Po minuloročnej úspešnej sezóne sa počas zimnej prestávky, ako sme vás už informovali, rozhodol Žilinský KL Racing Team o rozšírenie svojich radov. Už nadchádzajúci víkend všetkých presvedčí, že neostalo iba pri slovách, ale tím svoje predsavzatia aj do bodky plní.
Na štart úvodného podujatia slovenského majstrovstva v rally sa vo farbách KL Racing Teamu postaví hneď štvorica posádok. Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom usadnú do už dobre z minuloročnej sezóny odskúšaného Mitsubishi Lancer EVO IX. „Na Rally Eger som bol doposiaľ iba ako divák, ale viem že sú tu poriadne rýchle trate. Celkovo sme v Maďarsku štartovali iba jeden krát, na Szilveszter Rally na Hungaroringu, to však bolo iba voľné podujatie, takže to bude pre nás úplná novinka. Viac budem vedieť povedať až po obhliadke tratí,“ v krátkosti zhodnotil situáciu pred súťažou Vlastimil Majerčák.
S rovnakým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX sa predstaví aj druhá stabilná posádka KL Racing Temu, Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. “U mňa je to presne také isté ako hovoril Vlasto. Oproti nemu mám však spolujazdca, ktorý túto súťaž už viackrát absolvoval, čiže myslím si, že budem mať v tomto prípade aspoň trochu výhodu. Uvidíme či nám to pomôže, alebo nie,“ dodal Tomáš Kukučka.
Dvojicu stálic v KL Racing Teame doplnia dve posádky jazdiace na vozidlách s jednou poháňanou nápravou. Svoju absolútne prvú rally súťaž v živote si v Egeri odkrúti najmladší člen KL Racing Teamu, Tomáš Fusko. V Škode Felicia Kit Car, ktorú poznáme už z pretekov automobilov do vrchu bude Tomáša navigovať skúsený spolujazdec Ján Slovák, zapožičaný pre túto súťaž z L Racing Teamu. „Som už niekoľko týždňov strašne napätý a neviem sa dočkať štartu. Jazdiť rally bol vždy môj veľký sen, ktorý sa mi teraz konečne naplní. Určite však nepôjdem naplno, nerád by som vyrobil nejakú blbosť hneď na mojej prvej súťaži a nechcem ani sklamať tím. Veď dať „ranu“ v prvej zákrute, to dokáže každý, ale ja si plne uvedomujem, že rally končí až na cieľovej rampe,“ vyjadril pred štartovné pocity Tomáš Fusko.
Štvoricu KL Racing Teamu uzavrie minuloročný majster triedy 8, Prešovčan Tomáš Tomáš Konečný, ktorému vo vozidle Honda Civic TypeR bude čítať noty Miro Molčan. „V prvom rade by som sa rád poďakoval vedeniu KL Racing Teamu za to, že mi dali príležitosť reprezentovať ich tím. Na Rally Eger som už štartoval v roku 2011 a musím povedať, že tunajšie trate sa mi páčia. Sú totiž úplne iné ako sme zvyknutý na Slovensku. Dúfam, že aj moje znalosti pomôžu tímu k dobrému výsledku,“ ozrejmil svoj vzťah k Rally Eger Tomáš Konečný.
O tom, ako sa na Rally Eger darilo posádkam KL Racing Teamu vás samozrejme budeme informovať ihneď po skončení úvodnej rally súťaže tohtoročnej sezóny.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?