Slovenský RUFA Šport opäť dokázal, že jeho posádka, slovenský absolútny majster z minulého roku dokáže perfektne zabojovať na akejkoľvek súťaži. Výsledkom ich snaženia na Rally Eger 2013 je druhé miesto absolútneho poradia podujatia zaradeného do slovenského seriálu DMACK Rally. Navyše pridali aj víťazstvo v triede 2.
Rovnako ako v minulosti, aj v tomto roku platí v rámci slovenskej rally predpis, podľa ktorého v prípade dvojdňového podujatia, je každý zo súťažných dní bodovo započítavaný samostatne. A práve takáto, dupľovaná porcia bodov sa rozdávala v priebehu uplynulého víkendu aj na Rally Eger. „Na Rally Eger išlo aj v tomto roku o poriadnu porciu bodov. Každý štartujúci mohol veľa získať, ale aj veľa stratiť. Preto som rád, že naša posádka dokázala dojazdiť na výbornom druhom mieste počas oboch súťažných dní, pričom pred nami skončila iba konkurencia na vozidle špecifikácie WRC. Päťdesiatka bodov nás dostala do dobrej východiskovej pozície už po prvom podujatí sezóny. Samozrejme za tento pekný výkon ďakujem nielen posádke a JM Racingu za prípravu auta, ale aj partnerom za podporu,“ zhodnotil manažér RUFA Šport Team Ľubomír Kleman.
Získať striebro z Rally Eger však nebolo také jednoduché. Už pred štartom si to uvedomoval jazdec Grzegorz Grzyb: „Rally Eger som už absolvoval niekoľkokrát. Niekedy sa darilo lepšie, inokedy horšie. Jedno je však isté, táto súťaž je veľmi ťažká. Trate sú nesmierne rýchle a na tratiach býva strašne veľa vyťahanej špiny, čiže je jednoduché urobiť chybu. Všetci ale máme na trati rovnaké podmienky.“ Napriek trochu opatrným slovám pred štartom sa Grzegorz s Robertom už od prvej rýchlostnej skúšky zaradili medzi najrýchlejšie posádky, pričom v rámci slovenskej súťaže im hneď od začiatku patrila druhá priečka absolútneho poradia. Túto pozíciu si navyše aj napriek poriadne dobiedzajúcej konkurencii udržali počas celej súťaže a v cieli sa tak mohli radovať nielen z druhej priečky absolútneho poradia, víťazstva v triede, ale aj štvrtej priečky absolútneho poradia celej Raly Eger 2013. „Som veľmi spokojný. Bola to poriadne ťažká súťaž a my sme spoločne s RUFA Šport Teamom opäť dokázali, že náš titul absolútneho majstra v minulom roku nebol náhoda. Podarilo sa mi jazdiť časy lepšie ako konkurencia, v dvoch rýchlostkách sme boli dokonca rýchlejší ako WRC-čka a podarilo sa nám ich vyhrať. Myslím, že to bol dobrý začiatok sezóny,“ povedal po prejazde cieľom Grzegorz Grzyb.
Slovenský rally šampionát pokračuje druhou súťažou už o necelý mesiac na súťaži v Prešove, kde samozrejme RUFA Šport Team so svojou posádkou nebude rozhodne chýbať.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?