Dani Sordo získal v sobotu v Portugalsku své první vítězství od příchodu zpět k Citroënu. Španěl zastupoval ve Fafe Rally Sprintu značku Citroën.
Na šotolině v Mexiku se přitom Španěl se svojí DS3 WRC trápil, měsíc práce se ale očivině vyplatil, když si účastních více jak 100 světových soutěží připsal vítězství před Madsem Ostbergem s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Rally Sprint ve Fafe sledovalo více jak 100 000 diváků přímo na místě. Známou, něco málo přes 6 km dlouhou zkoušku, která se ještě na začátku tisíciletí používala pro soutěž v Portugalsku, doslova oblkopil dav nadšených diváků.
Rally Sprintu se nemoh zúčastnit vedoucí muž pořadí Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Francouz musel v průběhu týdne odřeknout svůj start ze zdravotních důvodů. Volkswagen tak zastupoval pouze Andreas Mikkelsen.
Norský dvojnásobný mistr IRC získal pro německý tým 4. místo. Poslední místo na stupních vítězů obsadil poměrně překvapivě k naší velké radosti Martin Prokop s privátní Fiestou RS WRC. Pátou příčku obsadil při svém prvním startu na šotolině (!) Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Nejlepších 5 Rally Sprintu Fafe:
1. Dani Sordo (Citroen) - 3:39,3 min2. Mads Östberg (Ford) +1,0 s3. Martin Prokop (Ford) +10,4 s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 17,0 s5. Robert Kubica (Citroen) +17,9 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.