Po minuloročnej úspešnej sezóne sa počas zimnej prestávky, ako sme vás už informovali, rozhodol Žilinský KL Racing Team o rozšírenie svojich radov. Už nadchádzajúci víkend všetkých presvedčí, že neostalo iba pri slovách, ale tím svoje predsavzatia aj do bodky plní.
Na štart úvodného podujatia slovenského majstrovstva v rally sa vo farbách KL Racing Teamu postaví hneď štvorica posádok. Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom usadnú do už dobre z minuloročnej sezóny odskúšaného Mitsubishi Lancer EVO IX. „Na Rally Eger som bol doposiaľ iba ako divák, ale viem že sú tu poriadne rýchle trate. Celkovo sme v Maďarsku štartovali iba jeden krát, na Szilveszter Rally na Hungaroringu, to však bolo iba voľné podujatie, takže to bude pre nás úplná novinka. Viac budem vedieť povedať až po obhliadke tratí,“ v krátkosti zhodnotil situáciu pred súťažou Vlastimil Majerčák.
S rovnakým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX sa predstaví aj druhá stabilná posádka KL Racing Temu, Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. “U mňa je to presne také isté ako hovoril Vlasto. Oproti nemu mám však spolujazdca, ktorý túto súťaž už viackrát absolvoval, čiže myslím si, že budem mať v tomto prípade aspoň trochu výhodu. Uvidíme či nám to pomôže, alebo nie,“ dodal Tomáš Kukučka.
Dvojicu stálic v KL Racing Teame doplnia dve posádky jazdiace na vozidlách s jednou poháňanou nápravou. Svoju absolútne prvú rally súťaž v živote si v Egeri odkrúti najmladší člen KL Racing Teamu, Tomáš Fusko. V Škode Felicia Kit Car, ktorú poznáme už z pretekov automobilov do vrchu bude Tomáša navigovať skúsený spolujazdec Ján Slovák, zapožičaný pre túto súťaž z L Racing Teamu. „Som už niekoľko týždňov strašne napätý a neviem sa dočkať štartu. Jazdiť rally bol vždy môj veľký sen, ktorý sa mi teraz konečne naplní. Určite však nepôjdem naplno, nerád by som vyrobil nejakú blbosť hneď na mojej prvej súťaži a nechcem ani sklamať tím. Veď dať „ranu“ v prvej zákrute, to dokáže každý, ale ja si plne uvedomujem, že rally končí až na cieľovej rampe,“ vyjadril pred štartovné pocity Tomáš Fusko.
Štvoricu KL Racing Teamu uzavrie minuloročný majster triedy 8, Prešovčan Tomáš Tomáš Konečný, ktorému vo vozidle Honda Civic TypeR bude čítať noty Miro Molčan. „V prvom rade by som sa rád poďakoval vedeniu KL Racing Teamu za to, že mi dali príležitosť reprezentovať ich tím. Na Rally Eger som už štartoval v roku 2011 a musím povedať, že tunajšie trate sa mi páčia. Sú totiž úplne iné ako sme zvyknutý na Slovensku. Dúfam, že aj moje znalosti pomôžu tímu k dobrému výsledku,“ ozrejmil svoj vzťah k Rally Eger Tomáš Konečný.
O tom, ako sa na Rally Eger darilo posádkam KL Racing Teamu vás samozrejme budeme informovať ihneď po skončení úvodnej rally súťaže tohtoročnej sezóny.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.