I přesto, že Prodrive přišel o podporu ze strany BMW v projektu Mini John Cooper Works WRC, tak pokračuje ve vývoji vozu. Britský tým se tak snaží udržet atraktivitu vozu pro zákazníky. Jak verze WRC tak S2000 teď dostává silnější motor.
Minulý víkend jsme Vás jako první informovali o homologaci nového motoru. Pokud jde však o technická data motorů WRC, týmy jsou skoupé a o technických detailech nechtějí mluvit. Momentálně se má za to, že v oblasti motorů udává tón Volkswagen, Citroën a Ford/M-Sport pracují na vylepšení svých pohonných jednotek, aby se tak dotáhli na německý tým.
Nicméně nespí se ani u Prodrivu. Anglický tým chce, aby byl vůz Mini John Cooper Works WRC stále atraktivní pro zákazníky, a tak připravili vylepšení. Oficiální sdělení týmu hovoří o tom, že u verze WRC naroste výkon o 8 koní, u verze RRC o 5 koní. O kolik se zvýšil točivý moment, tým neprozradil. Nicméně i zde by mělo určitě dojít k vylepšení vlastností motoru.
Prodrive dosáhl tohoto vylepšení díky vyšší kompresi, zlepšení křivky výkonu a řídící jednotky. "Využili jsme ještě stávající homologace motoru, abychom dosáhli výrazného zlepšení jeho vlastností. Výkon a kroutící moment mluví samy za sebe, také křivka výkonu se výrazně zlepšila. To jsou důležité změny. Motor má díky těmto změnám lepší odezvu a jezdci pocítí změnu," říká Jason Holl, šéf oddělení motorů u Prodrivu.
Nový motor jako první vyzkouší v Portugalsku Michal Kosciuszko. Jeho nasazení je možné u všech klientů Prodrivu, kteří mají k dispozici poslední verzi Mini JCW ať už ve verzi S2000 nebo WRC.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.