Počas úvodného podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska mali diváci možnosť sledovať nový tím na slovenskej rally scéne – Subaru Komárno. Za týmto názvom sa skrývala dobre známa dvojica Mário Csente – Petr Těšínsky.
„Po havárii na poslednom minuloročnom podujatí v Košiciach som nebol ešte celkom dobre rozjazdený. V podstate ani nebolo kde, veď zima bola dlhá a naposledy som sedel v rally aute na Auto Show Slovakia Ring koncom novembra. Zimu sme ale využili aspoň na to, aby sme poriadne pripravili naše Subaru Impreza na sezónu. V rámci toho sme namontovali aj nové tlmiče a musím povedať, že pri teste pred Egerom som bol veľmi spokojný,“ vysvetlil pred štartom Rally Eger Mário Csente.
Mário s Petrom odštartovali sobotňajšiu časť súťaže najskôr tretím a následne štvrtým miestom v triede 3. V druhej sekcii, v ktorej na všetkých súťažiacich čakala dvojica vyše dvadsaťsedem kilometrov dlhých rýchlostných skúšok, z ktorých jednu absolvovali po tme, poriadne zatiahli. Výsledkom boli dve druhé miesta v triede. Po tomto výkone im v cieli prvého súťažného dňa patrilo víťazstvo v triede 3 v rámci slovenskej časti súťaže. „Na začiatku som hovoril, že ešte nie som celkom rozjazdený a problém je u mňa v tom, že keď skončia preteky, tak ja sa naučím šoférovať J. Čiže je jasné, že budem musieť doma asi viac trénovať, lenže na to nemám ani čas, ani poriadnu trať. Dnes sa nám podarilo v druhej sekcii poriadne zatiahnuť a som spokojný. Dúfam, že sa nám bude aj zajtra takto dariť,“ povedal usmiaty Mário Csente po dojazde do cieľa prvého súťažného dňa.
Tak ako Mário povedal sa aj stalo. Už v prvom teste druhého súťažného dňa im spoločne s Petrom patrilo tretie miesto v triede. Ku tomuto výbornému výkonu pridali v ďalšom teste druhý čas a v závere prvej sekcie druhého súťažného dňa dokonca vyhrali spomedzi všetkých slovenských jazdcov triedy 3. Druhá sekcia mala obdobný priebeh, akurát v poslednom teste im patrilo až tretie miesto. Výsledkom druhého súťažného dňa bol zisk bodov za druhú priečku v triede. Napriek tomu, v rámci Rally Eger ako celku získala posádka Subaru Komárno, Mário Csente – Petr Těšínsky víťazstvo a navyše pridali aj víťazstvo v rámci súťaže započítavanej do Zóny strednej Európy. „Včera som bol spokojný, ale dnes som ešte spokojnejší. Síce za včerajší deň sme zobrali v rámci triedy plný počet bodov a dnes iba body za druhé miesto, ale celkovo sme v rámci slovenskej triedy 3 vyhrali a navyše sme aj víťazmi v klasifikácii produkčných vozidiel CEZ. Mohol by som chcieť ešte niečo lepšie?“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?