Príslovie „doma nie je nikto prorokom“ v rámci tohtoročnej Rally Eger pre posádku András Hadik – Krisztián Kertész platilo presne. Napriek tomu, že sa na túto, pre nich domácu súťaž poriadne pripravovali, v sobotu cieľ súťaže neuzreli. Nedeľa sa však už podarila.
Maďarská posádka reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team totiž už od štartu súťaže bojovala so štrajkujúcim čerpadlom paliva o čom svedčili aj výsledky z prvých dvoch testov. V úvodnom im patrilo až ôsme miesto v rámci triedy 2 do ktorej je zaradené ich Subaru Impreza špecifikácie R4 a v druhom dosiahli dokonca až trinásty najrýchlejší čas. Všetkým prítomným bolo pri pohľade na dosahované časy jasné, že niečo nie je v poriadku. Po návšteve servisného parku nasledovalo odstúpenie zo súťaže. „Máme problém s dodávkou paliva, v tomto momente neviem, či je chyba niekde v elektroinštalácii, alebo to bude samotné čerpadlo, jedno je však isté, dnes končíme. Ak sa nám porucha podarí odstrániť, zajtra by sme radi odštartovali, keďže nám ide o body do slovenského šampionátu,“ vysvetlil dôvod odstúpenia András Hadik.
Po odstránení poruchy, kde nakoniec mechanici objavili nesprávne fungujúce čerpadlo prívodu paliva, nastúpila posádka XIQIO Rally Teamu v nedeľu opäť na štart súťaže. V tomto momente sa však jej dosiahnuté časy objavovali už iba vo výsledkoch slovenskej časti súťaže, bolo však vidno, že Subaru už funguje tak ako má. Po troch piatych, jednom štvrtom a dvoch tretích miestach v jednotlivých rýchlostných skúškach v cieli posádke XIQIO Rally Teamu Andrásovi Hadikovi a Krisztiánovi Kertészovi patrilo konečné piate miesto v rámci druhého bodovaného dňa súťaže zaradenej do seriálu DMACK Rally 2013. „Ako som už hovoril, prvý súťažný deň sme mali technický problém, pokazila sa nám AC-pumpa, takže sme museli nevedeli súťaž dokončiť. Druhý súťažný deň sme odštartovali, lebo v rámci majstrovstiev SR sú obidva dni hodnotené zvlášť. Snažili sme sa ísť čo najrýchlejšie, ale boli sme mimo tempa, keďže sme pretekali naposledy pred pol rokom. Napriek tomu sme štvrtý v hodnotení majtrovstiev Slovenska v triede 2. Myslím si, že zatiaľ je všetko OK a už sa tešíme na Rally Prešov,“ doplnil András Hadik po úspešne zvládnutom druhom súťažnom dni.
Napriek počiatočnej nervozite bol s účinkovaním posádky XIQIO Rally Teamu spokojný aj jej manažér Marián Mičák: „Škoda tej soboty, ale aj technika niekedy má nárok štrajkovať. V nedeľu to už bolo fajn. Ďakujem chlapcom za snahu, ale aj dobrý výkon ktorý predviedli na trati a samozrejme aj našim partnerom za podporu. Už sa teším do Prešova.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?