V Rusku se chystá start Rally Masters Show 2013 (podnik se odehraje 20. dubna) a diváci se mají opravdu na co těšit! Startovní listina nabízí továrního jezdce M-Sportu, Evgeny Novikova, s Fordem Focus RS WRC, premiéru vozu Mini JCW WRC v Rusku a nebo Markko Märtina s Fordem Focus RS WRC 03.
Asi největší hvězdou Rally Show bude jezdec Qatar M-Sport World Rally Teamu Evgeny Novikov. Ten vymění Fiestu RS WRC za starší Focus RS WRC! Původně se zdál start Rusa na domácí soutěže jako nemožný, protože Rally Show následuje pouhý týden po Rally Portugal. Vzdušná vzdálenost je přes 750 kilometrů a navíc by tým musel stihnout přestavět Fiestu do asfaltové specifikace. Tento problém naštěstí vyřešila změna za starší Focus RS WRC.
Ruští fanoušci rally také poprvé uvidí vůz Mini John Cooper Works WRC, konkrétně ve specifikaci 01A. Posádku bude tvořit domácí dvojice Gena Broslavsky/Mikhail Gendelman. "Pro mě to bude opravdový debut. Vůbec nevím, jak si s takovým vozem poradím," říká jezdec.
Prodrive míří do Ruska s původní specifikací 01A
Další hvězdou na startu bude bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Peugeotu v MS, Estonec Markko Märtin. Markko na otázku, s čím pojede, zavtípkoval: "Nevím, musím se podívat, co mi bude stát v garáži." Pak ale šel s pravdou ven: "Pojedu se starým Fordem Focus RS WRC 03. Je to skvělé auto a já s ním moc rád jezdím. Pochopitelně už se moc nehodí pro klasickou rally, ale na rally show je to skvělé auto."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.