O novém závodě MS v rally v Brazílii se mluví již delší dobu. Teď se začalo spekulovat o projektu, kterému by pomohli mexičtí pořadatelé soutěže WRC pomoci.
V rámci Rally Mexiko se o možné soutěži v Brazílii mluvili mezi všemi zúčastněnými. Druhý závod v Jižní Americe je podporován již delší dobu. Doposud se však nemohli domluvit pořadatelé a FIA. Teď je zde nový návrh, který by WRC přivedl do Sao Paola. Svoji podporu vyjádřili také pořadatelé závodu MS z Mexika.
"Můžeme nabídnout naše zkušenosti z desetileté účasti v MS," říká Gilles Spitalier, šéf Rally Mexiko pro Autosport. "Brazílie toho má s Mexikem hodně společného a každopádně tam jsou fantastická místa pro uspořádání rally. Michele (Moutonové) jsem řekl, že bychom tam mohli uspořádat celou sezonu, tolik rozdílných tratí tam mají."
Předpokladem pro udělení práva na uspořádání soutěže MS je úspěšné zvládnutí takzvaného 'kandidátského podniku'. Pokud by proběhl bez problému, tak by šance Brazílie výrazně stoupla. "Už na tom pracujeme nějakou dobu a čekáme teď na odpověď, jestli v tomto roce můžeme uspořádat takovýto kandidátský podnik," pokračuje Spitalier.
Čas je však nelítostný, protože promotér WRC, spolenost Red Bull Media House, chce mít vypracovaný návrh kalendáře na rok 2014 už v létě. Jenže snahu Brazílie by mohl přibrzdit plán, podle kterého by mělo dojít ke zredukování počtu soutěží v MS na 12. Muselo by tak dojít k vyškrtnutí dvou soutěží v Evropě, primárně by se asi rozhodovalo mezi Řeckem a Sardinií.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?