Po minuloročnej úspešnej sezóne sa počas zimnej prestávky, ako sme vás už informovali, rozhodol Žilinský KL Racing Team o rozšírenie svojich radov. Už nadchádzajúci víkend všetkých presvedčí, že neostalo iba pri slovách, ale tím svoje predsavzatia aj do bodky plní.
Na štart úvodného podujatia slovenského majstrovstva v rally sa vo farbách KL Racing Teamu postaví hneď štvorica posádok. Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom usadnú do už dobre z minuloročnej sezóny odskúšaného Mitsubishi Lancer EVO IX. „Na Rally Eger som bol doposiaľ iba ako divák, ale viem že sú tu poriadne rýchle trate. Celkovo sme v Maďarsku štartovali iba jeden krát, na Szilveszter Rally na Hungaroringu, to však bolo iba voľné podujatie, takže to bude pre nás úplná novinka. Viac budem vedieť povedať až po obhliadke tratí,“ v krátkosti zhodnotil situáciu pred súťažou Vlastimil Majerčák.
S rovnakým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX sa predstaví aj druhá stabilná posádka KL Racing Temu, Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. “U mňa je to presne také isté ako hovoril Vlasto. Oproti nemu mám však spolujazdca, ktorý túto súťaž už viackrát absolvoval, čiže myslím si, že budem mať v tomto prípade aspoň trochu výhodu. Uvidíme či nám to pomôže, alebo nie,“ dodal Tomáš Kukučka.
Dvojicu stálic v KL Racing Teame doplnia dve posádky jazdiace na vozidlách s jednou poháňanou nápravou. Svoju absolútne prvú rally súťaž v živote si v Egeri odkrúti najmladší člen KL Racing Teamu, Tomáš Fusko. V Škode Felicia Kit Car, ktorú poznáme už z pretekov automobilov do vrchu bude Tomáša navigovať skúsený spolujazdec Ján Slovák, zapožičaný pre túto súťaž z L Racing Teamu. „Som už niekoľko týždňov strašne napätý a neviem sa dočkať štartu. Jazdiť rally bol vždy môj veľký sen, ktorý sa mi teraz konečne naplní. Určite však nepôjdem naplno, nerád by som vyrobil nejakú blbosť hneď na mojej prvej súťaži a nechcem ani sklamať tím. Veď dať „ranu“ v prvej zákrute, to dokáže každý, ale ja si plne uvedomujem, že rally končí až na cieľovej rampe,“ vyjadril pred štartovné pocity Tomáš Fusko.
Štvoricu KL Racing Teamu uzavrie minuloročný majster triedy 8, Prešovčan Tomáš Tomáš Konečný, ktorému vo vozidle Honda Civic TypeR bude čítať noty Miro Molčan. „V prvom rade by som sa rád poďakoval vedeniu KL Racing Teamu za to, že mi dali príležitosť reprezentovať ich tím. Na Rally Eger som už štartoval v roku 2011 a musím povedať, že tunajšie trate sa mi páčia. Sú totiž úplne iné ako sme zvyknutý na Slovensku. Dúfam, že aj moje znalosti pomôžu tímu k dobrému výsledku,“ ozrejmil svoj vzťah k Rally Eger Tomáš Konečný.
O tom, ako sa na Rally Eger darilo posádkam KL Racing Teamu vás samozrejme budeme informovať ihneď po skončení úvodnej rally súťaže tohtoročnej sezóny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?