VIDEA; Vítězství na Rally Sprintu ve Fafe, zdá se, nabudilo Daniho Sorda. Španěl totiž zajel nejrychlejší čas v kvalifikaci na Rally Portugal.
AKTUALIZACE: Dani Sordo si jako první vybíral startovní pozici, svůj výběr komentoval slovy: "Nebyla to těžká volba. Zkoušky budou suché a 13. místo je tou nejlepší pozicí pro zítřek."
Startovní pořadí do první etapy:
1: Dennis Kuipers2: Michael Kosciuszko3: Martin Prokop4: Khalid Al-Qassimi5: Nasser Al-Attiyah6: Andreas Mikkelsen7: Thierry Neuville8: Evgeny Novikov9: Mikko Hirvonen10: Mads Östberg11: Jari-Matti Latvala12: Sebastien Ogier13: Dani Sordo
Po průměrné Rally Mexiko se Dani Sordo vzedl, když dnes v Portugalsku zajel nejrychlejší čas. 4,98 km dlouhou zkoušku prolétl v čase 3:01,6 min. Ve 14 hodin si tak bude moci jako první zvolit startovní pozici do zítřejší etapy.
Průběžně vedoucí muž aktuálního pořadí, Sébastien Ogier, zajel s odstupem 0,7s druhý nejrychlejší čas. Těsně ho následoval Jari-Matti Latvala a pak první Ford v rukou Madse Östberga.
Výsledky dnešní kvalifikace:
1. Dani Sordo, Citroën 3:01.62. Sebastien Ogier, Volkswagen +0.7s3. Jari-Matti Latvala, Volkswagen +0.8s4. Mads Östberg, Ford +0.9s5. Mikko Hirvonen, Citroën +1.3s6. Evgeny Novikov, Ford +1.6s7. Thierry Neuville, Ford +2.0s8. Andreas Mikkelsen, Volkswagen +6.0s9. Nasser Al-Attiyah, Ford +6.6s10. Khalid Al-Qassimi, Citroën +6.611. Martin Prokop, Ford +7.8s12. Michal Kosciuszko, Mini +10.4s13. Dennis Kuipers, Ford +12.2s
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?