Dani Sordo získal v sobotu v Portugalsku své první vítězství od příchodu zpět k Citroënu. Španěl zastupoval ve Fafe Rally Sprintu značku Citroën.
Na šotolině v Mexiku se přitom Španěl se svojí DS3 WRC trápil, měsíc práce se ale očivině vyplatil, když si účastních více jak 100 světových soutěží připsal vítězství před Madsem Ostbergem s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Rally Sprint ve Fafe sledovalo více jak 100 000 diváků přímo na místě. Známou, něco málo přes 6 km dlouhou zkoušku, která se ještě na začátku tisíciletí používala pro soutěž v Portugalsku, doslova oblkopil dav nadšených diváků.
Rally Sprintu se nemoh zúčastnit vedoucí muž pořadí Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Francouz musel v průběhu týdne odřeknout svůj start ze zdravotních důvodů. Volkswagen tak zastupoval pouze Andreas Mikkelsen.
Norský dvojnásobný mistr IRC získal pro německý tým 4. místo. Poslední místo na stupních vítězů obsadil poměrně překvapivě k naší velké radosti Martin Prokop s privátní Fiestou RS WRC. Pátou příčku obsadil při svém prvním startu na šotolině (!) Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC.
Nejlepších 5 Rally Sprintu Fafe:
1. Dani Sordo (Citroen) - 3:39,3 min2. Mads Östberg (Ford) +1,0 s3. Martin Prokop (Ford) +10,4 s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 17,0 s5. Robert Kubica (Citroen) +17,9 s
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.