V posledných rokoch sme si už akosi automaticky zvykli na fakt, že práve L Racing Team z Krásnohorského Podhradia je tímom, ktorý stavia na tú, či onú rally najviac súťažných posádok. Inak tomu nebude ani v rámci úvodného podujatia tohtoročného slovenského šampionátu, na Rally Eger.
Pri pohľade do zoznamu prihlásených pod hlavičkou L Racing Teamu figuruje na Rally Eger celkovo osem súťažných posádok, pričom šesť pochádza zo Slovenska a dve z Maďarska. Zoznam prihlásených je jedna vec, skutočnosť však nakoniec niekedy býva trochu iná.
„Je pravda, že sme prihlásili osem posádok, dnes však už vieme, že tri z nich na štarte diváci neuvidia. Mrzí ma to, ale aj takýto je motoristický šport. Chýbať bude Jozef Béreš starší a jeho Audi Quattro na ktorom odišiel motor a už nie je dostatok času na opravu. Ďalším, kto bude chýbať je Marek Špavelko, ktorému otcovské povinnosti nedopriali dostatok času na dôkladnú prípravu súťažného vozidla a do tretice vypadol aj Šani Baffy, ktorý si chcel prenajať Peugeot, ale niekto ho v poslednej chvíli predbehol. Všetci už spomínaní sa tak museli z úvodnej súťaže tohto roku ospravedlniť. Aj napriek tomu je naša účasť početná a náš tím bude reprezentovať celkovo pätica posádok,“ vysvetlil úvodom neúčasť všetkých posádok na Rally Egr manažér L Racing Teamu Ján Lipták.
Najväčšiu pozornosť v rámci L Racing Teamu bude určite nielen na tejto úvodnej súťaži tohtoročného šampionátu pútať päťnásobný slovenský šampión Jozef Béreš mladší. Ten odštartuje prvýkrát vo farbách tímu s vozidlom Subaru Impreza špecifikácie R4. „Rally Eger je pekná súťaž. Sú tu rýchle trate a všade strašne veľa divákov. Jednoducho túto súťaž mám rád. Možno je to aj preto, že sa mi tu v posledných rokoch podarilo tri krát vyhrať v rámci slovenských majstrovstiev a pri mojom poslednom štarte v roku 2011 som Rally Eger vyhral aj absolútne. Sám som zvedavý ako sa bude dariť našej novej R4 v priamom súboji so špeciálmi S2000. Auto sme pripravili myslím dobre, výsledok však uvidíme až v priamom súboji po prvých ostrých kilometroch,“ prezradil nielen svoj vzťah k Rally Eger Jozef Béreš mladší. Subaru Impreza vďaka špecifikácii R4 s Bérešom mladším za volantom bude bojovať v triede 2, do ktorej patria aj Ďodim už spomínané vozidlá špecifikácie S2000.
V rovnakej triede ako Béreš sa divákom Rally Eger predstaví aj István Pethó so spolujazdcom Atillom Ruboczkym, ktorý sa predstavia na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX avšak v tomto prípade prestavaného do špecifikácie R4.
V triede 3 bude bojovať nová posila L Racing Teamu, posádka Vlado Hanuš - Slávo Harabín s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X, teda rovnakom ako v minuloročnej sezóne brázdili slovenské rally trate.
Záverom, po ospravedlnení sa na začiatku spomínaných, ostávajú už iba dve posádky reprezentujúce L Racing Team na Rally Eger. V triede 6 to bude nový prírastok tímu, maďarský jazdec Ákos Tábori, pričom meno jeho spolujazdca sa dozvieme až na administratívnom preberaní, pričom spoločne budú bojovať s vozidlom Citroën C2 R2Max v triede 6. Naopak, v triede 8 to bude už stabilný jazdec tímu Juraj Keszi so spolujazdcom Pavlom Helméczym na vozidle Seat Leon TDi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.