Alain Penasse, který udělal z GEKO Rally Ypres jednu z nejlepších soutěží v Evropě a pomohl znovuoživit Belgický rallyový šampionát, se pravděpodobně stává novým manažerem Hyundai World Rally Teamu.
Alain Penasse má s vedením týmu nebo podniků velké zkušenosti a mezi svými kolegy je vysoce ceněný. Přímo z Hyundaie zatím potvrzení této novinky nepřišlo, avšak server iRally přišel s tím, že Alain Penasse bude pracovat pro týmového šéfa, Michela Nandana, a zároveň bude pokračovat jeho práce s Ypres Rally a Belgickým šampionátem.
Jen připomeňme, že Hyundai představil evoluci svého i20 WRC na autosalonu v Ženevě minulý měsíc. Nandan ve Švýcarsku pro iRally řekl, že první prototyp i20 WRC by měl být připraven koncem června a s testy by se mělo začít z kraje července. Týmová továrna je momentálně ve výstavbě v německém Alzenau. Prvním závodem nového speciálu by měla být Rally Monte Carlo 2014.
Stále nevíme nic také ohledně zkušebních jezdců, Nandan jen řekl, že by se mělo jednat o kombinaci zkušeného jezdce a někoho mladšího.
Případný nástup Penasseho do Hyundaie by tedy znamenal, že Belgičané by byli zastoupeni na vrcholových postech ve všech týmech: u Citroënu Yvesem Mattonem, u Volkswagenu Svenem Smeetsem a u M-Sportu Christianem Loriauxem. K tomu připočtěme Thierry Neuvillea a Nicolase Gilsoula jako jezdeckou dvojici u Qatar M-Sport WRT. Ve WRC by se v průběhu roku navíc mohl objevit znovu Francois Duval. Chrise Atkinsona naviguje Belgičan, Stéphane Prévot. Dalším z této země v rally pohybujícím se člověkem je šéf Kronosu, Marc van Dalen, v jehož týmu vyhrál Sébastien Loeb mistrovský titul v roce 2006. To není špatné na zemi s 11 miliony obyvatel, co říkáte?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?