Príslovie „doma nie je nikto prorokom“ v rámci tohtoročnej Rally Eger pre posádku András Hadik – Krisztián Kertész platilo presne. Napriek tomu, že sa na túto, pre nich domácu súťaž poriadne pripravovali, v sobotu cieľ súťaže neuzreli. Nedeľa sa však už podarila.
Maďarská posádka reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team totiž už od štartu súťaže bojovala so štrajkujúcim čerpadlom paliva o čom svedčili aj výsledky z prvých dvoch testov. V úvodnom im patrilo až ôsme miesto v rámci triedy 2 do ktorej je zaradené ich Subaru Impreza špecifikácie R4 a v druhom dosiahli dokonca až trinásty najrýchlejší čas. Všetkým prítomným bolo pri pohľade na dosahované časy jasné, že niečo nie je v poriadku. Po návšteve servisného parku nasledovalo odstúpenie zo súťaže. „Máme problém s dodávkou paliva, v tomto momente neviem, či je chyba niekde v elektroinštalácii, alebo to bude samotné čerpadlo, jedno je však isté, dnes končíme. Ak sa nám porucha podarí odstrániť, zajtra by sme radi odštartovali, keďže nám ide o body do slovenského šampionátu,“ vysvetlil dôvod odstúpenia András Hadik.
Po odstránení poruchy, kde nakoniec mechanici objavili nesprávne fungujúce čerpadlo prívodu paliva, nastúpila posádka XIQIO Rally Teamu v nedeľu opäť na štart súťaže. V tomto momente sa však jej dosiahnuté časy objavovali už iba vo výsledkoch slovenskej časti súťaže, bolo však vidno, že Subaru už funguje tak ako má. Po troch piatych, jednom štvrtom a dvoch tretích miestach v jednotlivých rýchlostných skúškach v cieli posádke XIQIO Rally Teamu Andrásovi Hadikovi a Krisztiánovi Kertészovi patrilo konečné piate miesto v rámci druhého bodovaného dňa súťaže zaradenej do seriálu DMACK Rally 2013. „Ako som už hovoril, prvý súťažný deň sme mali technický problém, pokazila sa nám AC-pumpa, takže sme museli nevedeli súťaž dokončiť. Druhý súťažný deň sme odštartovali, lebo v rámci majstrovstiev SR sú obidva dni hodnotené zvlášť. Snažili sme sa ísť čo najrýchlejšie, ale boli sme mimo tempa, keďže sme pretekali naposledy pred pol rokom. Napriek tomu sme štvrtý v hodnotení majtrovstiev Slovenska v triede 2. Myslím si, že zatiaľ je všetko OK a už sa tešíme na Rally Prešov,“ doplnil András Hadik po úspešne zvládnutom druhom súťažnom dni.
Napriek počiatočnej nervozite bol s účinkovaním posádky XIQIO Rally Teamu spokojný aj jej manažér Marián Mičák: „Škoda tej soboty, ale aj technika niekedy má nárok štrajkovať. V nedeľu to už bolo fajn. Ďakujem chlapcom za snahu, ale aj dobrý výkon ktorý predviedli na trati a samozrejme aj našim partnerom za podporu. Už sa teším do Prešova.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.