2013 10:50
Sdílej:

Pravidla neumožňují měnit nastavení diferenciálů před soutěží v Argentině. To znamená, že i v Portugalsku musí jet Jari-Matti Latvala s nastavením, které vytvořil Sébastien Ogier vloni během tetování Volkswagenu Polo R WRC. Zdá se, že právě nastavení diferenciálu by mohlo stát za problémy Latvaly u VW. Podle všeho totiž toto nastavení nesedí jeho jízdnímu stylu.

Jari-Matti Latvala chce ze současné situace vytěžit maximum, i když "má svázané ruce". Po svém přichodu k Volkswagenu dostal auto, které plně vyhovuje požadavkům Sébastiena Ogiera. Fin brzy zpozoroval, že nastavení auta nesedí jeho stylu - díky tomu vozu nemůže důvěřovat a na tratích ztrácí drahocenný čas.

"Všichni ví, že jsem s týmem ještě neukázal to, co ve mě je. Auto je samozřejmě velmi rychlé a spolehlivé. Moje situace je ale snad srovnatelná s Danim [Sordem] u Citroënu. V auto zatím nemám důvěru, což mě stojí čas," řekl bývalý tovární jezdec Fordu v předvečer startu Rally Portugal.

Latvala má ale dostatek zkušeností na to, aby rozpoznal, kde vězí problém: "Je to [co mě brzdí] přední diferenciál." Aby však došlo ke změně, musel by být vyměněn, jenže: "Bohužel musíme se současným nastavením podle pravidel odjet tři soutěže. Já jsem s ním jel ve Švédsku, Mexiku a teď zde v Portugalsku.

Proto musím počkat až do Argentiny, než budu moci provést nějaké změny. Z auta musím získat co možná nejlepší pocit. V Argentině pak snad může přijít zlepšení." Důvod, proč toto nastavení Ogierovi sedí a jemu ne, je poměrně prostý: "Já mám uplně jiný styl brždění. Současný stav auta mi nesedí."

Jari-Matti jel poprvé s tímto nastavením předního diferenciálu ve Švédsku, další změna smí přijít až v Argentině

"Musím změnit nastavení tak, abych měl při brždění větší důvěru. Mohu se sice pokusit změnit svůj jezdecký styl, ale to by byl dlouhodobý proces. Mohlo by to trvat dokonce více než rok, takže je lepší změnit nastavení."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.