V posledných rokoch sme si už akosi automaticky zvykli na fakt, že práve L Racing Team z Krásnohorského Podhradia je tímom, ktorý stavia na tú, či onú rally najviac súťažných posádok. Inak tomu nebude ani v rámci úvodného podujatia tohtoročného slovenského šampionátu, na Rally Eger.
Pri pohľade do zoznamu prihlásených pod hlavičkou L Racing Teamu figuruje na Rally Eger celkovo osem súťažných posádok, pričom šesť pochádza zo Slovenska a dve z Maďarska. Zoznam prihlásených je jedna vec, skutočnosť však nakoniec niekedy býva trochu iná.
„Je pravda, že sme prihlásili osem posádok, dnes však už vieme, že tri z nich na štarte diváci neuvidia. Mrzí ma to, ale aj takýto je motoristický šport. Chýbať bude Jozef Béreš starší a jeho Audi Quattro na ktorom odišiel motor a už nie je dostatok času na opravu. Ďalším, kto bude chýbať je Marek Špavelko, ktorému otcovské povinnosti nedopriali dostatok času na dôkladnú prípravu súťažného vozidla a do tretice vypadol aj Šani Baffy, ktorý si chcel prenajať Peugeot, ale niekto ho v poslednej chvíli predbehol. Všetci už spomínaní sa tak museli z úvodnej súťaže tohto roku ospravedlniť. Aj napriek tomu je naša účasť početná a náš tím bude reprezentovať celkovo pätica posádok,“ vysvetlil úvodom neúčasť všetkých posádok na Rally Egr manažér L Racing Teamu Ján Lipták.
Najväčšiu pozornosť v rámci L Racing Teamu bude určite nielen na tejto úvodnej súťaži tohtoročného šampionátu pútať päťnásobný slovenský šampión Jozef Béreš mladší. Ten odštartuje prvýkrát vo farbách tímu s vozidlom Subaru Impreza špecifikácie R4. „Rally Eger je pekná súťaž. Sú tu rýchle trate a všade strašne veľa divákov. Jednoducho túto súťaž mám rád. Možno je to aj preto, že sa mi tu v posledných rokoch podarilo tri krát vyhrať v rámci slovenských majstrovstiev a pri mojom poslednom štarte v roku 2011 som Rally Eger vyhral aj absolútne. Sám som zvedavý ako sa bude dariť našej novej R4 v priamom súboji so špeciálmi S2000. Auto sme pripravili myslím dobre, výsledok však uvidíme až v priamom súboji po prvých ostrých kilometroch,“ prezradil nielen svoj vzťah k Rally Eger Jozef Béreš mladší. Subaru Impreza vďaka špecifikácii R4 s Bérešom mladším za volantom bude bojovať v triede 2, do ktorej patria aj Ďodim už spomínané vozidlá špecifikácie S2000.
V rovnakej triede ako Béreš sa divákom Rally Eger predstaví aj István Pethó so spolujazdcom Atillom Ruboczkym, ktorý sa predstavia na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX avšak v tomto prípade prestavaného do špecifikácie R4.
V triede 3 bude bojovať nová posila L Racing Teamu, posádka Vlado Hanuš - Slávo Harabín s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X, teda rovnakom ako v minuloročnej sezóne brázdili slovenské rally trate.
Záverom, po ospravedlnení sa na začiatku spomínaných, ostávajú už iba dve posádky reprezentujúce L Racing Team na Rally Eger. V triede 6 to bude nový prírastok tímu, maďarský jazdec Ákos Tábori, pričom meno jeho spolujazdca sa dozvieme až na administratívnom preberaní, pričom spoločne budú bojovať s vozidlom Citroën C2 R2Max v triede 6. Naopak, v triede 8 to bude už stabilný jazdec tímu Juraj Keszi so spolujazdcom Pavlom Helméczym na vozidle Seat Leon TDi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?