Po minuloročnej úspešnej sezóne sa počas zimnej prestávky, ako sme vás už informovali, rozhodol Žilinský KL Racing Team o rozšírenie svojich radov. Už nadchádzajúci víkend všetkých presvedčí, že neostalo iba pri slovách, ale tím svoje predsavzatia aj do bodky plní.
Na štart úvodného podujatia slovenského majstrovstva v rally sa vo farbách KL Racing Teamu postaví hneď štvorica posádok. Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom usadnú do už dobre z minuloročnej sezóny odskúšaného Mitsubishi Lancer EVO IX. „Na Rally Eger som bol doposiaľ iba ako divák, ale viem že sú tu poriadne rýchle trate. Celkovo sme v Maďarsku štartovali iba jeden krát, na Szilveszter Rally na Hungaroringu, to však bolo iba voľné podujatie, takže to bude pre nás úplná novinka. Viac budem vedieť povedať až po obhliadke tratí,“ v krátkosti zhodnotil situáciu pred súťažou Vlastimil Majerčák.
S rovnakým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX sa predstaví aj druhá stabilná posádka KL Racing Temu, Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. “U mňa je to presne také isté ako hovoril Vlasto. Oproti nemu mám však spolujazdca, ktorý túto súťaž už viackrát absolvoval, čiže myslím si, že budem mať v tomto prípade aspoň trochu výhodu. Uvidíme či nám to pomôže, alebo nie,“ dodal Tomáš Kukučka.
Dvojicu stálic v KL Racing Teame doplnia dve posádky jazdiace na vozidlách s jednou poháňanou nápravou. Svoju absolútne prvú rally súťaž v živote si v Egeri odkrúti najmladší člen KL Racing Teamu, Tomáš Fusko. V Škode Felicia Kit Car, ktorú poznáme už z pretekov automobilov do vrchu bude Tomáša navigovať skúsený spolujazdec Ján Slovák, zapožičaný pre túto súťaž z L Racing Teamu. „Som už niekoľko týždňov strašne napätý a neviem sa dočkať štartu. Jazdiť rally bol vždy môj veľký sen, ktorý sa mi teraz konečne naplní. Určite však nepôjdem naplno, nerád by som vyrobil nejakú blbosť hneď na mojej prvej súťaži a nechcem ani sklamať tím. Veď dať „ranu“ v prvej zákrute, to dokáže každý, ale ja si plne uvedomujem, že rally končí až na cieľovej rampe,“ vyjadril pred štartovné pocity Tomáš Fusko.
Štvoricu KL Racing Teamu uzavrie minuloročný majster triedy 8, Prešovčan Tomáš Tomáš Konečný, ktorému vo vozidle Honda Civic TypeR bude čítať noty Miro Molčan. „V prvom rade by som sa rád poďakoval vedeniu KL Racing Teamu za to, že mi dali príležitosť reprezentovať ich tím. Na Rally Eger som už štartoval v roku 2011 a musím povedať, že tunajšie trate sa mi páčia. Sú totiž úplne iné ako sme zvyknutý na Slovensku. Dúfam, že aj moje znalosti pomôžu tímu k dobrému výsledku,“ ozrejmil svoj vzťah k Rally Eger Tomáš Konečný.
O tom, ako sa na Rally Eger darilo posádkam KL Racing Teamu vás samozrejme budeme informovať ihneď po skončení úvodnej rally súťaže tohtoročnej sezóny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?