Košický XIQIO Rally Team po úspešnej sezóne s Andrásom Hadikom a Krisztiánom Kertészom, jazdiacim na Subaru Impreza špecifikácie R4 pokračuje v spolupráci aj v nadchádzajúcej sezóne.
Prvou zastávkou pre slovenský tím s maďarskou posádkou bude úvodné podujatie slovenského šampionátu – Rally Eger, ktoré odštartuje už počas nadchádzajúceho víkendu. „Som veľmi rád, že Rally Eger sa opäť po ročnej prestávke zaradilo do slovenského šampionátu v rally. Pre mňa je táto súťaž v podstate domáca, keďže žijem v iba štyridsať kilometrov vzdialenom Miškolci. Tunajšie rýchlostné skúšky poznám dôverne a preto dúfam, že mi ich znalosť prinesie výhodu a dobrý výsledok. Mám tu kopu kamarátov a fanúšikov ktorým sa chcem za ich podporu predviezť bezchybnou a hlavne rýchlou jazdou. Subaru pred sezónou prešlo repasom a verím, že bude fungovať perfektne. Rád by som poďakoval aj Mariánovi Mičákovi za možnosť ďalšej spolupráce,“ vysvetlil jazdec András Hadik.
Na Rally Eger sa rovnako teší aj manažér XIQIO Rally Teamu Marián Mičák: „Po dosť dlhej zimnej pauze mi už trochu chýba ten šramot okolo rally súťaží. Napriek doterajšej nepriazni počasia verím, že sa na víkend vyčasí a súťaž bude prebiehať bez problémov. Spolupráca s Andrásom a jeho tímom bola v minulom roku príkladná, preto sme sa dohodli na ďalšej spolupráci aj v tomto roku. Našim cieľom je spoločne bodovať v rámci slovenských majstrovstiev, prípadne spoluprácu rozšíriť aj na maďarský šampionát a samozrejme sa zúčastníme v tomto roku aj nejakých voľných podujatí. Verím tomu, že v Egeri sa nám bude dariť a domov privezieme poriadnu kopu bodov.“
Rally Eger štartuje už v piatok podvečer slávnostným predstavením súťažiacich. Na trati ich diváci budú môcť sledovať počas dvoch dní, v sobotu aj v nedeľu. Meno víťaza by sme sa mali dozvedieť v nedeľu podvečer.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.