Počas úvodného podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska mali diváci možnosť sledovať nový tím na slovenskej rally scéne – Subaru Komárno. Za týmto názvom sa skrývala dobre známa dvojica Mário Csente – Petr Těšínsky.
„Po havárii na poslednom minuloročnom podujatí v Košiciach som nebol ešte celkom dobre rozjazdený. V podstate ani nebolo kde, veď zima bola dlhá a naposledy som sedel v rally aute na Auto Show Slovakia Ring koncom novembra. Zimu sme ale využili aspoň na to, aby sme poriadne pripravili naše Subaru Impreza na sezónu. V rámci toho sme namontovali aj nové tlmiče a musím povedať, že pri teste pred Egerom som bol veľmi spokojný,“ vysvetlil pred štartom Rally Eger Mário Csente.
Mário s Petrom odštartovali sobotňajšiu časť súťaže najskôr tretím a následne štvrtým miestom v triede 3. V druhej sekcii, v ktorej na všetkých súťažiacich čakala dvojica vyše dvadsaťsedem kilometrov dlhých rýchlostných skúšok, z ktorých jednu absolvovali po tme, poriadne zatiahli. Výsledkom boli dve druhé miesta v triede. Po tomto výkone im v cieli prvého súťažného dňa patrilo víťazstvo v triede 3 v rámci slovenskej časti súťaže. „Na začiatku som hovoril, že ešte nie som celkom rozjazdený a problém je u mňa v tom, že keď skončia preteky, tak ja sa naučím šoférovať J. Čiže je jasné, že budem musieť doma asi viac trénovať, lenže na to nemám ani čas, ani poriadnu trať. Dnes sa nám podarilo v druhej sekcii poriadne zatiahnuť a som spokojný. Dúfam, že sa nám bude aj zajtra takto dariť,“ povedal usmiaty Mário Csente po dojazde do cieľa prvého súťažného dňa.
Tak ako Mário povedal sa aj stalo. Už v prvom teste druhého súťažného dňa im spoločne s Petrom patrilo tretie miesto v triede. Ku tomuto výbornému výkonu pridali v ďalšom teste druhý čas a v závere prvej sekcie druhého súťažného dňa dokonca vyhrali spomedzi všetkých slovenských jazdcov triedy 3. Druhá sekcia mala obdobný priebeh, akurát v poslednom teste im patrilo až tretie miesto. Výsledkom druhého súťažného dňa bol zisk bodov za druhú priečku v triede. Napriek tomu, v rámci Rally Eger ako celku získala posádka Subaru Komárno, Mário Csente – Petr Těšínsky víťazstvo a navyše pridali aj víťazstvo v rámci súťaže započítavanej do Zóny strednej Európy. „Včera som bol spokojný, ale dnes som ešte spokojnejší. Síce za včerajší deň sme zobrali v rámci triedy plný počet bodov a dnes iba body za druhé miesto, ale celkovo sme v rámci slovenskej triedy 3 vyhrali a navyše sme aj víťazmi v klasifikácii produkčných vozidiel CEZ. Mohol by som chcieť ešte niečo lepšie?“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.