Košický XIQIO Rally Team po úspešnej sezóne s Andrásom Hadikom a Krisztiánom Kertészom, jazdiacim na Subaru Impreza špecifikácie R4 pokračuje v spolupráci aj v nadchádzajúcej sezóne.
Prvou zastávkou pre slovenský tím s maďarskou posádkou bude úvodné podujatie slovenského šampionátu – Rally Eger, ktoré odštartuje už počas nadchádzajúceho víkendu. „Som veľmi rád, že Rally Eger sa opäť po ročnej prestávke zaradilo do slovenského šampionátu v rally. Pre mňa je táto súťaž v podstate domáca, keďže žijem v iba štyridsať kilometrov vzdialenom Miškolci. Tunajšie rýchlostné skúšky poznám dôverne a preto dúfam, že mi ich znalosť prinesie výhodu a dobrý výsledok. Mám tu kopu kamarátov a fanúšikov ktorým sa chcem za ich podporu predviezť bezchybnou a hlavne rýchlou jazdou. Subaru pred sezónou prešlo repasom a verím, že bude fungovať perfektne. Rád by som poďakoval aj Mariánovi Mičákovi za možnosť ďalšej spolupráce,“ vysvetlil jazdec András Hadik.
Na Rally Eger sa rovnako teší aj manažér XIQIO Rally Teamu Marián Mičák: „Po dosť dlhej zimnej pauze mi už trochu chýba ten šramot okolo rally súťaží. Napriek doterajšej nepriazni počasia verím, že sa na víkend vyčasí a súťaž bude prebiehať bez problémov. Spolupráca s Andrásom a jeho tímom bola v minulom roku príkladná, preto sme sa dohodli na ďalšej spolupráci aj v tomto roku. Našim cieľom je spoločne bodovať v rámci slovenských majstrovstiev, prípadne spoluprácu rozšíriť aj na maďarský šampionát a samozrejme sa zúčastníme v tomto roku aj nejakých voľných podujatí. Verím tomu, že v Egeri sa nám bude dariť a domov privezieme poriadnu kopu bodov.“
Rally Eger štartuje už v piatok podvečer slávnostným predstavením súťažiacich. Na trati ich diváci budú môcť sledovať počas dvoch dní, v sobotu aj v nedeľu. Meno víťaza by sme sa mali dozvedieť v nedeľu podvečer.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?