O novém závodě MS v rally v Brazílii se mluví již delší dobu. Teď se začalo spekulovat o projektu, kterému by pomohli mexičtí pořadatelé soutěže WRC pomoci.
V rámci Rally Mexiko se o možné soutěži v Brazílii mluvili mezi všemi zúčastněnými. Druhý závod v Jižní Americe je podporován již delší dobu. Doposud se však nemohli domluvit pořadatelé a FIA. Teď je zde nový návrh, který by WRC přivedl do Sao Paola. Svoji podporu vyjádřili také pořadatelé závodu MS z Mexika.
"Můžeme nabídnout naše zkušenosti z desetileté účasti v MS," říká Gilles Spitalier, šéf Rally Mexiko pro Autosport. "Brazílie toho má s Mexikem hodně společného a každopádně tam jsou fantastická místa pro uspořádání rally. Michele (Moutonové) jsem řekl, že bychom tam mohli uspořádat celou sezonu, tolik rozdílných tratí tam mají."
Předpokladem pro udělení práva na uspořádání soutěže MS je úspěšné zvládnutí takzvaného 'kandidátského podniku'. Pokud by proběhl bez problému, tak by šance Brazílie výrazně stoupla. "Už na tom pracujeme nějakou dobu a čekáme teď na odpověď, jestli v tomto roce můžeme uspořádat takovýto kandidátský podnik," pokračuje Spitalier.
Čas je však nelítostný, protože promotér WRC, spolenost Red Bull Media House, chce mít vypracovaný návrh kalendáře na rok 2014 už v létě. Jenže snahu Brazílie by mohl přibrzdit plán, podle kterého by mělo dojít ke zredukování počtu soutěží v MS na 12. Muselo by tak dojít k vyškrtnutí dvou soutěží v Evropě, primárně by se asi rozhodovalo mezi Řeckem a Sardinií.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?