Počas úvodného podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska mali diváci možnosť sledovať nový tím na slovenskej rally scéne – Subaru Komárno. Za týmto názvom sa skrývala dobre známa dvojica Mário Csente – Petr Těšínsky.
„Po havárii na poslednom minuloročnom podujatí v Košiciach som nebol ešte celkom dobre rozjazdený. V podstate ani nebolo kde, veď zima bola dlhá a naposledy som sedel v rally aute na Auto Show Slovakia Ring koncom novembra. Zimu sme ale využili aspoň na to, aby sme poriadne pripravili naše Subaru Impreza na sezónu. V rámci toho sme namontovali aj nové tlmiče a musím povedať, že pri teste pred Egerom som bol veľmi spokojný,“ vysvetlil pred štartom Rally Eger Mário Csente.
Mário s Petrom odštartovali sobotňajšiu časť súťaže najskôr tretím a následne štvrtým miestom v triede 3. V druhej sekcii, v ktorej na všetkých súťažiacich čakala dvojica vyše dvadsaťsedem kilometrov dlhých rýchlostných skúšok, z ktorých jednu absolvovali po tme, poriadne zatiahli. Výsledkom boli dve druhé miesta v triede. Po tomto výkone im v cieli prvého súťažného dňa patrilo víťazstvo v triede 3 v rámci slovenskej časti súťaže. „Na začiatku som hovoril, že ešte nie som celkom rozjazdený a problém je u mňa v tom, že keď skončia preteky, tak ja sa naučím šoférovať J. Čiže je jasné, že budem musieť doma asi viac trénovať, lenže na to nemám ani čas, ani poriadnu trať. Dnes sa nám podarilo v druhej sekcii poriadne zatiahnuť a som spokojný. Dúfam, že sa nám bude aj zajtra takto dariť,“ povedal usmiaty Mário Csente po dojazde do cieľa prvého súťažného dňa.
Tak ako Mário povedal sa aj stalo. Už v prvom teste druhého súťažného dňa im spoločne s Petrom patrilo tretie miesto v triede. Ku tomuto výbornému výkonu pridali v ďalšom teste druhý čas a v závere prvej sekcie druhého súťažného dňa dokonca vyhrali spomedzi všetkých slovenských jazdcov triedy 3. Druhá sekcia mala obdobný priebeh, akurát v poslednom teste im patrilo až tretie miesto. Výsledkom druhého súťažného dňa bol zisk bodov za druhú priečku v triede. Napriek tomu, v rámci Rally Eger ako celku získala posádka Subaru Komárno, Mário Csente – Petr Těšínsky víťazstvo a navyše pridali aj víťazstvo v rámci súťaže započítavanej do Zóny strednej Európy. „Včera som bol spokojný, ale dnes som ešte spokojnejší. Síce za včerajší deň sme zobrali v rámci triedy plný počet bodov a dnes iba body za druhé miesto, ale celkovo sme v rámci slovenskej triedy 3 vyhrali a navyše sme aj víťazmi v klasifikácii produkčných vozidiel CEZ. Mohol by som chcieť ešte niečo lepšie?“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.