Dani Sordo získal v sobotu v Portugalsku své první vítězství od příchodu zpět k Citroënu. Španěl zastupoval ve Fafe Rally Sprintu značku Citroën.
Na šotolině v Mexiku se přitom Španěl se svojí DS3 WRC trápil, měsíc práce se ale očivině vyplatil, když si účastních více jak 100 světových soutěží připsal vítězství před Madsem Ostbergem s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Rally Sprint ve Fafe sledovalo více jak 100 000 diváků přímo na místě. Známou, něco málo přes 6 km dlouhou zkoušku, která se ještě na začátku tisíciletí používala pro soutěž v Portugalsku, doslova oblkopil dav nadšených diváků.
Rally Sprintu se nemoh zúčastnit vedoucí muž pořadí Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Francouz musel v průběhu týdne odřeknout svůj start ze zdravotních důvodů. Volkswagen tak zastupoval pouze Andreas Mikkelsen.
Norský dvojnásobný mistr IRC získal pro německý tým 4. místo. Poslední místo na stupních vítězů obsadil poměrně překvapivě k naší velké radosti Martin Prokop s privátní Fiestou RS WRC. Pátou příčku obsadil při svém prvním startu na šotolině (!) Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Nejlepších 5 Rally Sprintu Fafe:
1. Dani Sordo (Citroen) - 3:39,3 min2. Mads Östberg (Ford) +1,0 s3. Martin Prokop (Ford) +10,4 s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 17,0 s5. Robert Kubica (Citroen) +17,9 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.