Subaru Komárno z Egeru s víťazstvom aj v rámci CEZ

Csente, Mário
Csente, Mário, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 10. dubna 2013 11:27
Sdílej:

Počas úvodného podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska mali diváci možnosť sledovať nový tím na slovenskej rally scéne – Subaru Komárno. Za týmto názvom sa skrývala dobre známa dvojica Mário Csente – Petr Těšínsky.

„Po havárii na poslednom minuloročnom podujatí v Košiciach som nebol ešte celkom dobre rozjazdený. V podstate ani nebolo kde, veď zima bola dlhá a naposledy som sedel v rally aute na Auto Show Slovakia Ring koncom novembra. Zimu sme ale využili aspoň na to, aby sme poriadne pripravili naše Subaru Impreza na sezónu. V rámci toho sme namontovali aj nové tlmiče a musím povedať, že pri teste pred Egerom som bol veľmi spokojný,“ vysvetlil pred štartom Rally Eger Mário Csente.

Mário s Petrom odštartovali sobotňajšiu časť súťaže najskôr tretím a následne štvrtým miestom v triede 3. V druhej sekcii, v ktorej na všetkých súťažiacich čakala dvojica vyše dvadsaťsedem kilometrov dlhých rýchlostných skúšok, z ktorých jednu absolvovali po tme, poriadne zatiahli. Výsledkom boli dve druhé miesta v triede. Po tomto výkone im v cieli prvého súťažného dňa patrilo víťazstvo v triede 3 v rámci slovenskej časti súťaže. „Na začiatku som hovoril, že ešte nie som celkom rozjazdený a problém je u mňa v tom, že keď skončia preteky, tak ja sa naučím šoférovať J. Čiže je jasné, že budem musieť doma asi viac trénovať, lenže na to nemám ani čas, ani poriadnu trať. Dnes sa nám podarilo v druhej sekcii poriadne zatiahnuť a som spokojný. Dúfam, že sa nám bude aj zajtra takto dariť,“ povedal usmiaty Mário Csente po dojazde do cieľa prvého súťažného dňa.

Tak ako Mário povedal sa aj stalo. Už v prvom teste druhého súťažného dňa im spoločne s Petrom patrilo tretie miesto v triede. Ku tomuto výbornému výkonu pridali v ďalšom teste druhý čas a v závere prvej sekcie druhého súťažného dňa dokonca vyhrali spomedzi všetkých slovenských jazdcov triedy 3. Druhá sekcia mala obdobný priebeh, akurát v poslednom teste im patrilo až tretie miesto. Výsledkom druhého súťažného dňa bol zisk bodov za druhú priečku v triede. Napriek tomu, v rámci Rally Eger ako celku získala posádka Subaru Komárno, Mário Csente – Petr Těšínsky víťazstvo a navyše pridali aj víťazstvo v rámci súťaže započítavanej do Zóny strednej Európy. „Včera som bol spokojný, ale dnes som ešte spokojnejší. Síce za včerajší deň sme zobrali v rámci triedy plný počet bodov a dnes iba body za druhé miesto, ale celkovo sme v rámci slovenskej triedy 3 vyhrali a navyše sme aj víťazmi v klasifikácii produkčných vozidiel CEZ. Mohol by som chcieť ešte niečo lepšie?“

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.