VIDEA; Vítězství na Rally Sprintu ve Fafe, zdá se, nabudilo Daniho Sorda. Španěl totiž zajel nejrychlejší čas v kvalifikaci na Rally Portugal.
AKTUALIZACE: Dani Sordo si jako první vybíral startovní pozici, svůj výběr komentoval slovy: "Nebyla to těžká volba. Zkoušky budou suché a 13. místo je tou nejlepší pozicí pro zítřek."
Startovní pořadí do první etapy:
1: Dennis Kuipers2: Michael Kosciuszko3: Martin Prokop4: Khalid Al-Qassimi5: Nasser Al-Attiyah6: Andreas Mikkelsen7: Thierry Neuville8: Evgeny Novikov9: Mikko Hirvonen10: Mads Östberg11: Jari-Matti Latvala12: Sebastien Ogier13: Dani Sordo
Po průměrné Rally Mexiko se Dani Sordo vzedl, když dnes v Portugalsku zajel nejrychlejší čas. 4,98 km dlouhou zkoušku prolétl v čase 3:01,6 min. Ve 14 hodin si tak bude moci jako první zvolit startovní pozici do zítřejší etapy.
Průběžně vedoucí muž aktuálního pořadí, Sébastien Ogier, zajel s odstupem 0,7s druhý nejrychlejší čas. Těsně ho následoval Jari-Matti Latvala a pak první Ford v rukou Madse Östberga.
Výsledky dnešní kvalifikace:
1. Dani Sordo, Citroën 3:01.62. Sebastien Ogier, Volkswagen +0.7s3. Jari-Matti Latvala, Volkswagen +0.8s4. Mads Östberg, Ford +0.9s5. Mikko Hirvonen, Citroën +1.3s6. Evgeny Novikov, Ford +1.6s7. Thierry Neuville, Ford +2.0s8. Andreas Mikkelsen, Volkswagen +6.0s9. Nasser Al-Attiyah, Ford +6.6s10. Khalid Al-Qassimi, Citroën +6.611. Martin Prokop, Ford +7.8s12. Michal Kosciuszko, Mini +10.4s13. Dennis Kuipers, Ford +12.2s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?