Alain Penasse, který udělal z GEKO Rally Ypres jednu z nejlepších soutěží v Evropě a pomohl znovuoživit Belgický rallyový šampionát, se pravděpodobně stává novým manažerem Hyundai World Rally Teamu.
Alain Penasse má s vedením týmu nebo podniků velké zkušenosti a mezi svými kolegy je vysoce ceněný. Přímo z Hyundaie zatím potvrzení této novinky nepřišlo, avšak server iRally přišel s tím, že Alain Penasse bude pracovat pro týmového šéfa, Michela Nandana, a zároveň bude pokračovat jeho práce s Ypres Rally a Belgickým šampionátem.
Jen připomeňme, že Hyundai představil evoluci svého i20 WRC na autosalonu v Ženevě minulý měsíc. Nandan ve Švýcarsku pro iRally řekl, že první prototyp i20 WRC by měl být připraven koncem června a s testy by se mělo začít z kraje července. Týmová továrna je momentálně ve výstavbě v německém Alzenau. Prvním závodem nového speciálu by měla být Rally Monte Carlo 2014.
Stále nevíme nic také ohledně zkušebních jezdců, Nandan jen řekl, že by se mělo jednat o kombinaci zkušeného jezdce a někoho mladšího.
Případný nástup Penasseho do Hyundaie by tedy znamenal, že Belgičané by byli zastoupeni na vrcholových postech ve všech týmech: u Citroënu Yvesem Mattonem, u Volkswagenu Svenem Smeetsem a u M-Sportu Christianem Loriauxem. K tomu připočtěme Thierry Neuvillea a Nicolase Gilsoula jako jezdeckou dvojici u Qatar M-Sport WRT. Ve WRC by se v průběhu roku navíc mohl objevit znovu Francois Duval. Chrise Atkinsona naviguje Belgičan, Stéphane Prévot. Dalším z této země v rally pohybujícím se člověkem je šéf Kronosu, Marc van Dalen, v jehož týmu vyhrál Sébastien Loeb mistrovský titul v roce 2006. To není špatné na zemi s 11 miliony obyvatel, co říkáte?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?