Slovenský RUFA Šport opäť dokázal, že jeho posádka, slovenský absolútny majster z minulého roku dokáže perfektne zabojovať na akejkoľvek súťaži. Výsledkom ich snaženia na Rally Eger 2013 je druhé miesto absolútneho poradia podujatia zaradeného do slovenského seriálu DMACK Rally. Navyše pridali aj víťazstvo v triede 2.
Rovnako ako v minulosti, aj v tomto roku platí v rámci slovenskej rally predpis, podľa ktorého v prípade dvojdňového podujatia, je každý zo súťažných dní bodovo započítavaný samostatne. A práve takáto, dupľovaná porcia bodov sa rozdávala v priebehu uplynulého víkendu aj na Rally Eger. „Na Rally Eger išlo aj v tomto roku o poriadnu porciu bodov. Každý štartujúci mohol veľa získať, ale aj veľa stratiť. Preto som rád, že naša posádka dokázala dojazdiť na výbornom druhom mieste počas oboch súťažných dní, pričom pred nami skončila iba konkurencia na vozidle špecifikácie WRC. Päťdesiatka bodov nás dostala do dobrej východiskovej pozície už po prvom podujatí sezóny. Samozrejme za tento pekný výkon ďakujem nielen posádke a JM Racingu za prípravu auta, ale aj partnerom za podporu,“ zhodnotil manažér RUFA Šport Team Ľubomír Kleman.
Získať striebro z Rally Eger však nebolo také jednoduché. Už pred štartom si to uvedomoval jazdec Grzegorz Grzyb: „Rally Eger som už absolvoval niekoľkokrát. Niekedy sa darilo lepšie, inokedy horšie. Jedno je však isté, táto súťaž je veľmi ťažká. Trate sú nesmierne rýchle a na tratiach býva strašne veľa vyťahanej špiny, čiže je jednoduché urobiť chybu. Všetci ale máme na trati rovnaké podmienky.“ Napriek trochu opatrným slovám pred štartom sa Grzegorz s Robertom už od prvej rýchlostnej skúšky zaradili medzi najrýchlejšie posádky, pričom v rámci slovenskej súťaže im hneď od začiatku patrila druhá priečka absolútneho poradia. Túto pozíciu si navyše aj napriek poriadne dobiedzajúcej konkurencii udržali počas celej súťaže a v cieli sa tak mohli radovať nielen z druhej priečky absolútneho poradia, víťazstva v triede, ale aj štvrtej priečky absolútneho poradia celej Raly Eger 2013. „Som veľmi spokojný. Bola to poriadne ťažká súťaž a my sme spoločne s RUFA Šport Teamom opäť dokázali, že náš titul absolútneho majstra v minulom roku nebol náhoda. Podarilo sa mi jazdiť časy lepšie ako konkurencia, v dvoch rýchlostkách sme boli dokonca rýchlejší ako WRC-čka a podarilo sa nám ich vyhrať. Myslím, že to bol dobrý začiatok sezóny,“ povedal po prejazde cieľom Grzegorz Grzyb.
Slovenský rally šampionát pokračuje druhou súťažou už o necelý mesiac na súťaži v Prešove, kde samozrejme RUFA Šport Team so svojou posádkou nebude rozhodne chýbať.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.