Dani Sordo získal v sobotu v Portugalsku své první vítězství od příchodu zpět k Citroënu. Španěl zastupoval ve Fafe Rally Sprintu značku Citroën.
Na šotolině v Mexiku se přitom Španěl se svojí DS3 WRC trápil, měsíc práce se ale očivině vyplatil, když si účastních více jak 100 světových soutěží připsal vítězství před Madsem Ostbergem s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Rally Sprint ve Fafe sledovalo více jak 100 000 diváků přímo na místě. Známou, něco málo přes 6 km dlouhou zkoušku, která se ještě na začátku tisíciletí používala pro soutěž v Portugalsku, doslova oblkopil dav nadšených diváků.
Rally Sprintu se nemoh zúčastnit vedoucí muž pořadí Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Francouz musel v průběhu týdne odřeknout svůj start ze zdravotních důvodů. Volkswagen tak zastupoval pouze Andreas Mikkelsen.
Norský dvojnásobný mistr IRC získal pro německý tým 4. místo. Poslední místo na stupních vítězů obsadil poměrně překvapivě k naší velké radosti Martin Prokop s privátní Fiestou RS WRC. Pátou příčku obsadil při svém prvním startu na šotolině (!) Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Nejlepších 5 Rally Sprintu Fafe:
1. Dani Sordo (Citroen) - 3:39,3 min2. Mads Östberg (Ford) +1,0 s3. Martin Prokop (Ford) +10,4 s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 17,0 s5. Robert Kubica (Citroen) +17,9 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?