Nový Hyundai Motorsport Team se dále rozrůstá. Teď byly oznámeni další členové na vedoucích pozicích.
Na týmového šéfa, Michela Nandana, čeká velký kus práce. Musí řídit práce na nové i20 WRC, ale do půlky roku také musí mít hotovou továrnu v německém Alzenau. Stavba prvního testovacího speciálu už měla začít. Aby toho nebylo málo, tak se Nandan také musí postarat o to, aby Hyundai měl ty správné lidi na to, aby byl ve WRC konkurenceschopný. Zde Monačan může spoléhat na staré známé.
Šefdesignerem týmu je Bertrand Vallat, který na i20 pracuje od prosince. Naposledy tento Francouz u Peugeotu stál za vývojem úspěšné 207 S2000. O motor se brzy začne starat Stephane Girard. Ten v minulosti pracoval také pro Peugeot, pak sbíral zkušenosti s Prodrivem a Citroënem. Od půlky dubna jako nový týmový manažer nastupuje Alain Penasse. 51letý Belgičan se této činnosti věnoval u Toyoty, Peugeotu a Michelinu.
Továrnu v Alzenau vede Ernst Kopp, který byl dříve zahrnut do projektů Toyoty v rally a na okruzích. Kopp už si vybral i další spolupracovníky, se kterými hodlají od léta začít s testy vozu. O marketing a PR týmu se bude starat Stefan Ph. Henrich, který byl do motorsportu převelen z Hyundai Motor Europe.
"Od začátku roku jsme se silně rozvinuli a obsadili důležité pozice. Je před námi velký a vyzývavý úkol, díky kterému musíme úplně nově postavit tým a máme na něj pouze 9 měsíců," řekl Nandan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?