Príslovie „doma nie je nikto prorokom“ v rámci tohtoročnej Rally Eger pre posádku András Hadik – Krisztián Kertész platilo presne. Napriek tomu, že sa na túto, pre nich domácu súťaž poriadne pripravovali, v sobotu cieľ súťaže neuzreli. Nedeľa sa však už podarila.
Maďarská posádka reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team totiž už od štartu súťaže bojovala so štrajkujúcim čerpadlom paliva o čom svedčili aj výsledky z prvých dvoch testov. V úvodnom im patrilo až ôsme miesto v rámci triedy 2 do ktorej je zaradené ich Subaru Impreza špecifikácie R4 a v druhom dosiahli dokonca až trinásty najrýchlejší čas. Všetkým prítomným bolo pri pohľade na dosahované časy jasné, že niečo nie je v poriadku. Po návšteve servisného parku nasledovalo odstúpenie zo súťaže. „Máme problém s dodávkou paliva, v tomto momente neviem, či je chyba niekde v elektroinštalácii, alebo to bude samotné čerpadlo, jedno je však isté, dnes končíme. Ak sa nám porucha podarí odstrániť, zajtra by sme radi odštartovali, keďže nám ide o body do slovenského šampionátu,“ vysvetlil dôvod odstúpenia András Hadik.
Po odstránení poruchy, kde nakoniec mechanici objavili nesprávne fungujúce čerpadlo prívodu paliva, nastúpila posádka XIQIO Rally Teamu v nedeľu opäť na štart súťaže. V tomto momente sa však jej dosiahnuté časy objavovali už iba vo výsledkoch slovenskej časti súťaže, bolo však vidno, že Subaru už funguje tak ako má. Po troch piatych, jednom štvrtom a dvoch tretích miestach v jednotlivých rýchlostných skúškach v cieli posádke XIQIO Rally Teamu Andrásovi Hadikovi a Krisztiánovi Kertészovi patrilo konečné piate miesto v rámci druhého bodovaného dňa súťaže zaradenej do seriálu DMACK Rally 2013. „Ako som už hovoril, prvý súťažný deň sme mali technický problém, pokazila sa nám AC-pumpa, takže sme museli nevedeli súťaž dokončiť. Druhý súťažný deň sme odštartovali, lebo v rámci majstrovstiev SR sú obidva dni hodnotené zvlášť. Snažili sme sa ísť čo najrýchlejšie, ale boli sme mimo tempa, keďže sme pretekali naposledy pred pol rokom. Napriek tomu sme štvrtý v hodnotení majtrovstiev Slovenska v triede 2. Myslím si, že zatiaľ je všetko OK a už sa tešíme na Rally Prešov,“ doplnil András Hadik po úspešne zvládnutom druhom súťažnom dni.
Napriek počiatočnej nervozite bol s účinkovaním posádky XIQIO Rally Teamu spokojný aj jej manažér Marián Mičák: „Škoda tej soboty, ale aj technika niekedy má nárok štrajkovať. V nedeľu to už bolo fajn. Ďakujem chlapcom za snahu, ale aj dobrý výkon ktorý predviedli na trati a samozrejme aj našim partnerom za podporu. Už sa teším do Prešova.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.