V posledných rokoch sme si už akosi automaticky zvykli na fakt, že práve L Racing Team z Krásnohorského Podhradia je tímom, ktorý stavia na tú, či onú rally najviac súťažných posádok. Inak tomu nebude ani v rámci úvodného podujatia tohtoročného slovenského šampionátu, na Rally Eger.
Pri pohľade do zoznamu prihlásených pod hlavičkou L Racing Teamu figuruje na Rally Eger celkovo osem súťažných posádok, pričom šesť pochádza zo Slovenska a dve z Maďarska. Zoznam prihlásených je jedna vec, skutočnosť však nakoniec niekedy býva trochu iná.
„Je pravda, že sme prihlásili osem posádok, dnes však už vieme, že tri z nich na štarte diváci neuvidia. Mrzí ma to, ale aj takýto je motoristický šport. Chýbať bude Jozef Béreš starší a jeho Audi Quattro na ktorom odišiel motor a už nie je dostatok času na opravu. Ďalším, kto bude chýbať je Marek Špavelko, ktorému otcovské povinnosti nedopriali dostatok času na dôkladnú prípravu súťažného vozidla a do tretice vypadol aj Šani Baffy, ktorý si chcel prenajať Peugeot, ale niekto ho v poslednej chvíli predbehol. Všetci už spomínaní sa tak museli z úvodnej súťaže tohto roku ospravedlniť. Aj napriek tomu je naša účasť početná a náš tím bude reprezentovať celkovo pätica posádok,“ vysvetlil úvodom neúčasť všetkých posádok na Rally Egr manažér L Racing Teamu Ján Lipták.
Najväčšiu pozornosť v rámci L Racing Teamu bude určite nielen na tejto úvodnej súťaži tohtoročného šampionátu pútať päťnásobný slovenský šampión Jozef Béreš mladší. Ten odštartuje prvýkrát vo farbách tímu s vozidlom Subaru Impreza špecifikácie R4. „Rally Eger je pekná súťaž. Sú tu rýchle trate a všade strašne veľa divákov. Jednoducho túto súťaž mám rád. Možno je to aj preto, že sa mi tu v posledných rokoch podarilo tri krát vyhrať v rámci slovenských majstrovstiev a pri mojom poslednom štarte v roku 2011 som Rally Eger vyhral aj absolútne. Sám som zvedavý ako sa bude dariť našej novej R4 v priamom súboji so špeciálmi S2000. Auto sme pripravili myslím dobre, výsledok však uvidíme až v priamom súboji po prvých ostrých kilometroch,“ prezradil nielen svoj vzťah k Rally Eger Jozef Béreš mladší. Subaru Impreza vďaka špecifikácii R4 s Bérešom mladším za volantom bude bojovať v triede 2, do ktorej patria aj Ďodim už spomínané vozidlá špecifikácie S2000.
V rovnakej triede ako Béreš sa divákom Rally Eger predstaví aj István Pethó so spolujazdcom Atillom Ruboczkym, ktorý sa predstavia na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX avšak v tomto prípade prestavaného do špecifikácie R4.
V triede 3 bude bojovať nová posila L Racing Teamu, posádka Vlado Hanuš - Slávo Harabín s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X, teda rovnakom ako v minuloročnej sezóne brázdili slovenské rally trate.
Záverom, po ospravedlnení sa na začiatku spomínaných, ostávajú už iba dve posádky reprezentujúce L Racing Team na Rally Eger. V triede 6 to bude nový prírastok tímu, maďarský jazdec Ákos Tábori, pričom meno jeho spolujazdca sa dozvieme až na administratívnom preberaní, pričom spoločne budú bojovať s vozidlom Citroën C2 R2Max v triede 6. Naopak, v triede 8 to bude už stabilný jazdec tímu Juraj Keszi so spolujazdcom Pavlom Helméczym na vozidle Seat Leon TDi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.